MuscleMeat

Nieuwe game computer.

Persoonlijk zou ik gaan voor een intel cpu en een nvidia gpu.Geen Ati of Amd shit ,t'is goedkoop....meer is het niet.
Ik heb zelf 3 jaar WoW gespeeld op 4 verschillende rigs...en het draaide slechtste op Ati gpu ,het was een 4870X2 en was top kaart op dat moment ,ik haalde met moeite 30fps (in Dalaran :D in raids nog lager) alles op MaX op een 24inch
scherm (ik speel al mijn games op maximum settings) terwijl een 295GTX met de zelfde settings continu 60fps draaide....zelfs 80fps V-Sync off.
Nu wat heel belangrijk is voor WoW is werkgeheugen hoe meer hoe beter...2gig is voldoende natuurlijk maar kan soms bottleneck vormen in Raids of als je speelt met veel addons aan...4gig zit je goed maakt niet uit ddr2 of ddr3 mag zelfs 6 of 8 gig zijn.

Voor games presteerd AMD en ATI net zo goed als Intel en Nvidia.
De 5xxx reeks van Ati slaat alles van Nvidia weg behalve de 460gtx in prijs/kwaliteit verhouding. Voor 120 piek heb je een AMD Phenom II 955BE die net zo goed presteerd als intel van 250 euro.

Dat verhaaltje van intel en nvidia en dat deze beter zijn dan AMD en ATI gaat toch echt niet meer op tegenwoordig.

Daarnaast komt over een maand de nieuwe grafische kaarten 6xxx reeks uit van Ati en die beloven nog veel sneller te zijn dan wat nVidia te bieden heeft.

Laatst bewerkt:
Voor games presteerd AMD en ATI net zo goed als Intel en Nvidia.
De 5xxx reeks van Ati slaat alles van Nvidia weg behalve de 460gtx in prijs/kwaliteit verhouding. Voor 120 piek heb je een AMD Phenom II 955BE die net zo goed presteerd als intel van 250 euro.

Dat verhaaltje van intel en nvidia en dat deze beter zijn dan AMD en ATI gaat toch echt niet meer op tegenwoordig.

Daarnaast komt over een maand de nieuwe grafische kaarten 6xxx reeks uit van Ati en die beloven nog veel sneller te zijn dan wat nVidia te bieden heeft.

Wel , dit is mijn mening of je het nu graag hoort of niet is uw probleem.

Ik heb 1 keer in mijn leven Ati graka gekocht nm. 4870x2 (kostprijs:495€) en het presteerde slecht in WoW,hij presteerde goed in produceren van decibels dat wel :roflol:

Wow kan soms veeleisend zijn in 25man raids + ventrilo of teamspeak dus maak een goed keuze...je kan natuurlijk altijd uw settings terugschroeven maar waar is the fun in that ?

Laatst bewerkt:
Wel , dit is mijn mening of je het nu graag hoort of niet is uw probleem.

Ik heb 1 keer in mijn leven Ati graka gekocht nm. 4870x2 (kostprijs:495€) en het presteerde slecht in WoW,hij presteerde goed in produceren van decibels dat wel :roflol:

Wow kan soms veeleisend zijn in 25man raids + ventrilo of teamspeak dus maak een goed keuze...je kan natuurlijk altijd uw settings terugschroeven maar waar is the fun in that ?

Die kaart had inderdaad wat problemen met WOW en ik hoor graag je mening en heb daar geen probleem mee. :p

Zoals dit een bodybuilding forum is bestaat er zoiets als tweakers.net waar men (de experts op dit gebied) beweren wat ik eigenlijk slechts overnam.

Je denkt toch niet werkelijk dat een jaren oud spel als WOW niet door de huidige ATI reeks merkbare framedrops oplevert, maar zoals ik ook al zei is de nvidia 460gtx op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding. (helemaal in sli aangezien hij beter schaalt dan crossfire)

Terug
Naar boven