Fitness Seller

nieuw voedings schema + trainings schema

richard 050

Novice
Waardering
0
Hallo,

ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Richard 16 jaar en doe de voor opleiding voor onderofficier.

Vanaf 2 maart wil ik beginnen met een goed voeding schema en full body trainings programma. Ik heb mijn dagelijkse hoeveelheid kcal. Uitgerekend die ik nodig heb per dag namelijk: 3386 Kcal (misschien veel voor 16 jarige maar heb 16 tot 20 uur sport per schoolweek en heb daarnaast veel denk werk enz. op school). In de bijlage staan de voedingsschemaen training schema.

Ik heb gekozen voor een full body schema omdat ik beginnend ben en me hele lichaam sterker wil maken in goed vol te houden trainingen.

Boven op het voedingsschema neem ik morgens middags en avonds nog een “vis”olie pil waar onder andere omega 3,6 en 9 in zit + vis olie, lijnzaad olie en borage olie. Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft dit zal vaak groentes met aardappelen en kip oid zijn.

Als supplementen heb ik het volgende in gedachten:

XXL Nutrition Unleash!: voor de training als oppepper.

XXL Nutrition Mega Grow: na de training om zo de spieropbouw te optimaal te stimuleren.

HMBolon NX: deze als extra gekozen als oppepper voor de hele dag. Sport elke dag 2 a 4 uur minimaal op school en ben tijdens of na het sporten al snel moe voor de rest van de dag.

Als er verbeter punten of opmerkingen zijn hoor ik die graag.

Bij voorbaad dank,

Richard.

( weet niet zeker of die hier goed staat zo niet hoor ik het wel)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou wat lager in carbs gaan en wat hoger in eiwitten. (40/40/20) probeer ook zoveel mogelijk complexe koolhydraten te nemen (brinta, havermout, rijst e.d) en geen ontbijtkoek, snickers en chocoladepasta. Die bevatten allemaal onnodige suikers. Verder zou ik fruit in de ochtend pakken, en niet meer om 8 uur savonds. Voeg wat goede vetten toe in de vorm van noten, en neem een bakje kwark voor het slapen gaan. Succes!

Als hij erg actiefis heeft hij meer KH nodig..

• Topic Starter Topic Starter
thx voor je reactie,

heb het voedingsschema aangepast maar kan niet precies uitkomen op 40/40/20
heb de chocopasta vervangen door achterham met kaas 40+ en ontbijtkoek vewijders net als de snicker. ook heb ik kwark toegevoegt.
laat even weten of er nog verbeterings punten zijn.

bvd,

Als hij erg actiefis heeft hij meer KH nodig..

Ja dat is zo, maar die simpele zou ik ten alle tijde vermijden. Dus 30/50/20 dan? Die kwark is prima. Met gezouten noten een beetje oppassen, neem liever ongezouten noten. Misschien ander beleg nemen dan kaas en ham, al weet ik niet zeker of dit noodzakelijk is als je spiermassa wilt aanzetten. Volgens mij zit er in kaas nogal wat verzadigd vet. Ik kwam trouwens geen eieren tegen in je schema. Als je ze lust zou ik er paar toevoegen, hele goede eiwitten en voor het grootste deel onverzadigd vet!

Terug
Naar boven