MuscleMeat

Nieuwe interne harde schijf

EdgarStift

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
De interne harde schijf die ik bij mijn computer kreeg is bijna vol. Deze is 915 MB. nu wil ik er een een tweede interne schijf naast zetten van minimaal 1tb.
welke is de beste keuze?

Een harde schijf van 1 GB die nu pas bijna vol is? :P

gewoon eentje halen bij de lokale computer shop.

ik heb ook 1 van 1tb van hitachi. 50 euro...

let even op welke aansluiting je moet hebben op je computer (meestal SATA, maar hele oude computers willen ook nog wel eens PATA hebben)

aansluiten, partities aanmaken in windows schijfbeheer, en gaan met die banaan.

Maar dingen om op te letten zijn de schrijfsnelheid van de schijf, en de buffer is een interessant onderwerp om die zo hoog mogelijk te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
ik bestel liever op internet. I woon ver weg van de bewoonde wereld en ik heb ook geen auto uit zuinigheid.

deze computer is 8 maanden oud dus ik denk wel dat de juiste aansluiting er in zit.

8mnd oud, dan zal er wel gewoon een SATA aansluiting op zitten ja.

welk merk is de pc van?

komt de nieuwe harde schijf als vervanger of als toevoeging?

als toevoeging moet je nog een extra kabel hebben om de harde schijf op je moederbord aan te sluiten, dus vergeet die niet mee te bestellen.

Dell

krijg je die extra kabel er niet gratis bij dan?

Een pc van 8 maanden oud waar een HD in zit van 1GB? :rolleyes:

915GB bedoelde ik, sorry

Ja dat dacht ik ook meteen dat klopt echt niet 1gb,zal wel niet helemaal ingedeeld zijn en dus onzichtbaar in windows,of de pc is 8j oud en 1tb erbij heeft ook niet veel zin want dat kan de pc niet aan zoveel data...

Ja, maar welke is nu het beste

Ik zweer bij Western Digital. Maar kijk op tweakers volgens mij hebben ze een euro/gb verhouding in het overzicht.

de prijs maakt me niet zoveel uit. ik betaal liever een paar tientjes meer dan dat ie na 3 jaar kapot is.

Ik zou gewoon naar een SATA-II kijken met een goeie RPM en cache geheugen. Weet wel zeker dat je die aansluiting hebt. En nee, het kabeltje krijg je er niet bij. Als je die al "krijgt" dan is het bij je mainboard.

SSD erin met je besturings syteem erop. De schijf die je nu hebt gebruiken voor al je bestanden.

Kijk op alternate.nl

aw **** had eerst het topic moeten doorlezen

Terug
Naar boven