AndroidHealthClinic

Nieuwe 2-split schema ( 3 dagen )

dionio

Novice
Waardering
0
Ik ben nu 8 maanden bezig met body-building. Ben begonnen met een full-body schema 2 x in de week. In deze tijd heb ik niet veel veranderd aan mijn schema. Ben gaan letten op mijn voeding en heb daar veel over gelezen op dit forum. Ik ben van 67 kilo naar 76 kilo gegaan. Ik ben 1.85m. Ik heb het gevoel dat ik weinig vooruitgang meer boek met mijn fullbody schema. Vandaar dat ik een nieuwe schema hebt gemaakt. Graag jullie mening over het aantal sets en reps, want ik heb geen flauw idee wat ik daar bij dit schema bij moet zetten. Ik hield me meestal aan een 3 x 14/12/10 met oplopend gewicht. Alvast bedankt voor de reacties...

---
Week 1

Maandag: Workout A
Woensdag: Workout B
Vrijdag: Workout A
Week 2
Maandag: Workout B
Woensdag: Workout A
Vrijdag: Workout B

Workout A:

Borst Triceps Schouders
Borst

Benchpress
Cable Crossover Fly’s
Dumbbell Pullovers
Triceps
Push-downs
Triceps Extensions
Reverse Pushdowns
Schouders
Seated Dumbbell Press
Low Pulley Lateral Raises
One-Dumbbell Front Raises

Workout B
Rug Biceps Benen
Rug

Back Lat Pull-downs ( bar in de nek )
Seated Rows
Upright Rows ( bar )
Benen
Leg Press
Leg Extensions
Leg Curls
Seated Calf Raises
Biceps
Curls ( zittend )
EZ-bar Curls
Machine Curls

[/FONT]

Geen squat, geen deadlift = klote schema.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe wissel de leg press ook af met squats.
Ik heb vrij veel last gehad van mijn onderrug in het verleden en deadlifts wil ik nog even mee wachten.

Ok ik zal de deadlifts gaan toevoegen. Bedankt. Nu nog de aantal sets & reps

Ok ik zal de deadlifts gaan toevoegen. Bedankt. Nu nog de aantal sets & reps

Gewoon laag in gewicht gaan zitten en rustig opbouwen.

Misschien in het begin squatten met 40kg en deadliften met 60kg en dan iedere week 2.5 tot 5 kg toevoegen? Wat zei de dokter over je onderrug?

Ik heb mijn spieraanhechtingen in mijn onderrug 2 jaar geleden gekneusd bij een val bij motorcross. De dokter zei toen inderdaad dat ik naar de sportschool moest om dit niet weer te laten gebeuren. Maar ik ga dus maandag mijn nieuwe schema proberen en kijken hoe de squats en deadlifts bevallen. Mijn doel is vooral massa en daarbij ook kracht. Kan ik bij alle oefeningen een 3 x 12/10/8 aanhouden met oplopend gewicht?

Ik heb mijn spieraanhechtingen in mijn onderrug 2 jaar geleden gekneusd bij een val bij motorcross. De dokter zei toen inderdaad dat ik naar de sportschool moest om dit niet weer te laten gebeuren. Maar ik ga dus maandag mijn nieuwe schema proberen en kijken hoe de squats en deadlifts bevallen. Mijn doel is vooral massa en daarbij ook kracht. Kan ik bij alle oefeningen een 3 x 12/10/8 aanhouden met oplopend gewicht?

goed, succes ;)

Heey, ik reageer even op je reactie van m'n 2-split schema.

Ik train hier nu nog maar een weekje of 4 mee. Merk wel dat ik vooruit ga in de sportschool qua zwaardere gewichten. Zelf 1 kg aangekomen, maar heb geen benul van m'n bf dus daar kan ik niet over oordelen, is het ook nog wat te kort dag voor.

Als ik mijn reacties zo lees denk ik dat ik naar een 3-split schema moet gaan.
En dan:
MA: Borst, triceps
DI: Rug, biceps
WO: Rust
DO: Benen, schouders
VR: Borst, Triceps
ZA: Rust
ZO: Rug, biceps
etc.

Dit omdat m'n trainingen aardig lang zijn, en op het eind ben ik helemaal lam en is de oefening niet meer nuttig. (Als ik pectoral fly bijv. op het laatst doen kan ik hem veel minder zwaar/minder reps dan aan het begin)
Hou je jouw schema aan of ga je het nog erg veranderen?

Edit: Heb 'm al ff veranderd, check m'n topic maar. Zal alleen ff de feedback afwachten.

Laatst bewerkt:
Ik ga vanmiddag het schema toepassen. Ik heb alleen het idee ( omdat ik eerder altijd een FB schema had ) dat ik vrij snel klaar ben, en daardoor niet voldaan. Of moet ik meer oefeningen gaan doen?

Ik ga vanmiddag het schema toepassen. Ik heb alleen het idee ( omdat ik eerder altijd een FB schema had ) dat ik vrij snel klaar ben, en daardoor niet voldaan. Of moet ik meer oefeningen gaan doen?
Dat heb ik dus ook altijd :p
Vanochtend ff geweest..Borst, Biceps ff gedaan. Weinig oefeningen maar volgens velen voldoende, ook in een uurtje klaar.

Benchpress 3x8
Incline dumbbell press 3x8
Pec-Deck 3x8
Pull Over 3x8

Incline Dumbbell curl 3x8
Hammer Curl 3x8
Priest Curl 3x8

Als ik het morgen voel (denk het wel als het goed is), dan moet ik wel een voldaan gevoel hebben :D

Woensdag Benen en schouders maar ff

Ben net terug van de sportschool. Ik heb er toch een uur over gedaan. Ik merk nu ook duidelijk dat de spieren die ik getraint heb harder zijn dan normaal bij mijn fullbody-schema. Toch wel een voldaan gevoel dus. Bij mijn fullbody moest ik alles toch meer afraffelen en snel achter elkaar doen anders redde ik het binnen 5 kwartier.

Kortom. Dit bevalt me qua training wel. Hopen dat het qua progressie ( gewicht/massa en kracht ) me ook gaat bevallen.

Ben net terug van de sportschool. Ik heb er toch een uur over gedaan. Ik merk nu ook duidelijk dat de spieren die ik getraint heb harder zijn dan normaal bij mijn fullbody-schema. Toch wel een voldaan gevoel dus. Bij mijn fullbody moest ik alles toch meer afraffelen en snel achter elkaar doen anders redde ik het binnen 5 kwartier.

Kortom. Dit bevalt me qua training wel. Hopen dat het qua progressie ( gewicht/massa en kracht ) me ook gaat bevallen.

Ben wel benieuwd naar welke spiergroepen je hebt gedaan en wat voor oefeningen?

Workout A heb ik gedaan
En bij borst heb ik er nog een incline dumbbell press gedaan.
Volgorde trouwens veranderd naar Borst - Schouders - Triceps
Al moet ik zeggen dat deze volgorde wel lastig was met de laastse set schouders.. maar dat mag ook.

Workout A heb ik gedaan
En bij borst heb ik er nog een incline dumbbell press gedaan.
Volgorde trouwens veranderd naar Borst - Schouders - Triceps
Al moet ik zeggen dat deze volgorde wel lastig was met de laastse set schouders.. maar dat mag ook.
Triceps niet helemaal naar de k*t op het laatst?
Zal Do ff rug en triceps doen, kijken hoe dat me afgaat.

Als het niet veel uitmaakt doe ik volgende keer gewoon weer borst, triceps ipv borst, biceps

Ging heel goed met de triceps. Laatste setje was ook weer heel zwaar maar zo heb ik wel het idee dat ik er echt alles uit heb gehaald. toppie dus.

Terug
Naar boven