AndroidHealthClinic

Nieuw op forum en begint maandag ( prefoto )

Nibi

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
71kg
Vetpercentage
12%
Nieuw op forum en update na ander half jaar ( afwezig geweest )

Beste allemaal ! Leuk om ook hier op het forum te zijn ! ik zal zeker me hier vaker gaan vertonen omdat ik toch zo op de hoogte blijf. Ik ben Peter, 28 jaar en kom uit alkmaar, ik ben 1.82 meter en 69kg met 6-7% vet Ik fitness nu al een jaar 3x per week maar vaak ook minder.. Onregelmatig dus.. Vanaf maandag wil ik dus diehard gaan beginnen om een body transformation te ondergaan en er echt voor te gaan.. mijn doel is wat meer aan te komen om wat grotere spieren te krijgen. Ik heb al een schema klaarstaan kwa wat ik moet nuttig aan benodigde vetten, eiwitten en kalorieén. Alleen moet ik nog een schema gaan maken van wat ik allemaal moet eten, maar het neemt best wat tijd in beslag om een nette te maken Ik zal hier alvast even een prefoto van wat ik tot nu toe ben.. Voor vragen kan je ze altijd stellen. Kritiek kan ik hebben, maar kom met constructive kritiek.. Voor eventueel tips en trics ben ik altijd voor in ! Zou voorderest even niet weten tot nu toe wat jullie uberhaupt willen weten 2012 : Voor het fitnessen [Afbeelding niet meer beschikbaar]
vsnl9t.jpg
2013 : Na een jaar fitness [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
2hi2vf7.jpg
2014 : Schema benodigheden
xldlqb.png

Succes. vetpercentage is wel wat hoger dan 6,5% hoor. eerder het dubbele.

• Topic Starter Topic Starter
Heb geen huidige foto genomen, ik neem aan dat je dat redeneert naar de laatste foto.. Die is ergens in augustus gemaakt als ik het goed heb.. Ik zal maandag een huidige foto posten voor progressie.

Maar bedankt !

Dikke traps heb je in ieder geval al haha.

Succes!

Benieuwd naar het resultaat Succes ;)!

Zat vorig jaar ook rond de 6%, zit wel ietsje verschil in ten opzichte van mij. Denk dat je ietsje hoger zit kwa percentage. Verder zeker mooi beginpunt om wat massa aan te komen. Zal het wel in de gaten houden..
Ik weet niet of je normaal snel aankomt?? Anders is de kcal die je aangeeft wat aan de lage kant vind ik persoonlijk. Maar hou het gewoon goed in de gaten en kijk wat al die kh, eiwitten, vetten met je lichaam doen!
Ben nu ook bezig met aankomen dus hou mn progress in de gaten misschien dat je er wat aan hebt.

Keep up the good work!

Hij tilt gewoon zijn schouders omhoog... kijk maar naar de houding van zijn armen.

Maar goed verder zeker een goede start, succes alvast

Ik til mijn schouders niet op ;). Ik ga niet lopen faken ofzo hehehe.

Maar ik waardeeer jullie reacties wel!

Ik kom niet zo snel aan, heb deze formule gebruikt plus een extra 500 kcal voor het aankomen, dus dacht dat ik hier wel goed aan zou doen.. Juist aan mijn armen en schouders wil ik aankomen.. Nu eet ik al een balf jaar aardig wat kip/kipfilet/kalkoenfilet.. Nagenoeg elke dag op twee dagen na waar ik gewoon vlees eet;).

Pak veel basis oefeningen voor massa.. En gewoon veel eten, de hele dag door. Als je een week niet aankomt, omhoog gooien die calorieen.

Ik til mijn schouders niet op ;). Ik ga niet lopen faken ofzo hehehe.

Maar ik waardeeer jullie reacties wel!

Ik kom niet zo snel aan, heb deze formule gebruikt plus een extra 500 kcal voor het aankomen, dus dacht dat ik hier wel goed aan zou doen.. Juist aan mijn armen en schouders wil ik aankomen.. Nu eet ik al een balf jaar aardig wat kip/kipfilet/kalkoenfilet.. Nagenoeg elke dag op twee dagen na waar ik gewoon vlees eet;).

... ik ken hier niemand op het forum die zulke traps heeft... daarnaast door die houding vallen ook je schouders weg, maar goed.

Sorry ik had je zin verkeerd gelezen hahaha, dit zijn idd aangespannen schouders maar dat heeft niks met mijn armen te maken omdat ik ze optil. Als ik me armen naast me neerleg heb ik hetzelfde, maar het klopt idd dat dit niet zo is terwijl je normaal het niet aanspant.

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:13 ----------

Kan iemand mij overigens vertellen waarom ik met mijn schema anders kom op percentage? als ik je een ratio aanhoud van 50% Koolhydraten 30% Eiwitten en 20% vetten kom ik op iets anders uit.. dan heb ik het over de schema die bovenin staat als plaatje.. vind het vrij lastig om nu een plan te trekken met wat ik moet gaan eten want als ik die ratio aanhouden dan heb ik zeker geen 50/30/20

Eiwit vind ik wat laag, vet kan ook iets meer, koolhydraten vind ik erg hoog.. Probeer gewoon wat je zegt 50/30/20 aan te houden. Leer je lichaam kennen iedereen is anders. Probeer daar op in te spelen. Hou je niet teveel aan een voorgeschreven programma.

Ik heb overigens even een voedingsschema op gezet. Ik kom niet helemaal op de 50/30/20 uit maar ik moet zeggen dat ik redelijk er tegenaan zit. Aantal caloerieen heb ik ook wat aangepast.. Mensen die wat meer ervaring hebben met schema/eten, misschien eventuele aanvulling of aanpassingen wat ik beter zou kunnen doen ? Nou is het natuurlijk voor iedereen verschillend, maar zou fijn zijn als ik een beetje op de goede weg zit !

alvast bedankt !

11iffro.png

Volgens de calculator op myfitnesspal kom ik op een bmr(basic metabolic rate, wat je per dag gebruikt als je niks zou doen) van 1700.
Doe dit maal 1,55 en je komt rond de 2600.
1,55=3-5 keer per week krachttraining.
Dit is een berekening en klopt zeker niet volledig.
Doe er een kcal of 500 bij, want je wilt aankomen.
Dan kom je op 3100. Werk niet meegerekend.
Ik zou nu dus rond de 3100 gaan zitten, kom je niks aan binnen twee weken doe je er 100-200 kcal bij. Kom je te veel aan, verlaag je de kcal wat.
Verhoudingen voor eiwitten, koolhydraten en vetten zou ik achterwegen laten.
+-2gr/kg lichaamsgewicht eiwitten (140gr)
Minimaal 1gr/kg lichaamsgewicht vetten (70)
De rest koolhydraten.

Verder is het inderdaad proberen en anticiperen.

Cruisli bevat voornamelijk suiker, zou ik liever vervangen door havermout.

Edit: de eiwitten en vetten van je schema zijn goed, ik zou de kcal wat hoger doen, dmv koolhydraten toe te voegen.

Bevat je Franse magere kwark trouwens wel 15gr vet per 150gf? Lijkt me namelijk sterk.

Laatst bewerkt:
Top man bedankt, daar ga ik zeker wat mee doen:D

Overigens, je hebt helemaal gelijk betreft de kwark... Ik heb de volle meegenomen.. Dus duidelijk de verkeerde hahaha. Bedankt voor je insight en je informatie.. Zal morgen alles wel even aan gaan passen op de schema. Ik had idd die extra 500 kcal ook nog niet toegevoegd aan de schema.

Top man bedankt, daar ga ik zeker wat mee doen:D

Overigens, je hebt helemaal gelijk betreft de kwark... Ik heb de volle meegenomen.. Dus duidelijk de verkeerde hahaha. Bedankt voor je insight en je informatie.. Zal morgen alles wel even aan gaan passen op de schema. Ik had idd die extra 500 kcal ook nog niet toegevoegd aan de schema.

Volle is ook goed hoor, alleen moet je wel in je schema volle opschrijven. Niks mis met volle kwark/melk.

Nou na aanleiding van jou informatie heb ik het schema maar aangepast. Ik heb nu 500 meer aan calorieeen toegevoegt en extra koolhydraten. Ik ben zelf erg tevreden over dit schema. Heb uiteindelijk wel voor de magere gekozen ipv de volle, aangezien er in de magere geen vet zit :)

2di2h6b.png

Goed dat je het dopje terug op de tandpasta doet, ik heb echt een ****ing enorme hekel aan mensen die dat niet doen. Ga zo door! Dan droogt je tandpasta niet uit.

Terug
Naar boven