MuscleMeat

nieuwe gym nieuwe trainings weg

matson

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
schema en andere dingen |vraagt om hulp|

nieuwe gym is ook nieuw trainings schema

ma: borst en triceps
di : rust
wo: schouders en benen
do: rug biceps
vrij:rust
za:borst en schouders
zo:rust

vraag 1: gaat dit voor overtraining van men borst zorgen.dus de rust is tekort tussen beide borst trainingen..?(want ik wil namelijk wat meer borst krijgen
vraag 2: wat kan ik hebt beste doen voor massa te trainen(ivm sets reps en welke oefeningen voor 1 bepaalde spiergroep)

doel: weeg nu na 2 maand te stoppen terug iets van een 74.7 kg (smorgens)mijn eerste doel is om 85 kg te halen en dan zien we wel hoe het verder loopt

- alle tips zijn welkom ... op alle vlakken (wat te maken heeft met bb natuurlijk)

*ik en mijn trainings partner trainen wel in onze eigen home gym dus in verband met de oefeningen zal ik even vermelden wat we allemaal hebben
-4 halter staven
- 2 lange staven
-EZ-curl staaf
-185 kg aan schijven
-een cable cross over
-Schmidt GM Deluxe - Smith Machine
++ ook even foto dan kunnen jullie beter zien wat het juist inhoud(sta niet mee op foto maar dat doet er niet toe:p)

al vast bedankt iedereen en ik hoop dat ik wat aan jullie tips ga hebben;)

IMG_0194.jpg

Laatst bewerkt:
De algemene consensus is toch wel dat 7-12 reps het beste is voor massa. 1 dag rust voor borst lijkt me te kort.

Kan het niet zo:

ma: borst tri
di: rug biceps
wo: rust
do: schouders/benen
vr: borst tri
za/zo: rust(zelf doe ik meestal nog rug/biceps op zaterdag, net wat beter uitkomt

• Topic Starter Topic Starter
De algemene consensus is toch wel dat 7-12 reps het beste is voor massa. 1 dag rust voor borst lijkt me te kort.

Kan het niet zo:

za/zo: rust(zelf doe ik meestal nog rug/biceps op zaterdag, net wat beter uitkomt
bedankt voor de tips zal zien wat ik doe met trainingsdagen (overleg met partner)
en heb je mss voor elke spiergroep goeie oefeniengen (soort van schema dus eigenlijk) als je dat wilt opstellen voor mij (als je het niet wil ...te veel werk vind dus is het ook oke)

Ik wel een poging wagen morgen. Bedenk wel dat ik de wijsheid niet in pacht heb, wat ik weet, weet ik door veel te lezen of dingen die ik geprobeerd heb, die voor mijzelf goed werken.

Ik wel een poging wagen morgen. Bedenk wel dat ik de wijsheid niet in pacht heb, wat ik weet, weet ik door veel te lezen of dingen die ik geprobeerd heb, die voor mijzelf goed werken.
ja dat doe ik zelf ook maar het is daarom dat ik dit topic start om van verschillende mensen te kunnen vergelijke en zo tot het aller beste te komen
:)

Kan het niet zo:

ik heb in overleg met partner dit er van gemaakt wat denken jullie?
di: rust
wo: schouders/benen
do: rug biceps
vr: borst + schouders
za/zo: rust

Borst en schouders samen is te veel samen vind ik :) zware belasting van schouders. Tijdens je borst oefingen gebruik je ook je schouders. ik zou
Maandag: Borst *Biceps
Di: rust
Woensdag: Buik*benen
vrij:Schouders*Triceps
zat: rust
zondag: Rug*buik

Schouder idd te zwaar belast met dit schema, dat van maryton ziet er goed uit. Enige puntje daar is dat je voor veel biceps-oefeningen ook je rug enigzins gebruikt en vice versa

Borst en schouders samen is te veel samen vind ik :) zware belasting van schouders. Tijdens je borst oefingen gebruik je ook je schouders. ik zou
Maandag: Borst *Biceps
Di: rust
Woensdag: Buik*benen
vrij:Schouders*Triceps
zat: rust
zondag: Rug*buik
ben zelf tegen borst en biceps combinatie...
de combinaties die ik maak wil ik wel samen houden alleen die laatste dag met opnieuw borst en schouders kan ik wel veranderen --> maar ik wou schouders en borst 2 keer per week pakken zodat die sneller groeien

en ik ga niet zo veel buik doen ... want mijn doel is niet om nu al zware sixpack te kweken dat is voor later als ik voldoende massa heb op andere plaatsen dan kan ik gaan cutten tot 8% vet en dan komen die buikspieren en snel door met een beetje buik training

---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

Schouder idd te zwaar belast met dit schema, dat van maryton ziet er goed uit. Enige puntje daar is dat je voor veel biceps-oefeningen ook je rug enigzins gebruikt en vice versa
ben niet zo voor al de combinatie's van spiergroepen die hij maakt
ik vind
borst en triceps moeten samen
en rug en biceps moeten samen
en dan benen en schouders past ook goed bij elkaar(maakt eigenlijk niks uit:rolleyes:)

maar ik wou borst en schouders dubbel aan pakken zo dat die sneller zouden groeien:)

als je het schema af hebt wil je het dan hier posten dan kunnen mensen eventueel ook nog wijzigingen aanbrengen
alvast badankt;)

niemand meer??

Terug
Naar boven