MuscleMeat

Nieuw schema

Mass Builder

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m72
Massa
86kg
Vetpercentage
8%
Ik ben van plan van 4 dagen bodybuilding trainen naar 5-6 dagen bodybuiling training te gaan overstappen. Ik wil split blijven hanteren
zodat ik voldoende rust hou voor herstel want ik train ook vaak tot failure.
Nu weet ik dat het gezeik gaat komen dat 6 dagen te veel van het goede is. Maar als ik mij daar lekker bij voel en van mijzelf weet dat het bij mij niet de herstel in de weg zit wil ik het hier net over hebben in dit topic.
Het gaat over een schema en niet over hoe goed ik wel niet herstel.
To the point.

Maandag. Borst, kuiten
Dinsdag. Rug, buik
Woesdag. Schouders, triceps
Donderdag. Benen, biceps
Vrijdag cycle van maandag
Zaterdag cycle dinsdag
Maandag cycle van woensdag
Dinsdag cycle van donderdag.

Woensdag opnieuw beginnen en zondag blijft de eenige
echte rustdag voor mij. Verder voel ik het ff aan bij dag 6 of ik nog een dag kan trainen of een extra rustdag neem.

Workout 1 borst, kuiten

Benchpress 3x4-10hh
Incline db press 3x4-10hh
Incline db flyes 3x8-15hh
Cable cross of chest dippen of pecdec 3x8-15hh
Standing calf raises 3x8-15hh
Seated calfraises 3x8-15hh

Workout 2 rug, buik

Barbel row 4x4-10hh
Chinnen 4x4-10hh
Deadlift 3x4-10hh
Latpully breed 3x4-10hh
Db row of cable row of T-bar 3x4-10hh
Weighted crunches 3x20hh
Legraises 3x20hh

Workout 3 schouders, triceps

Military press 3x4-10hh
Upright rows 3x6-10hh
Db side raises 2x8-15hh
Cable sideraises 2x8-15hh
Small grip benchpress 3x4-10hh
Dippen 3x4-10hh

Workout 4 benen, biceps

Squat 4x4-10hh
Legpress 4x4-10hh
Legextentions 3x6-15hh
Stiff legg deadlift 3x6-15hh
Leg curl 3x6-15hh
Barbel curl 3x6-15
Seated db curl 3x6-15

Ervaring 10 jaar training alleen niet super sterk. Denk door mij kore lengte
gezien langere mensen vaak een stuk steker zijn dan mij met een pak minder massa.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het schema er onder my son

Volgorde ziet er goed uit. Kan me alleen niet voorstellen dat je er beter van wordt. Train je wel hard genoeg vraag ik me dan af.

Denk het wel als ik tot failure ga op de eerste 2 oefeningen van iedere training.
Of bedoel jij dat ik niet meer hard genoeg kan trainen door de weken heen vanwege
dat ik dan 6 dagen ga trainen ipv 4. Als het wel te veel word kan ik altijd nog trug stappen. Heb gewoon te veel vrije tijd savonds die ik in de gym vol wil maken lol

Is bijna hetzelfde schema als dat ik volg, maar ik heb de volgorde iets anders.

ma

borst, buik

di

benen, biceps

do

schouders, triceps

vrij

rug, traps

Ik heb dit zo gedaan omdat ik rug na borst echt niet te doen vind (ivm pulldowns/pullovers).
Verder zijn de rustdagen voor mij echt essentieel, maar misschien dat jij een stuk sneller hersteld dan ik (misschien ook aas?).
Wat mij ook opvalt is dat je geen specifieke oefeningen voor je traps doet, misschien nog een shrug toevoegen bij rug ofzo?

Oef die dingen moet ik niet apart er bij gaan trainen anders raken ze uit verhouding (traps) Ze worden ook al zwaar belast bij upright rows en deadlift als goed is ? Persoonlijk wil ik mijn traps niet te groot krijgen vanwege ze al bijna uit verhouding zijn met de rest.
Nee op dit moment verder geen AAS. Ik doe dat maar 1 keer per jaar een goede kuur.

Stats zijn.
172cm
86kg
8% bf

Benchpress 3x90
Bor 3x100
Squat 3x120
Mp 3x70
Deadlift 3x150

Maar ik let niet meer op de gewichten ik wil herhalingen en volume maken dat geeft mij meer massa dan zwaar en kort trainen

Laatst bewerkt:
Denk het wel als ik tot failure ga op de eerste 2 oefeningen van iedere training.
Of bedoel jij dat ik niet meer hard genoeg kan trainen door de weken heen vanwege
dat ik dan 6 dagen ga trainen ipv 4.

Dat laatste. Denk gewoon niet dat je volledig hersteld bent. Misschien je spieren wel maar je zenuwstelsel niet. Daarnaast wordt het ook lastig met de energievoorraad in je spieren. Je moet na 3 dagen echt wel rusten, anders is er geen tijd voor supercompensatie, en kan je zelfs dingen afbreken.

Maar het is ook een beetje "whatever works for you"
Ik zou het in ieder geval niet kunnen.

Oef die dingen moet ik niet apart er bij gaan trainen anders raken ze uit verhouding (traps) Ze worden ook al zwaar belast bij upright rows en deadlift als goed is ? Persoonlijk wil ik mijn traps niet te groot krijgen vanwege ze al bijna uit verhouding zijn met de rest.
Nee op dit moment verder geen AAS. Ik doe dat maar 1 keer per jaar een goede kuur.

Waarom niet gewoon proberen. Dit schema is niet onmogelijk.

Jij maakt wel indruk op mij, ben zelf ook 1,72 week 78 kg 15% bf
Train al 4-5 jaar, 1x stromba gebruikt 2 kg aangekomen.
Toen ik begon met trainen woog ik 60 kg met ongeveer 20%bf
ik groei nog steeds,
Maar vraag me af wat jij woog toen jij begon met trainen.
En wanneer [op welk gewicht] begon jij met je eerste kuur?????
En hoeveel kuurtjes heb je tot nu toe gehad???

Ben erg benieuwd naar jou reactie, omdat ik ook [ als mijn dieet in orde is]
gaan kuren.
Zit dan te denken aan bv 8 weken deca 2x per week 200 laatste 4 weken sustanon. 1x per week 250

Terug
Naar boven