XXL Nutrition

Nieuw schema gekregen van fitness-instructeur, wat vinden jullie?

1983

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
93kg
Ik train nu een paar maanden. Eerst full-body zeg maar, van alles wat. De laatste 2 maanden: borst-triceps rug-biceps schouders-buik. En dan 3 setjes van 15 (omdat ik nog beginner was kon ik rustig wennen zeg maar).
Benen deed ik nog niet, ga ik nu wel doen.

Mijn doel is vet kwijt + massa kweken >> strakker in mijn vel zitten.

Prioriteiten ligt toch bij het bovenlichaam.

Er is genoeg apparatuur beschikbaar (dumbels, halterstangen, de hele mikmak).

Beschikbare tijd: +- 3x per week (voetbal, handbal, tennis, hardloop er ook nog bij, alles 1x per week gemm.)

Nu na 2 maanden het ene schema gevolgd te hebben wilde ik verder met een ander schema, mijn maat / fitnessinstructeur (zelf een fervent liefhebber van krachttraining, bodybuilding etc. raadde me toen het volgende schema aan, deze had bij hem veel resultaat opgeleverd:

Trainingsdag 1: Bovenlichaam:
Bankdrukken
Fly schuin
Lat machine
Low row
Arnold press
Front-side raises (combi)
Concentration curl
Dippen

Trainingsdag 2:
Leg..... (bovenbeen)
Leg..... (hamstring)
Leg......
Kuit.....
Abdominal crunch
Reverse crunch
......... crunch
(Heb mijn blaadje thuis liggen, dus kom effe niet op de benamingen op).

Trainingsdag 3:
Hetzelfde als trainingsdag 1.

En dan de series 15 hh, 12 hh, 10 hh. Met steeds de gewichten wat zwaarder (indien mogelijk).

Wat vinden jullie van dit schema? Het wijkt natuurlijk wat af van "het gebruikelijke" wat je hier vaak tegenkomt (bo-tr, rug-bi etc.).
Maar kan dit volgens jullie of hebben jullie zoiets van: "dit kan nooit goed zijn". ??

Graag hoor ik jullie mening.

Trainingsdag 1: Bovenlichaam:
Bankdrukken
Deadlift
Lat pulldown
Bent over row
Arnold press
Front-side raises (combi)
Biceps curl
Skull crushers

Trainingsdag 2:
Leg..... (bovenbeen) Squat, Leg press
Leg..... (hamstring) Leg curl
Leg......
Kuit.....
Abdominal crunch
Reverse crunch
......... crunch

Zo zou ik hem doen.

wrm skull crusher ipv dippen? Met dippen gebruik je je triceps, je borst en je schouders.. skull crusher enkel triceps? en ik zou denken dat die schouders ook wel wat nodig hebben?

blah blah, zo kan je op alles wel kritiek leveren, er staat ook zo zou IK hem doen, wil nog niet zeggen dat jij dat ook moet.

Edit: er staan al genoeg zware compounds in een klein beetje isolatie is ook lekker in een schema.

Laatst bewerkt:
blah blah, zo kan je op alles wel kritiek leveren, er staat ook zo zou IK hem doen, wil nog niet zeggen dat jij dat ook moet.

Edit: er staan al genoeg zware compounds in een klein beetje isolatie is ook lekker in een schema.

haha no offence bro ik dacht gwn dat je er mss een logische verklaring voor had :D

haha no offence bro ik dacht gwn dat je er mss een logische verklaring voor had :D

Oke sorry, misschien een beetje te hevige reactie ook wel:P

Het is vooral omdat ik persoonlijk met skull crushers meer in mijn triceps voel dan met dips maar dat ligt natuurlijk ook aan de muscle mind link en trainingservaring en hoe de oefening aanslaat bij hem.

Maar zoals ik ook al zei er zitten al 4 zware compounds in dus een paar isolatie oefeningen is dan ook wel prettig.

Oke sorry, misschien een beetje te hevige reactie ook wel:P

Het is vooral omdat ik persoonlijk met skull crushers meer in mijn triceps voel dan met dips maar dat ligt natuurlijk ook aan de muscle mind link en trainingservaring en hoe de oefening aanslaat bij hem.

Maar zoals ik ook al zei er zitten al 4 zware compounds in dus een paar isolatie oefeningen is dan ook wel prettig.

van de zelfde mening ivm die skullcrusher. Maar een combo van de twee is natuurlijk nog beter :)

van de zelfde mening ivm die skullcrusher. Maar een combo van de twee is natuurlijk nog beter :)

Je zou het zeker kunnen combineren ik doe dat zelf trouwens ook ik begin altijd met een skull crusher daarna een reversed grip pulldown met tot slot weighted dipping, ik weet alleen niet of dat TS zijn insteek is om meer oefeningen toe te voegen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties!! Hier kan ik wat mee :)

Einstein, heb besloten dat ik jouw schema ga volgen. :)

Laatst bewerkt:
Ga eerst dit maar eens goed onder de knie krijgen.. Laag in je 1RM zitten. Er vanuit gaande dat je beginnerling bent.

Ga eerst dit maar eens goed onder de knie krijgen.. Laag in je 1RM zitten. Er vanuit gaande dat je beginnerling bent.

Zeker zeker, uitvoering is het belangrijkst. Heb ze al lang gespot hoor hier in de sportschool, beetje gaan squaten met teveel kilo's omdat "de buurman" dat ook doet, en vervolgens de dag erna janken dat hun rug naar de klote is :rolleyes::D

2 dage het zelfde ? ik zou daar andere oefeningen gebruike of mss wel rippetoe

Volgens mij is het veel te zwaar als je op dag 3 hetzelfde gaat doen als dag 1..

lees de stickies, maak zelf een schema en **** die instructeurs. 99% van die weten niet wat te doen

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

deadlifts, sqaut, military press en benchpress moet in ieder schema staan volgens mij toch

lees de stickies, maak zelf een schema en **** die instructeurs. 99% van die weten niet wat te doen

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

deadlifts, sqaut, military press en benchpress moet in ieder schema staan volgens mij toch

Ik lees de stickies ook, wordt er ook wel redelijk wijs van. Maar over sommige dingen twijfel ik dan nog, daarom vraag ik het gewoon, waar is anders het forum voor?! Als je de kennis hebt, waarom dan niet delen.

Maar wat raden jullie dan dag 3 aan. Een KT maar dan met andere oefeningen als dag 1?

Als je 3 dagen na elkaar sport zou ik het schema ook zo opdelen. Ik zou geen spieren trainen op dag 3 die ik ook op dag 1 heb getraind.
Als ik dat wel zou kunnen weet ik gewoon dat mijn intensiteit op dag 1 veel te laag is geweest.
Ik hou minimaal 2 dagen rust voordat ik een spiergroep weer train.

Je bent er zelf amper zeker van....

Ik zou zeggen een schema moet minstens de volgende oefeningen bevatten:
squat, deadlift, benchen, military press, chinnen, rows, dippen en upright rows.
oftewel de compounds.

Terug
Naar boven