AndroidHealthClinic

Nieuw schema voor na de kuur

• Topic Starter Topic Starter
Voorlopig ben ik groter en sterker dan jou en dat terwijl jij kuurt, maargoed, omdat je het zo lief vraagt;

Maandag kracht
Woensdag massa
Vrijdag: kracht massa volume

Bekijk je indeling eens goed en denk eens na wat je wilt bereiken, zoek dan een logische oplossing, want de indeling die je nu hebt slaat nergens op. Zou sowieso geen 3xpw FB doen, maar al helemaal niet met die hoeveelheid oefeningen.

Ik zie namelijk dat je 3x p/w wil gaan squatten en op woensdag ook nog eens erbij deadliften en maandag legpress, dat ga je niet trekken.

Je doet 3xpw rug en 3xpw krijgen je triceps een opdonder.

Je zegt je schema gebaseerd te hebben op wsb, maar daar vind ik bar weinig van terug eerlijk gezegd.

Je doel is kracht en massa behouden, maar dat gaat je hier niet mee lukken. Je sloopt zo goed als alles elke keer en geeft het geen tijd om te herstellen, zeker je czs wordt zwaar overbelast als je elke training balls to the wall gaat op dit schema. Kracht pak je hier dus sowieso niet mee en massa zal lijkt mij ook niet toenemen, je mag denk ik blij zijn als je niet acheruit gaat.

Ik heb dit schema 2 maand trug voluit gedaan 6week lang
En gainde kracht als nooit ervoor.
Ik hou niet van p*ssy schema's met max 4 oefeningen

Ik moet wel op deze manier trainen om wat bij te komen anders doe ik te weinig

Ik ga juist achteruit als ik iedere week alles spieren 1 keer aan pak imo

Ik heb dit schema 2 maand trug voluit gedaan man.
En gainde kracht dus wat is overkill ?

Als jij erop gaint, prima. Alleen denk ik dat niet veel gasten dit trekken qua herstel. Misschien gainde je wel, omdat je nog relatief veel rek heb in je krachtpotentieel. Ik zou een dergelijk schema aan niemand aanraden in ieder geval.

Maandag kracht
Squat 3x5
Benchpress 3x5
Pendlay 3x5
Legpress 3x8-10
Milytary press 3x5
Chinnen breed 3x5
Dippen 3x5
Standing db curl 3x5

Woensdag massa
Deadlift 3x5
Benchpress 3x8-10
Latpully breed 3x8-10
Box squat 3x8-10
Rear delt row 3x8-10
Incline db flyes 3x8-10
Db side raises 3x8-10
Shrugs 3x5

Vrijdag: kracht massa volume
Squat 5x5
Benchpress 5x5
Pendlay 5x5
Leg curl 3x8-10
Military press 5x5
Chinnen breed 5x5
Dippen 3x8-10
Ez-bar curl 3x8-10

Dit schema wil ik weer een hele tijd toepassen omdat ik hier de
voorige keer ook lekker op ging vanwege de vele rust dagen.

Ik begin weer lichter dan dat ik gewend ben en verhoog het per week
in gewicht. Over 3 week wil ik met dit schema beginnen
en een paar maand volhouden.

PS
Buik en kuiten die ik op dinsdag en donderdag op de cardio dagen

Dit is totale overkill, 3 x benchen en squatten is vragen om stagnatie, als het al geen terugval is. En daar dan nog eens 3 x per week schouders bij (waarvan 2 x military's). Hiermee kan je geen resultaat halen, en de kans op tendinitis in de schouders zal reeel worden.
Ik weet niet of je tot falen gaat, maar als je dat ook nog eens doet kom je zeker in moeilijkheden.

Als jij erop gaint, prima. Alleen denk ik dat niet veel gasten dit trekken qua herstel. Misschien gainde je wel, omdat je nog relatief veel rek heb in je krachtpotentieel. Ik zou een dergelijk schema aan niemand aanraden in ieder geval.

Sorry dat ik het zeg no offence maar leer jij toevalig voor fitness instructeur?

Dit is totale overkill, 3 x benchen en squatten is vragen om stagnatie, als het al geen terugval is. En daar dan nog eens 3 x per week schouders bij (waarvan 2 x military's). Hiermee kan je geen resultaat halen, en de kans op tendinitis in de schouders zal reeel worden.
Ik weet niet of je tot falen gaat, maar als je dat ook nog eens doet kom je zeker in moeilijkheden.

Nope ga niet tot falen
En ik doe dit schema omdat ik 2 maand trug hard ging op 3 keer squaten en benchen qwa kracht.

3oefeningen maar qwa squat en bench per week is imo minder dan wat ik nu doe

Zie anders mij log daar zie je dat ik vooruit ga op 3 keer per week squaten en benchen.
Ff trug bladeren

Kerel, doe dan toch gewoon je zin als je niemand wil geloven en ga gerust verder met je 4x70kg benchpress. Op naar de 6x70 binnen een jaar of 2.

En niet alleen spieren moeten herstellen, maar ook je czs. Nu ja, succes ermee met je kracht-volume-massa-schema :rolleyes:

Kerel, doe dan toch gewoon je zin als je niemand wil geloven en ga gerust verder met je 4x70kg benchpress. Op naar de 6x70 binnen een jaar of 2.

En niet alleen spieren moeten herstellen, maar ook je czs. Nu ja, succes ermee met je kracht-volume-massa-schema :rolleyes:

Lol die stats zijn veel hoger nu.
Maar hoe kan het dan dat ik er 2 maand trug wel op gainde.
Waarom word daar niet ff naar gekeken ipv erover heen lezen en roepen dat het niet kan

Bench is nu 4x4x80 zins fb

Nope ga niet tot falen
En ik doe dit schema omdat ik 2 maand trug hard ging op 3 keer squaten en benchen qwa kracht.

3oefeningen maar qwa squat en bench per week is imo minder dan wat ik nu doe

Zie anders mij log daar zie je dat ik vooruit ga op 3 keer per week squaten en benchen.
Ff trug bladeren

Ok Luppie, maar probeer eens alles 1 x per week te trainen en 6 tot 8 zware sets tot failure (enkel compounds). Doe dat en binnen de kortste keren zullen je krachtstats omhoog gaan, ik geef het je op een briefje. Als je zo traint zoals jij zegt dan heeft je lichaam te weinig kans om te herstellen en ga je snel in overkill waarna je kracht niet noemenswaardig meer stijgt.
Probeer het eens voor een paar maanden en je zal zien!

Ok Luppie, maar probeer eens alles 1 x per week te trainen en 6 tot 8 zware sets tot failure (enkel compounds). Doe dat en binnen de kortste keren zullen je krachtstats omhoog gaan, ik geef het je op een briefje. Als je zo traint zoals jij zegt dan heeft je lichaam te weinig kans om te herstellen en ga je snel in overkill waarna je kracht niet noemenswaardig meer stijgt.
Probeer het eens voor een paar maanden en je zal zien!

;)
Ik zal dat eerst maar ff doen dan.
We zullen zien of jij gelijk hebt. Ik hoop het iig.

Maar dan ga ik voor compound en volume

;)
Ik zal dat eerst maar ff doen dan.
We zullen zien of jij gelijk hebt. Ik hoop het iig.

Maar dan ga ik voor compound en volume

Doen! Maar nog beter imo is weinig sets zo zwaar mogelijk en alles tot falen. En...eten als een beest natuurlijk. Je kan weinig sets en volume afwisselen natuurlijk, want geen enkel programma werkt eeuwig.

Kan ik mijn schouder iig ook een keer apart trainen
Dat scheeld dan weer 10kg extra op bvb military press

Voila en meer gewicht op elke oefening is meer spiergroei!

Dacht dan aan dit:

Maandag Borst en biceps

Bench prss 4/5 sets zware low reppers
Incline db press
Incline db flyes

EZ-bar curl
Db curl

Dinsdag benen en kuiten
Squat 4/5 sets zware low reppers
Legpress
Box squat
Leg extentions
Leg curl

Standing calfs
Seated calfs

Woensdag rust

Donderdag Schouders en triceps

Military press 4/5 sets zware low reppers
Upright rows
side raises

Dippen
Smallgrip benchpress

Vrijdag Rug en buik

Deadlift 4/5 zware sets low reppers
Chinnen
Pendlay row 4/5 sets zware low reppers
Latpully breed
Shrugs

Crunches weighted
Legraises

Ps

Ik hoop dat ik niet achteruit bij 1 keer per week alles pakken.
Dat had ik bij mijn voorige poging wel het idee

T wordt er allemaal niet beter op, beginnersschemas voor een kuurder!

succes TS.

d

T wordt er allemaal niet beter op, beginnersschemas voor een kuurder!

succes TS.

d

Niet akkoord, je concentreren op zware compounds zijn gewoon de basis. Geen betere manier om trainingsgewichten omhoog te brengen naar mijn mening. Al die ingewikkelde schema's zijn volgens mij niet nodig om massa te kweken (wel om ze af te werken), gewoon simpel de compounds met zware gewichten.

Terug
Naar boven