Ik train nu een paar maanden. Eerst full-body zeg maar, van alles wat. De laatste 2 maanden: borst-triceps rug-biceps schouders-buik. En dan 3 setjes van 15 (omdat ik nog beginner was kon ik rustig wennen zeg maar).
Benen deed ik nog niet, ga ik nu wel doen.
Mijn doel is vet kwijt + massa kweken >> strakker in mijn vel zitten.
Prioriteiten ligt toch bij het bovenlichaam.
Er is genoeg apparatuur beschikbaar (dumbels, halterstangen, de hele mikmak).
Beschikbare tijd: +- 3x per week (voetbal, handbal, tennis, hardloop er ook nog bij, alles 1x per week gemm.)
Nu na 2 maanden het ene schema gevolgd te hebben wilde ik verder met een ander schema, mijn maat / fitnessinstructeur (zelf een fervent liefhebber van krachttraining, bodybuilding etc. raadde me toen het volgende schema aan, deze had bij hem veel resultaat opgeleverd:
Trainingsdag 1: Bovenlichaam:
Bankdrukken
Fly schuin
Lat machine
Low row
Arnold press
Front-side raises (combi)
Concentration curl
Dippen
Trainingsdag 2:
Leg..... (bovenbeen)
Leg..... (hamstring)
Leg......
Kuit.....
Abdominal crunch
Reverse crunch
......... crunch
(Heb mijn blaadje thuis liggen, dus kom effe niet op de benamingen op).
Trainingsdag 3:
Hetzelfde als trainingsdag 1.
En dan de series 15 hh, 12 hh, 10 hh. Met steeds de gewichten wat zwaarder (indien mogelijk).
Wat vinden jullie van dit schema? Het wijkt natuurlijk wat af van "het gebruikelijke" wat je hier vaak tegenkomt (bo-tr, rug-bi etc.).
Maar kan dit volgens jullie of hebben jullie zoiets van: "dit kan nooit goed zijn". ??
Graag hoor ik jullie mening.
Benen deed ik nog niet, ga ik nu wel doen.
Mijn doel is vet kwijt + massa kweken >> strakker in mijn vel zitten.
Prioriteiten ligt toch bij het bovenlichaam.
Er is genoeg apparatuur beschikbaar (dumbels, halterstangen, de hele mikmak).
Beschikbare tijd: +- 3x per week (voetbal, handbal, tennis, hardloop er ook nog bij, alles 1x per week gemm.)
Nu na 2 maanden het ene schema gevolgd te hebben wilde ik verder met een ander schema, mijn maat / fitnessinstructeur (zelf een fervent liefhebber van krachttraining, bodybuilding etc. raadde me toen het volgende schema aan, deze had bij hem veel resultaat opgeleverd:
Trainingsdag 1: Bovenlichaam:
Bankdrukken
Fly schuin
Lat machine
Low row
Arnold press
Front-side raises (combi)
Concentration curl
Dippen
Trainingsdag 2:
Leg..... (bovenbeen)
Leg..... (hamstring)
Leg......
Kuit.....
Abdominal crunch
Reverse crunch
......... crunch
(Heb mijn blaadje thuis liggen, dus kom effe niet op de benamingen op).
Trainingsdag 3:
Hetzelfde als trainingsdag 1.
En dan de series 15 hh, 12 hh, 10 hh. Met steeds de gewichten wat zwaarder (indien mogelijk).
Wat vinden jullie van dit schema? Het wijkt natuurlijk wat af van "het gebruikelijke" wat je hier vaak tegenkomt (bo-tr, rug-bi etc.).
Maar kan dit volgens jullie of hebben jullie zoiets van: "dit kan nooit goed zijn". ??
Graag hoor ik jullie mening.