XXL Nutrition

Nieuwe game computer.

veel addons , hoogste video setting , live streams. kan altijd wel van pas komen toch ?
Ik kom nog op dat merk terug waneer ik een mailtje ontvang!
Echt bedankt voor je hulp :D

Live stream heeft niks met je videokaart te maken. Puur je internet snelheid, daarnaast kan elke onboard videokaart wel een video of live stream afspelen op 1080P

Klein vraagje, op wat voor monitor zet je deze pc ?
Hoeveel inch, en mss resolutie ?

Als het niet Full HD is, is die videokaart en met name vooral met name voor WOW wel een dikke overkill. Ik schat dat die videokaart eurotje of 120 a 130 kost ? Neem er een van 80 euro en wie weet in de plaats daarvoor een betere voeding.
Mocht die ook al goed zijn, kan je die 1TB verwisselen voor eentje van 500gb, scheelt je weer 30 euro en voor die 80 euro totaal mss betere processor zodat de computer in de toekomst met multitasken wat soepeler loopt.

Wow heeft dermate slechte eisen, zie ze vaak genoeg afspelen op onboard videokaarten van computer/laptops met redelijke setting + k*t processor.

Succes!

Edit: Klein beetje uitleg over mezelf, zodat ik niet onzin lul :p.
Zelf student Technische Informatica 2de jaar + Computer verkoper voor de Mediamarkt al 2,5 jaar. Vandaar dat ik er redelijk wat van af weet ;)

Laatst bewerkt:
Moet er ook een monitor + andere randapparatuur bij? En zit er nog een beetje rek in je budget? Ik heb wat voor je samengesteld en dit is een prima game pc, moederbord met de 870 chipset zodat je ook usb 3 etc hebt. Ook heb je bij amd het voordeel dat je niet zo snel van socket hoeft te wisselen, de Bulldozer processors die voor volgend jaar aangekondigt staan kun je ook zo op dit bord prikken.

v5k7tg.png

Zoals je ziet is dit te bestellen bij zercom voor € 870,- . Maxitc is niet echt een winkel om aan te raden op basis van de reviews.

Laatst bewerkt:
@No pain, No Gain.

Leuke setup, al is dat dikke overkill voor WoW, en past dat niet in ze budget ;)
Al zal ik die setup persoonlijk ook niet echt aanbevelen, voeding kan veel beter en goedkoper en ook videokaart. Kan je beter crossfire of in SLI zetten in toekomst, scheelt je nu 200 euro en over jaartje zijn ze veel goedkoper.

Dat kan, maar dan praat je ook weer over een duurder bord die crossfire ondersteund. En helemaal als je deze op 2 x 16 lanes wil laten draaien. En wat is er mis met deze voeding? Seasonic, Thermaltake, Corsair, Antec dat zijn imo toch de betere merken wat voedingen betreft. Voeding is nou niet bepaald een onderdeel om sterk op te bezuinigen vind ik, denk aan stabiliteit, levensduur.

Nvidia kaarten zijn stroomvreters en maken veel herrie, dus dan zou je ook weer een zwaardere voeding moeten nemen. Dan kom je dus helemaal buiten zijn budget.
Je zou evt een 5850 kaart van bijvoorbeeld Club3d kunnen nemen, ben je wel een stuk goedkoper uit!

Edit: De goedkoopste 5850 is 40 euro goedkoper dus dan kom je dus uit op 830 euro...
Edit2: Ik zie dat dit bord trouwens ook wel crossfire ondersteund maar in 2 x 8 lanes. Dan nog zou ik voor een 5850 gaan dan kan er later evt nog een 2de bij.

Laatst bewerkt:
Over de voeding geef ik je groot gelijk. Heb er zelf ook een ModXtreme erin zitten 90 euro a 600watt, al is die wel modulair.

Die vergelijking over Nvidia vs Ati. Scheelt echt per type, heb hier Ati erin zitten en dat ding is een godver vliegdek schip.

Maar om het bot te zeggen, voor wat de TS Wilt en kan betalen is dit gewoon niet nodig en voldoet die pc van 500 euro ook wel ;)

• Topic Starter Topic Starter
Live stream heeft niks met je videokaart te maken. Puur je internet snelheid, daarnaast kan elke onboard videokaart wel een video of live stream afspelen op 1080P

Klein vraagje, op wat voor monitor zet je deze pc ?
Hoeveel inch, en mss resolutie ?

Als het niet Full HD is, is die videokaart en met name vooral met name voor WOW wel een dikke overkill. Ik schat dat die videokaart eurotje of 120 a 130 kost ? Neem er een van 80 euro en wie weet in de plaats daarvoor een betere voeding.
Mocht die ook al goed zijn, kan je die 1TB verwisselen voor eentje van 500gb, scheelt je weer 30 euro en voor die 80 euro totaal mss betere processor zodat de computer in de toekomst met multitasken wat soepeler loopt.

Wow heeft dermate slechte eisen, zie ze vaak genoeg afspelen op onboard videokaarten van computer/laptops met redelijke setting + k*t processor.

Succes!

Edit: Klein beetje uitleg over mezelf, zodat ik niet onzin lul :p.
Zelf student Technische Informatica 2de jaar + Computer verkoper voor de Mediamarkt al 2,5 jaar. Vandaar dat ik er redelijk wat van af weet ;)
Oke oke , met overkill begrijp ik dat het tehoog is voor wat eht eigenlijk nodig is voor wow , of te hoog waardoor er problemen kunne worden veroorzaakt :)?
Ik zal het overlefgen met al die punten die je hebt opgenoemd , met streams bedoel ik idd eigenlijk multitasken veel dingen open laden snel switchen etc wat mijn pc gewoon weg niet kan samen met wow.
Betreft mijn monitor kun je me wel neer schieten waar kan ik dit terug vinden ? ik heb geen boekje of wat dan ook aan info erover ik zou het dan ook echt niet weten , heeft kwaliteit invloed qua grootte van een monitor?

Alvast bedankt!

Hoe herken je slecht advies boven goed advies?

Goed advies gaat altijd eerst om je monitor en native res vragen. Slecht advies zegt gewoon de uitrusting die hij aanbeveeld.

Heb zo kennis met een 5970 voor een 1440x900 native res... Ik hem uitlachen, hij ervan overtuigt dat hij toch een goede zaak heeft gedaan...

PS: but cna it plai cryssis??????

Laatst bewerkt:
Oke oke , met overkill begrijp ik dat het tehoog is voor wat eht eigenlijk nodig is voor wow , of te hoog waardoor er problemen kunne worden veroorzaakt :)?

Dat de pc veel te zwaar is voor wow, maw je gaat framerates van over de 100 of zelfs 200 halen, terwijl je met een bakje van de helft van de prijs maar 20% minder scoort.

Ik zal het overlefgen met al die punten die je hebt opgenoemd , met streams bedoel ik idd eigenlijk multitasken veel dingen open laden snel switchen etc wat mijn pc gewoon weg niet kan samen met wow.
Betreft mijn monitor kun je me wel neer schieten waar kan ik dit terug vinden ? ik heb geen boekje of wat dan ook aan info erover ik zou het dan ook echt niet weten , heeft kwaliteit invloed qua grootte van een monitor?

De makkelijkste is gewoon de naam van je scherm intypen in google.

PS:
wow gebruikt max 2 cores 100%, dus beter een goede dual-core dan een zwakke 4core.

AMD is schandalig veel beter dan Intel prijs/kwaliteit

Dé topkaart van het moment prijs/kwaliteit is de 460

Je videodrivers eens updaten van je oud pctje kan ook al helpen(lijkt logisch maar zoveel mensen vergeten het), en eens formatteren of ten minste defragmenteren.

Laatst bewerkt:
Deze monitor heb ik :o
Philips 190V (19inch LCD MONITOR 190V7)

Een grotere monitor speelt ook al een stuk fijner :)
Heb je al een keuze gemaakt welke pc je gaat kopen en of je hem zelf in elkaar gaat zetten?

Behuizing - Cooler Master Elite 333 (zie foto)
Voeding -550W ultra stille voeding
Processor - AMD Phenom II X3 435 Tripel Core (AM3, 3 x 2.9 Ghz, boxed)
Moederbord - Asus M4A68T-M (tot 8gb aan werkgeheugen)
Videokaart -
ATI Radeon HD 5750 1GB , DIrect-X 11 HDMI out!
Hardeschijf -
Samsung 500GB SATA II 7200RPM
Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1333MHZ--> levenslang garantie!!!!! <--
Geluid -
7.1 HIGH DEFINITION Level Audio
USB aansluitingen - 2x voor, 6x achter
1x microfoon aansluiting voor
1x koptelefoon aansluitig voor
Netwerkkaart -
PCI- e Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
DVD Brander - Samsung dual layer 22x
Garantie - 2 jaar incl. ondersteuning

wss probeer de aanpassingen rond te krijgen die werd besproken eerder nog.

Een nieuwe monitor zou een verademing zijn.

Zoals Calyptus zegt zou in dit geval een snelle Duo Core beter zijn en voldoende, en die videokaart mag wel wat minder vooral als je maar gamed op een 19''.

Mss een 24'' Full HD aanschaffen ? :D

Een nieuwe monitor zou een verademing zijn.

Zoals Calyptus zegt zou in dit geval een snelle Duo Core beter zijn en voldoende, en die videokaart mag wel wat minder vooral als je maar gamed op een 19''.

Mss een 24'' Full HD aanschaffen ? :D
Kinda :P
EDIT: eentje aan te raden met redelijke prijs klasse mister media markt :)?

Kinda :P
EDIT: eentje aan te raden met redelijke prijs klasse mister media markt :)?

Samsung 2370 serie. Zeer goeie monitoren!
Px2370, wel LED en Full Hd 319

Daarnaast de 2250 of de 2270, zijn onder de 200 euro voor beide prachtschermen en ook Full Hd, geen led.

+ de 2333sw is 23inch ook zeer mooi scherm full hd voor iets meer dan 200 euro.

Oftewel samsung is wel mijn favoriet :D

Ik zal eens rond kijken naar die dingen die je opnoemde , tussen de 150/200 is wel iets waar ik op doel :)

LG e2240.

Ook zeer mooi scherm!

Led, 22inch voor 169 euro.
Thanks man , klzal hier nu naar zoeken , teven ben ik op wss een ander beter dingetje gestuit voor de zelfde prijs klasse.

Kenmerken

• Conditie:
  • Nieuw
  • Processorsnelheid:
  • 3 tot 4 Ghz
  • Monitor:
  • Zonder monitor
  • Werkgeheugen (RAM):
  • 4 tot 6 GB
  • Levering:
  • Ophalen of Verzenden
,Beschrijving

Best betaalbare, nieuwste & snelste GAME-PC van Nederland voor dit geld!
De CPU bestaat uit een snelle AMD Phenom2 3.1Ghz, deze CPU zal sneller zijn voor games dan een Quad Core die lager is geklokt. Voor de zwaarste games en zware grafische berekeningen zit er een ATI Radeon HD5770 met 1024Mbgrafische kaart in. Geheugen werkt op snelle DDR3-1600mhz. Deze combinatie maakt deze PC een game PC en is het geschikt voor de nieuwe 3D games van tegenwoordig. De onderdelen bestaan uit top merken. Dat zorgt ervoor dat u onbezorgd kan computeren en kan vertrouwen op de tegenwoordige onmisbare computer. Deze PC wordt gekoeld door stille fans, zodat u niet gestoord wordt van het geluid van de zoemende PC.

Inhoud PC:
-CPU: AMD Phenoom2 X2-550 3.1ghz (64bit en 32Bit)
-Optical: LG GH22NS Sata Dual Layer DVD brander 22x
-Grafisch: ATI-Radeon HD5770-1024Mb HDMI DVI Tripple screen
-Voeding: Krachtige, Ultra Stille & 12cm 550W LCpower voeding
-HDD: WD 1000Gb 64Mb 10EARS SataII harddisk
-Moederbord: Asrock Full-ATX AMD 770 / AMD SB710 Chipset Crosffire
Snelheid van het moederbord is erg belangerijk, deze chip is een snelle ATI chipset.
-Geheugen: Micron Elixir 4Gb DDR3 1600mhz gekoeld (dual channel)
(4x geheugenslots aanwezig, 2x vrij voor uitbreiding)
-2x E-Sata, 6x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
-Gbit 10/100/1000 Lan netwerk
-7.1 Digital Sound HDaudio (6x jack aansluiting + Digitaal)
-Crossfire X (2x PCI-E, mogelijk om een 2e VGA te plaatsen)
-3x PCI, 2x PCI-I
-6x Sata300 (raid)
-Afmeting behuizing: 17.5 cm x 43.5 cm x 45 cm
(ruimte voor 4x 5.25 en 4x 3.5)
-1 jaar garantie

Vond de vorige set up beter. Daar stond 2 jaar garantie bij en teminste een triple core.
Die 0,2Ghz met duo-core tegen elkaar ga je niet merken in WoW of andere spellen.

Daarnaast kan je met multitasken wel die x3 aanspreken waar je bij deze maar een duo core hebt.

+ Zou persoonlijk de voeding van een beter merk nemen, wie weet wil je later uitbreiden kost je dat later minder geld is nu slechts een investering van 10 of 20 euro.

Vond de vorige set up beter. Daar stond 2 jaar garantie bij en teminste een triple core.
Die 0,2Ghz met duo-core tegen elkaar ga je niet merken in WoW of andere spellen.

Daarnaast kan je met multitasken wel die x3 aanspreken waar je bij deze maar een duo core hebt.

+ Zou persoonlijk de voeding van een beter merk nemen, wie weet wil je later uitbreiden kost je dat later minder geld is nu slechts een investering van 10 of 20 euro.
Oke dan doen we dat , over de voeding , het was geen probleem om die te vervangen dus dan doen we dat ook maar ;):D

Trouwens link van dat moederbord bij de 1ste set up?

Bij de 2de set up zag het moederbord er wel nice uit, kan hem alleen niet vergelijken met de eerste.

Terug
Naar boven