XXL Nutrition

nieuwe pc maar wat?!

Scaleo

Competitive Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
6%
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen. Ik heb nu een P4 3.0, 1024 mb ram, 320 gig hdd, en een ati radeon 9600 xt. ik wilde eigenlijk een nieuwe videokaart maar dan wel een met PCI ipv AGP maar dan moet de hele pc verbouwd worden.

Het budget is 900 euro, dit is exclusief monitor, muis en toetsenbord. Cardreaders enz hoeven er niet in gewoon een dvd speler/brander. Verder gewoon een simpele standaard behuizing. De pc gaat gebruikt worden voor het zware game werk dus een goede video/geluids kaart is belangrijk.

Zelf had ik dit al uitgezocht:

Sapphire Radeon X1950 PRO 256 MB, Radeon X1950 PRO, 256 bit Software

Microsoft Windows XP Home Nederlands, 1 Licentie, CD-ROM

Intel® Core™ 2 Duo E6600 2400 MHz, 4096 kB, 1066 MHz, Conroe

Procase CRS2040-12BP 400 Watt, 6 x, 2 x 1

AOpen F501H 4 x, 5 x 1

Creative X-Fi Xtreme Gamer PCI, X-Fi Xtreme Fidelity

Asus DRW-1814BLT 18 / 8 / 8 speed, 18 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed

Coolink SWiF 1201 120x120x25 mm, tot 1200 rpm, 40 tot 65 m³/h, 9 tot 17 dB(A)

Asus P5N-E SLI NVIDIA nForce 650i SLI, Sockel 775, 1.333 MHz

Western Digital Caviar SE16 500 GB, 8,9 / 16 / 7200, 0,22

Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit

Zo voor gamewerk wel 600 watt nemen als voeding neem er ook een die een temperatuur geregelde fan heeft, dat dat ding niet altijd vol staat te blazen maar alleen als het nodig is. En let ook op dat ie 2 12v aansluitingen heeft, zoiezo een aparte voor je processor. Neem bovenal een goede CPUcooler.
Ga eens naar [ Hardware.Info ] - 100% Hardware! (credits gaan naar mighty) staat een scythe infinity als beste getest qua geluid en cooling, heb ik ook gekocht. Voordeel is dat je er meerdere fans op kan aansluiten mocht je willen overklokken of veel gamed.
Ga voor een seagate schijf, zijn veel stiller en werken net zo goed, worden ook minder heet, als je een 10000rpm schijf neemt houdt dan in gedachte dat je ook een schijfcooler/fan moet hebben, wat weer voor extra geluid zorgt, eeen 7200rpm schijf heeft alleen airflow in de kast nodig. En 1 fan? Voor de outtake zou ik er 1 nemen en 1 voor de intake. Die coolinks zijn echt goed, stil maar zorgen voor een goede luchtverplaatsing.

ff wat edits.

Zo voor gamewerk wel 600 watt nemen als voeding neem er ook een die een temperatuur geregelde fan heeft, dat dat ding niet altijd vol staat te blazen maar alleen als het nodig is. En let ook op dat ie 2 12v aansluitingen heeft, zoiezo een aparte voor je processor. Neem bovenal een goede CPUcooler.
Ga eens naar [ Hardware.Info ] - 100% Hardware! (credits gaan naar mighty) staat een scythe infinity als beste getest qua geluid en cooling, heb ik ook gekocht. Voordeel is dat je er meerdere fans op kan aansluiten mocht je willen overklokken of veel gamed.
Ga voor een seagate schijf, zijn veel stiller en werken net zo goed, worden ook minder heet, als je een 10000rpm schijf neemt houdt dan in gedachte dat je ook een schijfcooler/fan moet hebben, wat weer voor extra geluid zorgt, eeen 7200rpm schijf heeft alleen airflow in de kast nodig. En 1 fan? Voor de outtake zou ik er 1 nemen en 1 voor de intake. Die coolinks zijn echt goed, stil maar zorgen voor een goede luchtverplaatsing.

ff wat edits.

daar heb je gelijk.
Ter aanvulling zou ik ook voor de processor kijken wat het verschil met de Q6600 is.

• Topic Starter Topic Starter
ff een nieuwe configuratie:

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 € 210

Fan:
Scythe Infinity € 45

Moederbord:
Asus P5N-E SLI € 110

Geheugen:
Team Xtreem Dark DDR2-800 2 GB € 105

Harde schijf:
Seagate Barracuda 7200.10 500 GB € 133

Videokaart:
Sapphire Radeon X1950 Pro € 140

DVD-speler:
Samsung SH-D162A 16x DVD-ROM SATA

Brander:
Lite-On LH-20A1S € 40,50

Geluidskaart:
Sound Blaster X-Fi XtremeGamer € 76

Voeding:
Antec SmartPower 2.0 400 Watt € 65

Wel over het budget maar volgens mij heb ik dan een prima systeem om er weer ff tegen aan te kunnen. Ik mis alleen nog de prijs van de dvd speler en heb nog geen behuizing. Kom dan rond de 1100-1150 euro

Wat denken jullie?

Toevallig gaan ze deze maand de prijzen van intel verlagen. Dan komt de Q6600 (quadcore) op €200. Misschien interessant?

Let goed op de prijzen, ga ff naar Tweakers.net - Pricewatch - Prijzen rechts staan de catagoriën, kan je kijken bij processorcoolers en dan ff naar de scythe infinty zoeken. Hij is veel goedkoper te krijgen, bij elke site staan ook meteen de verzendskosten vermeld, kan je meteen zien of je alle onderdelen bij 1 site kan bestellen en zo misschien wel 50,- bespaard, of dat je een paar onderdelen ergens anders besteld wat je in verzendskosten scheelt en zo uiteindelijk veel goedkoper uit bent. Sommige producten zijn heel goedkoop op een site, maar zijn de verzendskosten wel minimaal 8,- dus dan moet je meteen een aantal dingen bestellen wil je goedkoper uit zijn, anders is het de moeite niet.

Neem vooral even de tijd om dit uit te zoeken, geduld bij dit soort aankopen is een must , want onnodig 50,- tot 150,- uitgeven zonder dat het nodig is, is natuurlijk weggegooit geld.

Toevallig gaan ze deze maand de prijzen van intel verlagen. Dan komt de Q6600 (quadcore) op €200. Misschien interessant?

Dat zou idd interessant zijn, de Q6600 is een stuk beter dan de E6600 maar op dit moment ruim 2x zo duur.

Als ik alles telkens bij de goedkoopste winkel bestel kom ik uit op 934 euro ipv 1034. Een verschil van € 100,-. Best veel. Zonder verzendkosten zelfs 815 euro.

Als ik alles telkens bij de goedkoopste winkel bestel kom ik uit op 934 euro ipv 1034. Een verschil van € 100,-. Best veel. Zonder verzendkosten zelfs 815 euro.

Dan is het misschien nog de moeite waard om het op te halen als ze die optie hebben, sommige hanteren dan echter de winkelprijzen, maar ik zou ff bellen of je het gewoon kan ophalen tegen die 815 euro, want dat bespaard een hoop, misschien kan je dan nog zeggen dat je die 400watt voeding verruilt met een 600watt, wat ik wel aanraad voor een gamePC.

dat is idd een optie maar alles komt bij een andere winkel vandaan, de goedkoopste dus. en als ik alles op haal ben ik qua benzine kosten nog duurder uit :(

dat is idd een optie maar alles komt bij een andere winkel vandaan, de goedkoopste dus. en als ik alles op haal ben ik qua benzine kosten nog duurder uit :(

Ja dat is zo, wel klote. En als je bijvoorbeeld een groot deel bij een winkel besteld, dat ophaald en de rest via verzenden doet? misschien dat je op die manier wel wat bespaard? Veel winkels zitten vaak in het oosten van het land, weet niet waar jij woont, anders is het wel handig?

Terug
Naar boven