Beste allemaal,
Voor de komende 8-10 weken wil ik weer een goed schema gaan gebruiken, even wat info:
Hoe lang ik train
Ik train nu weer 4 weken. Vorig jaar heb ik 4 maanden erg actief en intensief getraint (2-3 dagen split), maar door motivatie gebrek en drukte helaas niet doorgezet.
Doel
Massa (Bulk), meer massa= meer beter!
Prioriteit
Sowieso alles, al heeft bovenlichaam & core toch de voorkeur, benen (en kont) train ik met roeien ook ... voel ze na een training goed.
Beschikbare apparatuur
Ik train op de sportschool van de TU Delft, de machines vind ik er niet heel prettig aanvoelen (maar dat zijn dan ook de machines...).
Beschikbare tijd
Ik wil ongeveer 4 dagen per week aan krachttraining doen.
Andere sporten
Hiernaast doe ik ook aan roeien, de komende tijd is het daar welliswaar rustig, toch doe ik 2 dagen in de week nog een training. Op dit moment hoofdzakelijk training op de ergometer, waarbij ik flink stuk ga. Moet dit dus goed plannen, en anders maak ik hier de komende tijd een training per week van.
2 dagen split leek mij wel een goed idee, als in 1,2 rust, 1,2...
Van de instructeurs kreeg ik dit schema, al ben ik totaal niet zeker over de oefeningen (dag 2 veel te veel biceps, niet?) en de volgorde (dag 1), wat is jullie mening?
Dag 1:
Bench press (bar)
Militairy press (bar)
Incline press (Dumbel)
Dippen
Triceps pulldown (Rope)
Fly (dumbel)
Front raise (Dumbel)
Side raise (Dumbel)
(buik, moet nog met mijn trainingspartner kijken welke oefeningen )
Dag 2
Cable row
lat pull down
Bench pull (bar)
Deadlift (bar)
Hyperextension
Concentration curl (Dumbel)
Hammer curl (Dumbel)
Preacher curl (Dumbel)
Squat (bar)
Leg extension
Standing calf
Voedingsschema heb ik af, en ziet er naar mijn mening goed uit, welicht plaats ik die later nog wel.
Alvast bedankt!
Voor de komende 8-10 weken wil ik weer een goed schema gaan gebruiken, even wat info:
Hoe lang ik train
Ik train nu weer 4 weken. Vorig jaar heb ik 4 maanden erg actief en intensief getraint (2-3 dagen split), maar door motivatie gebrek en drukte helaas niet doorgezet.
Doel
Massa (Bulk), meer massa= meer beter!
Prioriteit
Sowieso alles, al heeft bovenlichaam & core toch de voorkeur, benen (en kont) train ik met roeien ook ... voel ze na een training goed.
Beschikbare apparatuur
Ik train op de sportschool van de TU Delft, de machines vind ik er niet heel prettig aanvoelen (maar dat zijn dan ook de machines...).
Beschikbare tijd
Ik wil ongeveer 4 dagen per week aan krachttraining doen.
Andere sporten
Hiernaast doe ik ook aan roeien, de komende tijd is het daar welliswaar rustig, toch doe ik 2 dagen in de week nog een training. Op dit moment hoofdzakelijk training op de ergometer, waarbij ik flink stuk ga. Moet dit dus goed plannen, en anders maak ik hier de komende tijd een training per week van.
2 dagen split leek mij wel een goed idee, als in 1,2 rust, 1,2...
Van de instructeurs kreeg ik dit schema, al ben ik totaal niet zeker over de oefeningen (dag 2 veel te veel biceps, niet?) en de volgorde (dag 1), wat is jullie mening?
Dag 1:
Bench press (bar)
Militairy press (bar)
Incline press (Dumbel)
Dippen
Triceps pulldown (Rope)
Fly (dumbel)
Front raise (Dumbel)
Side raise (Dumbel)
(buik, moet nog met mijn trainingspartner kijken welke oefeningen )
Dag 2
Cable row
lat pull down
Bench pull (bar)
Deadlift (bar)
Hyperextension
Concentration curl (Dumbel)
Hammer curl (Dumbel)
Preacher curl (Dumbel)
Squat (bar)
Leg extension
Standing calf
Voedingsschema heb ik af, en ziet er naar mijn mening goed uit, welicht plaats ik die later nog wel.
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: