Fitness Seller

nieuw soort materiaal gespot in de gym

luvQvist

Ripped Bodybuilder
Waardering
111
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Ik ben vandaag dus gaan trainen en opeens zag ik dus iemand zijn bicep curls doen op een nogal rare manier.
Het is iets dat hij om zijn borst en middel vastbond en het heeft 2 uitsteeksels waar de achterkant van de bovenarmen in passen. Hierdoor komt zijn bovenarm dus nooit naar achter en kan hij beter uitgevoerde curls doen vermoed ik.

Iemand die dit ooit gezien heeft of die het gebruikt?

De biceps blaster

Kan je gewoon op inet bestellen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben vandaag dus gaan trainen en opeens zag ik dus iemand zijn bicep curls doen op een nogal rare manier.
Het is iets dat hij om zijn borst en middel vastbond en het heeft 2 uitsteeksels waar de achterkant van de bovenarmen in passen. Hierdoor komt zijn bovenarm dus nooit naar achter en kan hij beter uitgevoerde curls doen vermoed ik.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

zoiets?

Ik iig niet, pull-ups werken goed genoeg voor mij

Ik heb het in mijn gym al eens gebruikt, voegt imo niet zo veel toe. Je zou iets moeten hebben die de ellebogen in een vaste positie houdt zodat je de ellebogen niet naar voor kan laten komen, anders gebruik je teveel voorkant schouders. Bij de biceps blaster kan je nog altijd je armen naar voor bewegen en cheaten.

Dat nieuw soort materiaal is er al meer dan een kwart eeuw.
De houding en correcte uitvoering van een oefening is altijd wel heilig geweest en met dit middel werd de arm goed op de juiste plaats en positie gehouden om extra inspanning op de biceps te krijgen, het zou meer massa en definitie geven dan een gewone curl.

Het werkt wat als een isolator, je kan ermee je armen goed in positie naast je lichaam kan houden, dus je tilt ze dan niet op en zou dacht ik de schouderkoppen wat ontlasten.

Dat apparaat/hulpmiddel zou het effect geven als de concentrationcurls en zo een zg definitie oefening maken (grotere krachtontwikkeling in de beweging - meer massa - meer definitie)
Maar er zijn meer oefeningen die (extra) massa boost geven en dus meer definitie, als je maar genoeg intensiteit in de oefening gooit.

Ik zou zeggen, gewoon uitproberen en zelf ervaren wat het voor jou doet. Alternatief is met werkende schouder/arm tegen een muur of pilaar staan en de arm op de plek houden.
Je kan het doen met barbell of dumbbell.

succes.

ps. soms werd of wordt ie ook wel gebruikt bij o.a. triceps pushdown.

Laatst bewerkt:

Ik heb het gebruikt en eigenlijk vrij snel weer in de hoek gegooid :).

Prima als je een paar setjes licht wilt pompen, maar voor het echte werk vind ik'm de bewegingsbaan te veel beperken.

Ander groot nadeel vind ik dat bij zwaardere gewichten de ademhaling extra wordt bemoeilijkt.

Ademhaling is bij staande oefeningen met een gewicht aan je armen al zwaarder omdat je schouders naar beneden getrokken worden en op die manier de borst ademhaling hinderd, maar met dit ding wordt ook nog eens je buikademhaling bemoeilijkt.

Dus licht en pompen, prima. Maar voor het zwaardere massa werk kan je'm beter in de hoek laten staan.

NB. je kan er met een beetje hulp ook prima pinkfluffyladydumbbelltricepkickbacks meedoen :D

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Ik heb het in mijn gym al eens gebruikt, voegt imo niet zo veel toe. Je zou iets moeten hebben die de ellebogen in een vaste positie houdt zodat je de ellebogen niet naar voor kan laten komen, anders gebruik je teveel voorkant schouders. Bij de biceps blaster kan je nog altijd je armen naar voor bewegen en cheaten.

Dat naar voren bewegen is ook een functie van de biceps en dus absoluut geen cheaten.

Ik raad juist iedereen aan om na elleboogflexie de armen naar voren te bewegen om op die manier de biceps maximaal te verkorten.

Lijkt me dat een preacher curl aangenamer is .. :p

Je bent niet verplicht om het zonder shirt te doen :D . Je mag er zelfs een dikke handdoek onder doen

Probeer eens voor je gaat curlen je schouders naar achter/onder te trekken (midden/onder gedeelte trapezius aanspannen)

Dat nieuw soort materiaal is er al meer dan een kwart eeuw.
De houding en correcte uitvoering van een oefening is altijd wel heilig geweest en met dit middel werd de arm goed op de juiste plaats en positie gehouden om extra inspanning op de biceps te krijgen, het zou meer massa en definitie geven dan een gewone curl.

Het werkt wat als een isolator, je kan ermee je armen goed in positie naast je lichaam kan houden, dus je tilt ze dan niet op en zou dacht ik de schouderkoppen wat ontlasten.

Dat apparaat/hulpmiddel zou het effect geven als de concentrationcurls en zo een zg definitie oefening maken (grotere krachtontwikkeling in de beweging - meer massa - meer definitie)
Maar er zijn meer oefeningen die (extra) massa boost geven en dus meer definitie, als je maar genoeg intensiteit in de oefening gooit.

Ik zou zeggen, gewoon uitproberen en zelf ervaren wat het voor jou doet. Alternatief is met werkende schouder/arm tegen een muur of pilaar staan en de arm op de plek houden.
Je kan het doen met barbell of dumbbell.

succes.

ps. soms werd of wordt ie ook wel gebruikt bij o.a. triceps pushdown.

Thanks voor het alternatief!
Ik zat er al over te denken om het ook te gaan proberen maar je kijgt idd het zelfde resultaat als je tegen een muur aan gaat staan :D

Terug
Naar boven