MuscleMeat

Nieuwe MacBook Pro gereleased

Bezoekers in dit topic

ideaal. optimale prestaties.
 
Die AppleCare trouwens best nemen als je er een nieuwe Pro koopt. Is wel weer redelijk wat extra geld maar zeker de moeite waard, omdat reparaties en onderdelen vrij duur of zelfs onbetaalbaar kunnen zijn. En het is nooit uitgesloten dat ie voor iets binnen moet. Zo zijn er heel veel Macbook Pro eind 2008 eigenaars die nu met dit probleem zitten: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1807105&tstart=0 en zonder AppleCare is het niet betaalbaar om het op te lossen. Helaas is dat hele probleem ook een grote fail van Apple en weigeren ze dit openbaar toe te geven. Dus eigenaars kunnen alleen geholpen worden via AppleCare. Het probleem is kennelijk niet op te lossen door onderdelen te vervangen en er zijn nu gevallen gemeld van klanten die een volledig nieuwe Macbook Pro hebben gekregen. Dus heb zelf wel spijt dat ik nu de AppleCare niet heb!
 
waar is de 3 jaar wettelijke garantie op elektronica gebleven dan?
 
Hier in Nederland geldt dat namelijk en kan me niet voorstellen dat Apple zich daar niet aan hoeft te houden. Je mag redelijkere wijs aannemen dat elektronica 3 jaar meegaan en daarom moet Apple of de verkoper het product kosteloos repareren.

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------

Europese wetgeving houdt overigens 2 jaar aan.
 
Hier in Nederland geldt dat namelijk en kan me niet voorstellen dat Apple zich daar niet aan hoeft te houden. Je mag redelijkere wijs aannemen dat elektronica 3 jaar meegaan en daarom moet Apple of de verkoper het product kosteloos repareren.

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------

Europese wetgeving houdt overigens 2 jaar aan.
Nope, Dell is ook 1 jaar. Het minimum volgens de wet is slechts 6 maanden.
 
Dell is het 1 jaar op de accu. Fabrikanten kunnen heel veel in hun voorwaarden zetten maar wetgeving is in deze leidend.
 
Dell is het 1 jaar op de accu. Fabrikanten kunnen heel veel in hun voorwaarden zetten maar wetgeving is in deze leidend.

Dell:

2. Warranty Period and Replacement Parts.

The warranty period for a Product is a specified, fixed period
commencing on the original date of shipment from Dell to the
Purchaser of the Product.

Warranty Service on Dell EqualLogic Products

• 1 year next business day replacement on parts
• 1 year Software updates
• 1 year telephone & email support during local business
hours, excluding local national holidays

Wat de minimum garantietermijn in Nederland betreft: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=55851

Die 2 jaar geldt dus niet, omdat Nederland de Europese richtlijn niet volgt.
 
Ik vind die 250 euro wel erg veel geld voor applecare. Ik heb het zelf ook niet gedaan.
 
Die AppleCare trouwens best nemen als je er een nieuwe Pro koopt. Is wel weer redelijk wat extra geld maar zeker de moeite waard, omdat reparaties en onderdelen vrij duur of zelfs onbetaalbaar kunnen zijn. En het is nooit uitgesloten dat ie voor iets binnen moet. Zo zijn er heel veel Macbook Pro eind 2008 eigenaars die nu met dit probleem zitten: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1807105&tstart=0 en zonder AppleCare is het niet betaalbaar om het op te lossen. Helaas is dat hele probleem ook een grote fail van Apple en weigeren ze dit openbaar toe te geven. Dus eigenaars kunnen alleen geholpen worden via AppleCare. Het probleem is kennelijk niet op te lossen door onderdelen te vervangen en er zijn nu gevallen gemeld van klanten die een volledig nieuwe Macbook Pro hebben gekregen. Dus heb zelf wel spijt dat ik nu de AppleCare niet heb!

Zou dat niet kopen, oplichting is dat.

Daarnaast heeft Mediamarkt nederland met Apple een speciaal contract, dat op alle apple producten 2 jaar garantie zit. Terwijl de officiele apple resellers maar 1 jaar geven ;)

Daarnaast als je hem extra wil verzekeren. Zou ik de extra garantie nemen van Mediamarkt zelf. Is wss even duur. Maar ook verzekerd tegen vallen, stoten, waterschade, etc en uiteraard hardware. Apple alleen hardware.

+ In nederland is het officieel 2 jaar garantie. Genoeg collega's die dit bevestigen, al is het in de praktijk niet altijd zo.
 
Laatst bewerkt:
Zou dat niet kopen, oplichting is dat.
Nee, oplichting is wat anders. Dit is gewoon allemaal wettelijk in orde. Je kan discussiëren over het fatsoen van de gang van zaken mbt dit specifieke voorval, maar dat is iets helemaal anders dan oplichting.

Daarnaast heeft Mediamarkt nederland met Apple een speciaal contract, dat op alle apple producten 2 jaar garantie zit. Terwijl de officiele apple resellers maar 1 jaar geven ;)
En dit is wat je daarvoor in ruil krijgt:

Langs deze weg wil ik u mede apple gebruikers waarschuwen voor de misleidende wijze waarop Mediamarkt de Apple Computers tracht te verkopen. Alle macbooks zijn dubbel gesealed ten teken dat ze ergens in de keten zijn opengemaakt. Bij navraag blijkt de verkoper / verkopers zich niet bewust van dit feit, nog de aanleiding. Een en ander werd duidelijk bij thuiskomst: De rede daartoe blijkt dat zij voor de Nederlandse markt haar UK/GB macbooks importeert. Wellicht niet onbekend, beschikt men daar niet over stopcontacten geschikt voor euro-stekkers, dus bevat de levering 3-polige stekkers opdat onze fellow apple gebruikers in de UK zo af en toe ook de batterij kunnen opladen. De doos is aldus door Mediamarkt open gemaakt om dit feit te verdoezelen en een simpel (niet apple) verlengsnoertje toe te voegen met euro-stekker (zo'n ding voor aan een simpel radio-tje zeg maar...). Dit snoertje is aldus niet geaard, noch past op de juiste wijze aan de adapter. Ook is het niet mogelijk de adapter direct in het stopcontact te stekken, want ook dit opzet stuk kent 3 pinnen (UK). Vanzelfsprekend beschikt de macbook in deze versie dus ook niet over een nederlands toetsenbord en moet je oa de '#' ontberen. Bij constatering binnen het uur, zonder het apparaat uit de doos te hebben genomen, mij gemeld bij: 1) de verkoper (of beter, degene die voor zijn target een bonnetje op zijn naam gezet heeft); 2) de 'service'balie; met het verzoek mij conform nederlandse wetgeving mijn geld te retourneren. Tot op dit moment wordt dit geweigerd! Kortom €100,- korting betekend een niet complete levering, verkeerd toetsenbord en een onjuiste behandeling. Volgende keer gewoon weer naar iFactors of online store... mij is dit de ellende niet waard. U bent gewaarschuwd!! P.S. Apple NL u loopt omzet mis.

Bron: http://www.onemorething.nl/community/topic/mediamarkt-misleidend-bij-verkopen-apple-producten

Daarnaast als je hem extra wil verzekeren. Zou ik de extra garantie nemen van Mediamarkt zelf. Is wss even duur. Maar ook verzekerd tegen vallen, stoten, waterschade, etc en uiteraard hardware. Apple alleen hardware
Een verzekering is iets totaal anders. AppleCare gaat over een service van de producent/verkoper zelf, niet over het verzekeren van goederen. AppleCare is duur als je geen problemen hebt, maar fantastisch als je er wel hebt.

Een verzekering heeft niets te maken met productiefouten/technische problemen, maar gaat over ongelukken waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

+ In nederland is het officieel 2 jaar garantie. Genoeg collega's die dit bevestigen, al is het in de praktijk niet altijd zo.
Nogmaals, er is in Nederland géén 2 jaar minimumgarantie in de wet te vinden. Nederland volgt de Europese richtlijn niet en heeft een eigen beleid m.b.t. garantie. Dit heeft te maken met het feit dat ze die 2 jaar te weinig vinden voor bepaalde producten. Maar omdat het wettelijk minimum 6 maanden is, kunnen verkopers dus onder die 2 jaar garantie bieden. En dat is ook de reden waarom Dell, HP, Apple etc dit doen.
 
Heb hem zelf nog steeds niet gekocht maar om dan ook nog €250 voor verzekering te betalen bovenop de standaard nieuwprijs. Damn..

Zou overigens ook nooit 2e hands kopen Tartarus. Maar daar heb ik geen ervaring mee oid. Ik moet een computer nieuw hebben, is persoonlijk.

En T, die link die je geeft is 19 pagina's aan discussie over of het wel of niet 2 jaar is. Weet niet zo goed wie ik moet geloven daar.
 
Oplichting is wat overdreven inderdaad, maar vind het totaal niet het geld waard.

En dat voorbeeld leuk maar dan is opeens 2 jaar garantie niks? Tientallen apple's verkocht en opengemaakt zo niet 100 stuks. Alle apple's kwam direct uit de kartonnen doos hoe we ze van apple zelf krijgen. Zo ook de ipads worden door de ipad resellers gebracht + Die klacht heb ik in 3 jaar tijd nog nooit gezien.

Snap niet echt wat je hiermee duidelijk wil maken? Mediamarkt heeft gewoon 2 jaar garantie en levert exact dezelfde spullen als elke andere apple store. Terwijl Apple zelf maar 1 jaar garantie geeft.

Betreft de wettelijke garantie zal ik eens op me werk vragen, erg raar dat hij zeggen 2 jaar.
 
Heb hem zelf nog steeds niet gekocht maar om dan ook nog €250 voor verzekering te betalen bovenop de standaard nieuwprijs. Damn..

Zou overigens ook nooit 2e hands kopen Tartarus. Maar daar heb ik geen ervaring mee oid. Ik moet een computer nieuw hebben, is persoonlijk.

En T, die link die je geeft is 19 pagina's aan discussie over of het wel of niet 2 jaar is. Weet niet zo goed wie ik moet geloven daar.
Dat komt omdat veel mensen de wet niet goed begrijpen.

Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad...matie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa

De eerste 6 maanden:

Product defect?

Als je een product hebt gekocht dat enige tijd daarna kapot gaat, dan is de verkoper in bepaalde gevallen aansprakelijk. In de eerste zes maanden gaat de wet er vanuit dat een gebrek al bij aflevering bestond. In deze garantieperiode hoef je als consument alleen maar te laten zien dat het product niet goed werkt.

Daarna:

Twee jarentermijn?

Een ander misverstand is de garantieperiode van "twee jaar". Deze minimumtermijn staat in de Europese richtlijn waaruit de Nederlandse wet voortvloeit. Nederland heeft ervoor gekozen om de periode in principe onbeperkt te laten duren. Voor de garantietermijn zijn enkel van belang de verwachtingen die je van een bepaald product had mogen hebben.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279

En daar wringt dus het schoentje, want dan moet je als consument gaan bewijzen dat jouw verwachtingen terecht zijn. Na de garantietermijn ben je dus niet zeker dat je sowieso in aanmerking komt voor herstel of vervanging.

En daar maken verkopers dus handig gebruik van.


Snap niet echt wat je hiermee duidelijk wil maken? Mediamarkt heeft gewoon 2 jaar garantie en levert exact dezelfde spullen als elke andere apple store. Terwijl Apple zelf maar 1 jaar garantie geeft.
Vergeet niet dat MM geen gespecialiseerde service na verkoop heeft en een Apple Store wel. Dit houdt in dat als je problemen hebt met je product dat het een hel is om bij MM wat gedaan te krijgen. Zij moeten het product doorsturen wat weken duurt, bij Apple stores zelf is dit een kwestie van dagen.

Tel daar bij dat MM vaak oudere modellen levert of Britse versies en het ziet er allemaal al een stuk minder rooskleurig uit.
 
De mediamarkt verkoopt alleen apple, en daar heb je het ook mee gehad, enige uitleg en service kunnen ze niet bieden.

Tevens is het algemeen bekend dat als je iets terug brengt bij de mediamarkt dat ze heb gewoon weer in de schappen leggen.
Vaak genoeg mensen zien langskomen die een ipod gekocht hadden waar al muziek op stond of geopende imac/macbook dozen.

Apple geeft 1 jaar garantie, die houden zich gewoon netjes aan de wet.
In nederland staat geen garantie periode vast gesteld en wij hebben dus geen klote te maken met de ''2 jaar van de europese wet''.
Binnen de eerste 6 maanden heb je altijd recht op garantie, apple heeft in dit geval zoals veel fabrikanten verlengd naar 1 jaar, met als mogelijkheid om dit nogmaals uit te breiden naar 3 jaar voor de mensen die meer zekerheid willen.
In nederland moet het een degelijk product zijn en moet het aan ''jouw'' verwachtingen voldoen.
Maar zijn de verwachtingen van de consument wel gegrond, mensen zeggen dat een laptop minimaal 3 jaar mee moet kunnen gaan. En de ondernemers denken daar anders over, met de snelle vooruitgang van de huidige technologie en de eigenlijke onbetrouwbaarheid van electronica is dit onredelijk.
Tevens zou je dan moeten bewijzen dat jij goed met het product bent omgegaan in die periode en hoe dat je in gedachte dat te bewijzen?
En wat vind jij goed omgaan en hoe vind de fabrikant dat?

Buiten dat jaar komen er gewoon kosten bij omdat in de meeste gevallen het defect niet bij aankoop aanwezig was. Nu wil dit niet zeggen dat als het scherm kapot net buiten die periode dat je direct de volle mep moet betalen, dit hangt ook een beetje aan de algemene conditie van het product af. Als dit allemaal deukjes en krasjes heeft betaal je sneller de volle mep dan dat deze nog zo goed als nieuw uitziet.
 
:roflol:

Britse versies, oude modellen, gebruikte modellen, geen uitleg of service, opsturen duurt weken.
Yeah right :roflol:

Beetje jammer dat het imago slecht is, gezien 99% wat jullie nu zeggen gewoon bs is.
 
Ik heb ook de nieuwste macbook pro i7. werkt echt super!

Zou hem gewoon uit amerika halen(als je een keer hoort dat iemand daar heengaat)

Totale prijs van mij was $1550 ofzo en was uiteindelijk 1070euro kwijt. Dus heb je een pro voor de prijs van een normale macbook.

Je kan hem gewoon direct instellen in nederlands aan het begin en garantie enzo is toch wereld wijd
 
Tweede hands, als in markplaats, is niet meer aan de orde:) financieel meevallertje te verwerken gekregen :D Twijfel nu toch nog wat/hoe te nemen.
 
Bij Dell computers kan je via de servicetag garantie e.d. achterhalen maar waar/hoe te checken bij een Mac?
En is 940/800 voor een 13" MBP/MB 2011/2010 een goede koop ?
 
Bij Dell computers kan je via de servicetag garantie e.d. achterhalen maar waar/hoe te checken bij een Mac?
En is 940/800 voor een 13" MBP/MB 2011/2010 een goede koop ?
Serienummer van een apparaat hier invullen:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven