MuscleMeat

Nieuwe aankopen gedaan in de supermarkt waarover een aantal vragen.

luvQvist

Ripped Bodybuilder
Waardering
111
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Ik dacht van, om mijn schema nu eens echt tot in de puntjes af te werken ga ik nog eens wat extra gezond voedsel kopen.

Het volgende heb ik gekocht:
- rozijnen (golden; merk: bonner)
- getoaste blonde sesamzaadjes (Delhaize)
- bruin lijnzaad (Delhaize)
- cashew noten (Quality nuts)

Ik vraag me ten eerste af uit wat soort koolhydraten de rozijnen bestaan. Is dit glucose of fructose of...?

Daarnaast vraag ik me af wat 'gebroken lijnzaad' nu precies is; heb ik ook nog gezien dat er naast bruine lijnzaad ook gele lijnzaad is. Wat is nu het verschil tussen al deze soorten?
Ook lees ik over de gele en bruine:"Beide soorten lijnzaad bevatten het glucoside linamarine waaruit door enzymwerking (linamarase) blauwzuur (HCN) kan ontstaan". Dit lijkt me niet echt gunstig; het schijnt dat je door te koken dit voorkomt?
+ iemand schreef ook dat lijnzaad veel vitamine F (???) bevat die gunstig werkt op de vrouwelijke hormoonhuishouding. (is dat nu positief of:rolleyes:)

Dan de sesamzaadjes. Is het erg dat die 'getoast' zijn?

En hoe weet ik nu of mijn cashew noten gezouten zijn of gebrand? Staat nergens op. (Op verpakking staat bij ingrediënten: Cashewnoten.)

Daarnaast nog even een vraagje over mijn melk. Is het erg dat deze niet in de koelkast staat als de verpakking nog gesloten is? Mijn kamer is redelijk warm vind ik toch, kan dat kwaad?

Alvast bedankt:D

PS: Karma voor goeie reply:cool:

Laatst bewerkt:
van die melk nop staat er meestal ook op NA opening koel bewaren.

van die lijnzaadolie kan ik je heelaas niet meer vertellen.

en die nootjes als er niets opstaat is er waarschijnlijk ook niets mee gebeurd maar dat zal je wel proeven

• Topic Starter Topic Starter
van die melk nop staat er meestal ook op NA opening koel bewaren.

van die lijnzaadolie kan ik je heelaas niet meer vertellen.

en die nootjes als er niets opstaat is er waarschijnlijk ook niets mee gebeurd maar dat zal je wel proeven

Ja ik weet dat wel van die melk, maar een supermarkt is veel koeler dan een huiskamer (meestal dan toch).

Ik weet hoe zout smaakt, maar hoe smaken gebrande noten dan :)

Rozijnen zijn in feite gedroogde druiven, dus fructose.

rozijnen denk ik fructose lijkt me meest logisch omdat het fruit is / was.

en glucose vind je in frisdrank enzo is volges mij geen natuurlijke suiker.

Rozijnen zijn in feite gedroogde druiven, dus fructose.

oh danm je was me voor daar gaat me karma :flipoff:

en nootjes proef je gwn of ze natuurlijk smaken gebranden smaakt iets meer gerookt is krokanter denk ik weet niet zeker koop anders gebrande nootjes en dan proef je of er verschil is maar als ze niet gezouten zijn zijn ze waarschijnlijk ook niet gebranden en zeker niet als dat niet op de verpakking staat !!!

• Topic Starter Topic Starter
oh danm je was me voor daar gaat me karma :flipoff:

en nootjes proef je gwn of ze natuurlijk smaken gebranden smaakt iets meer gerookt is krokanter denk ik weet niet zeker koop anders gebrande nootjes en dan proef je of er verschil is maar als ze niet gezouten zijn zijn ze waarschijnlijk ook niet gebranden en zeker niet als dat niet op de verpakking staat !!!

Oké. Maar de karma gaat vooral naar de persoon die mij duidelijk uitleg geeft rond die lijnzaad vooral; over dat sesam mag er ook wel bij ofcourse.

Kan namelijk maar 1x dag karma geven dusjah:rolleyes: Krijgen jullie morgen fzo wel karma!

Btw, ik ben dus correct als ik zeg dat rozijnen na de training geen goeie optie zijn?

Laatst bewerkt:
over die olie ken ik niemeer dus kan er niemeer over vertellen en doe geen moeite die karma hoeft voor mij niet een groent bolletje op een scherm boeit mij niet zoveel :rolleyes:

Terug
Naar boven