MuscleMeat

nieuw schema. Kan ie beter?

Gekke Henkie

Cool Novice
Waardering
3
Comrades!

Ik ben er een maandje of 2 tussenuit geweest (sinds 2 jaar).. op het forum maar ook in de sportschool. Hooguit 2x per week trainen. Niets erg hoor: gewoon weinig motivatie meer, vaak na werken moe enzz..

Dit schema heb ik even in elkaar geflanst en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik train alles 2x per week en doe altijd supersetjes: borst en rug in 1 training. Om en om. Ik heb 2 varianten per training zodat ik niet 2x achter elkaar de zelfde training volg. Na 8 weken verander ik beiden weer.

Benen, armen en buik doe ik de andere dag maar dat schema moet ik nog maken.

Mijn doel: massa (heb altijd op kracht getraind met dropsets maar wil nu meer op massa richten)

Dit probeer ik te bereiken door elk setje meer gewicht te gebruiken. Ik doe elke oefening met 3 sets: 12,10,8 (telkens iets meer gewicht er bij zodat ik net 12reps haal, net 10 reps en net 8 reps)

En oja: Ik vind mijn borst bovenop iets te gespierd vergeleken met de onderkant. Ik wil daarom meer de onderkant van mijn borst ontwikkelen.. hebben jullie daar tips voor?

Mijn schema:
292pjy1.png

^ Die laatste 2 schouder oefeningen moeten omgedraaid worden. Eerst oefening met stang, en op laatst de machine press

Laatst bewerkt:
ff uploaden met tinypic, zie alleen een kikkertje. En ben te lui om het te openen in een nieuw tabblad :p

---------- Toegevoegd om 15:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Onderkant borst: flat of decline oefeningen

Tuurlijk kan het beter. Niet alleen supersets bijvoorbeeld?

Ik zie geen benen en armen?

Dat schema post ie later!

Oh sorry, overheen gelezen. Ik dacht hier komt weer zo'n superdude. :p

Waarom doe je niet eerst alle oefeningen voor je borst en daarna de rug? En doe je geen deadlift?
Hoeveel dagen per week train je trouwens? 2? Anders zou ik schouders op een andere dag doen, zo wordt het wel erg druk.

• Topic Starter Topic Starter
Oh sorry, overheen gelezen. Ik dacht hier komt weer zo'n superdude. :p

Waarom doe je niet eerst alle oefeningen voor je borst en daarna de rug? En doe je geen deadlift?
Hoeveel dagen per week train je trouwens? 2? Anders zou ik schouders op een andere dag doen, zo wordt het wel erg druk.

Ik train 4x per week, althans, dat is de bedoeling nu. Ik heb altijd alles 1x per week getraind en sinds ik 2x per week alle spiergroepen doe ga ik sneller vooruit!

De reden dat ik rug en borst om en om doe is puur tijdwinst. Na een oefening voor je borst rust je even 10 sec en gaat daarna een oefening voor je rug doen. Als je daar klaar mee bent kan je direct verder met de volgende oefening voor de borst en zodoende bespaar je tijd (tijdens de rug oefening rust je borst en andersom). Ook schijn je op deze manier meer groeihormoon aan te maken...

Ik kan schouders bij de benen doen hoor, en dan armen bij de borst, maar als ik dan mijn triceps heb aangepakt kan ik de volgende dag weer minder goed schouders trainen... Ik heb erg goed nagedacht over deze setup.. de armen moet je niet slopen een dag voordat je rug/borst/schouders gaat doen.. Ik ben erg tevreden met het schema en wil voorlopig niet anders.

Enkel de oefeningen, sets en volgorde is een puntje waar ik naar moet kijken. Hoe kan ik dit het beste doen met het oog op massa?

Laatst bewerkt:
Oke, duidelijk. Dan is mijn enige vraag nog waar is de deadlift? 1 van de beste massabouwers imo!

• Topic Starter Topic Starter
oke. deadlift komt er dan nog bij.. Wanneer zou ik die het beste kunnen doen? Aan het begin of einde van de training?

Begin

Oefeningen die motorisch het meest van je vragen moet je aan het begin van de training proberen te doen

Terug
Naar boven