Fitness Seller

Nieuwe pc, tips?

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Ik mag weer eens een upgrade uitvoeren op mijn pctje. :)

De Intel e6850, mobo, ram en waterkoeling mogen vervangen worden. Mijn Ati 4890 blijft nog even (moet wel even luchtkoeling op).

Ik wil mijn upgrade baseren op de Intel i7 950, eventueel met extra koeling (echter geen oc aspiraties meer). Daarbij een Asus/Arcok X58 mobo, 8GB (2x 4GB) DDR3 en misschien een nieuwe voeding. Ik heb nu een Antec NeoPower 550 voeding en weet niet of die nog genoeg kan leveren. Volgens mij heb ik echter wel redelijk wat a over de 12v lijn lopen, maar ben er dus niet zeker van.

Anyone?! :p

• Like
Waarderingen: CoD
Waarom intel, Jeroen?

Ik mag weer eens een upgrade uitvoeren op mijn pctje. :)

De Intel e6850, mobo, ram en waterkoeling mogen vervangen worden. Mijn Ati 4890 blijft nog even (moet wel even luchtkoeling op).

Ik wil mijn upgrade baseren op de Intel i7 950, eventueel met extra koeling (echter geen oc aspiraties meer). Daarbij een Asus/Arcok X58 mobo, 8GB (2x 4GB) DDR3 en misschien een nieuwe voeding. Ik heb nu een Antec NeoPower 550 voeding en weet niet of die nog genoeg kan leveren. Volgens mij heb ik echter wel redelijk wat a over de 12v lijn lopen, maar ben er dus niet zeker van.

Anyone?! :p

SSD schijfje bij rammen? als boot disk, denk dat dat hem wel goed zou doen! Voor de rest, tjah eigen keuzen! Je wilt toch niet overclocken dus bespaar je redelijk wat op een moederbord! daar zou ik dus ssd van doen! Kwa voeding heb geen idee wat je er aan hebt hangen en mag hopen dat je meedere 12 volt lijnen hebt!

oke snel effe zon pc in elkaar gezet! Gewoon als idee!

Verwijderen Artikel Aantal Subtotaal
OCZ Vertex 2 Series artnr. 279863 : stukprijs a € 188,02 (160GB)

ASUS P6T SE artnr. 204560 : stukprijs a € 167,93

€ 167,93
Kingston HyperX T1 artnr. 229859 : stukprijs a € 137,28 (6GB DDR3 - 1800 MHz )

€ 137,28
Arctic Silver 5 Premium Silver 3.5g artnr. 2144 : stukprijs a € 6,00

€ 6,00
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 artnr. 245679 : stukprijs a € 38,76

€ 38,76
Processor artnr. 212478 : stukprijs a € 261,37 (i7 950)

€ 261,37

* Subtotaal
* €
* 799,36

* Verzendkosten
* €
* 0,00
Dan eventueel nog voeding, heb je denk ik een leuke degelijke pc naar je eigen wens! (prijs is gewoon specificatie kan wel goedkoper links en rechts!)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

Ooit AMD fan, sinds de exxxx series weer bij Intel. Geen idee dus eigenlijk, heb niet eens naar AMD gekeken lately.

Reden toe denk je?

Ik zou bijna een serieus antwoord geven maar; Dont feed the trolls. ;)

SSD schijfje bij rammen? als boot disk, denk dat dat hem wel goed zou doen! Voor de rest, tjah eigen keuzen! Je wilt toch niet overclocken dus bespaar je redelijk wat op een moederbord! daar zou ik dus ssd van doen! Kwa voeding heb geen idee wat je er aan hebt hangen en mag hopen dat je meedere 12 volt lijnen hebt!

SSD heb ik al. Een 80GB Intel X25.

Heb dus nu een Antec NeoPower 550 en in mijn pc hangt: CPU, mobo/ram, Ati 4890, SSD, 1TB data HD, 2 Plextor burners en een paar Noctua fannetjes.

oke snel effe zon pc in elkaar gezet! Gewoon als idee!

Dan eventueel nog voeding, heb je denk ik een leuke degelijke pc naar je eigen wens! (prijs is gewoon specificatie kan wel goedkoper links en rechts!)

De Scythe Mugen 2 is een mooi ding, maar in hoeverre is deze veel stiller dan de stock cooler?

De Scythe Mugen 2 is een mooi ding, maar in hoeverre is deze veel stiller dan de stock cooler?

de mugen is qua prijs/kwaliteit de beste op de markt (of zal niet veel schelen). De intel stock cooler zuigen (behalve die op de 980X). Op load zit de cpu dan bijna op zijn max toegelaten temperatuur.

btw wel checken dat de cooler in je kast past want hij is vrij groot.

de mugen is qua prijs/kwaliteit de beste op de markt (of zal niet veel schelen). De intel stock cooler zuigen (behalve die op de 980X). Op load zit de cpu dan bijna op zijn max toegelaten temperatuur.

btw wel checken dat de cooler in je kast past want hij is vrij groot.

Tnx bro, jij snapt het! Was niet zomaar een keuze!

Zou er een i5 2500K in gooien, kan je ook af met een goedkoper mainboard. Moet je alleen nog wel even wachten, de SandyBridge processors zijn nog niet uit maar de K-varianten hebben een unlocked multiplier. Voor overclocken dus erg handig.

sandy bridge komt normaal heel binnenkort uit dus als je hiervoor wilt gaan is het de moeite waard om te wachten. Bovendien is je pc ook nog meer dan behoorlijk.
Anderzijds als je de enige review die te vinden is van de i5 2500k bekijkt dan denk ik dat die een (klein) stuk minder zal presteren dan deze i5.

Waar je moet naar kijken is hoe ze usb3 hebben gezet in sandy bridge. Is het op dezelfde manier als op de p55 dan zou ik toch nog voor de i7 gaan. Heb nu even geen tijd om dit na te kijken.

Die zijn gescheduled voor januari zo te lezen.

Enig idee in welke prijsklasse deze komen?

Die zijn gescheduled voor januari zo te lezen.

Enig idee in welke prijsklasse deze komen?

i5 2500K zal net boven de 200 euro gaan kosten en de i7 2600K tegen de 300 euro. Als je de meeste performance wilt zou ik voor die i7 2600K gaan.

Qua prijzen is wel het even afwachten, heb ook vrij hoge prijzen voorbij zien komen voor de i7 2600K.

Laatst bewerkt:
Zou er een i5 2500K in gooien, kan je ook af met een goedkoper mainboard. Moet je alleen nog wel even wachten, de SandyBridge processors zijn nog niet uit maar de K-varianten hebben een unlocked multiplier. Voor overclocken dus erg handig.

Ik denk niet dat hij met een veel goedkoper mainboardje uit gaat komen als hij ook een beetje fancy DDR3 erop wil prikken.

8GB DDR3 = 80,-.

Heb RAM nog nooit zo goedkoop gezien. :)

Ewww, 1333? Als RAM nu zo goedkoop is, ga dan wat hoger. :P Die 1333 red je ook nog wel met DDR2.

Edit: wth eigenlijk? Dat is wel erg belachelijk goedkoop... ik heb maart dit jaar nog 110,- voor 4 GB DDR3 neer moeten leggen.

Laatst bewerkt:
Good point, maar wat is wijheid. De 12800? Of 16000? En vroeger gold je FSB 1 op 1 houden met je mem speed. Dus als de FSB niet zo hoog kan, hoeveel nut heeft het dan om DDR3 te nemen?

Qua chipset dus een die gebruikt wordt voor LGA-1155 socket mobo's, de H67 of de P67. Weer meer inlezen dus voor me. Pfff....

/edit:
Alweer wat verder gelezen, FSB kan flink omhoog, dus RAM en mobo worden worden deze:

RAM
http://tweakers.net/pricewatch/266383/corsair-xms3-cmx8gx3m2a2000c9.html

Mobo
http://tweakers.net/pricewatch/271544/gigabyte-ga-h67ma-ud2h.html

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven