MuscleMeat

Nieuw schema goed voor massa?

Lift

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen!

Train al meerdere maanden serieus en heb een nieuw schema gemaakt. Ik ben benieuwd of dit schema goed is voor massa. De focus van het schema ligt op het bovenlichaam, omdat dat achterloopt/m'n benen voorlopen. M'n rug krijgt het meeste aandacht, omdat die wat achterloopt op m'n borst. Ik train van m'n traps alleen m'n rechter, omdat die ook achterloopt. Dit is het schema:

Ma: Rug & borst & schouders
Borst & rug: supersets met barbell bench press (3x8 (working sets met oplopend gewicht)) & barbell bent over row (3x8 (working sets met oplopend gewicht));
Borst (& schouder) & rug: supersets met barbell incline bench press (3x8) en wide grip pull ups (3x8);
Schouders: barbell military press (3x8);
Rug: wide grip pull down (3x8);

Di: Benen & deadlift & rechter trap

Benen: squat (3x8);
Benen: barbell calf raises (3x8);
(Onder)rug: deadlift (3x5 (ga echt voor kracht ipv massa in m'n onderrug));
Rechter trap: shrugs (3x10);

Wo: Biceps & triceps & abs
Triceps & biceps: supersets met close grip bench press (3x8) en close grip pull ups (3x8);
Biceps & triceps: supersets met seated isolated barbell bicep curls (3x8) en dips (3x8);
Abs: crunch machine (3x8);
Abs: hanging leg raises (3x8);

Do: -

Vr: Rug & borst & schouders

Borst (& schouder) & rug: supersets met dumbbell incline bench press (3x8) en dumbbell bent over row (3x8);
Borst & rug: supersets met dumbbell bench press (3x8) en chin ups (3x8);
Schouders: dumbbell military press (3x8);
Rug: wide grip pull downs (3x8);

Za: -
Zo: -

Suggesties?

Laatst bewerkt:
oefeningen + reps zou fijn zijn

dit is geen schema dit is een overzicht welke spiergroepen je op welke dag traint.

• Topic Starter Topic Starter
Zo beter?

Niemand die hier iets over kwijt wil?

Ik vindt het maar waardeloos.
Snap wel dat je rug achterloopt: je vergeet de helft van je rug oefeningen.

Waarom neem je geen goed 4x split schema??

Ik vindt het maar waardeloos.
Snap wel dat je rug achterloopt: je vergeet de helft van je rug oefeningen.

Waarom neem je geen goed 4x split schema??

Heb gehoord dat minder zware belasting, meerdere keren per week beter is. Ik ben, naar m'n mening, nog niet sterk genoeg voor een split schema. M'n spieren hebben denk ik geen week nodig om te herstellen. Welke rugoefeningen missen er volgens jou eigenlijk?

Heb gehoord dat minder zware belasting, meerdere keren per week beter is. Ik ben, naar m'n mening, nog niet sterk genoeg voor een split schema. M'n spieren hebben denk ik geen week nodig om te herstellen. Welke rugoefeningen missen er volgens jou eigenlijk?

Oh van wie heb je dat gehoord?

Je spieren zijn over het algemeen in 4 dagen helemaal herstel. (dat heeft iedereen dus)

Als ik ze goed gevonden heb, dan doe je maar 3 rug oefeningen per week en dan pak je ook nog meerdere keren dezelfde oefeningen. Dit is echt te weinig, zoek maar eens in andere schema wat voor oefeningen de meeste mensen allemaal doen.

Oh van wie heb je dat gehoord?

Je spieren zijn over het algemeen in 4 dagen helemaal herstel. (dat heeft iedereen dus)

Als ik ze goed gevonden heb, dan doe je maar 3 rug oefeningen per week en dan pak je ook nog meerdere keren dezelfde oefeningen. Dit is echt te weinig, zoek maar eens in andere schema wat voor oefeningen de meeste mensen allemaal doen.

Dan heb je niet goed genoeg gekeken! Ik doe er namelijk 6 voor voornamelijk m'n rug + deadlift + nog wat close grip pull ups (die ook m'n rug meepakken uiteraard).

Dan heb je niet goed genoeg gekeken! Ik doe er namelijk 6 voor voornamelijk m'n rug + deadlift + nog wat close grip pull ups (die ook m'n rug meepakken uiteraard).

Oké na nog eens goed tellen kwam ik op 4 verschillende oefeningen die je ook nog eens dubbel doet.
Ik blijven het een waardeloos schema vinden!

Naar mijn idee zal je rug zo achter blijven lopen.
Jij vraagt wat we ervan vinden en je geeft aan dat je rug achterloopt.
Dan geef ik mijn mening, die je overigens niet hoeft aan te nemen.
Ik lig er niet wakker van als je rug volgend jaar nog achter loopt.

Maar als jij je schema zo wil houden dan moet je dat lekker doen, succes hea

ps ben niet boos/verdrietig/teleurgesteld. Wilde je gewoon helpen

Oké na nog eens goed tellen kwam ik op 4 verschillende oefeningen die je ook nog eens dubbel doet.
Ik blijven het een waardeloos schema vinden!

Naar mijn idee zal je rug zo achter blijven lopen.
Jij vraagt wat we ervan vinden en je geeft aan dat je rug achterloopt.
Dan geef ik mijn mening, die je overigens niet hoeft aan te nemen.
Ik lig er niet wakker van als je rug volgend jaar nog achter loopt.

Maar als jij je schema zo wil houden dan moet je dat lekker doen, succes hea

ps ben niet boos/verdrietig/teleurgesteld. Wilde je gewoon helpen

En ik wilde (en wil) graag naar je advies luisteren, maar je had de juiste informatie nog niet gevonden. Vandaar dat ik je even 'verbeterde'.

Welke oefeningen zal jij toevoegen voor m'n rug?

En ik wilde (en wil) graag naar je advies luisteren, maar je had de juiste informatie nog niet gevonden. Vandaar dat ik je even 'verbeterde'.

Welke oefeningen zal jij toevoegen voor m'n rug?

Echt overzichtelijk is je schema ook niet:rolleyes:.

Maandag -> Upperbody
-Incline bench
-Cable crossover
-Military press
-close grip bench press
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-Stiff Legged Deadlift
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Leg curl
-Front squat
-Calf raise
-Crunch

In dit schema zit de oefeningen veel beter verdeelt en niet zomaar dubbellen oefeningen.

Terug
Naar boven