Fitness Seller

nieuwe schema gemaakt ( beginner )

tqtq

Novice
Waardering
0
hey mensen ,

Ik ben met fitness begonnen en train nu 2.5 maanden , ben vanaf vorige week begonnen met een zelfgemaakte schema ( eerst had ik 1 van de sportschool )
ik wou graag op/aanmerkingen horen .

Ik deed eerst 2.5 maanden een fullbody met 3 x in de week .
Nu wil ik 4x in de week verdeeld gaan trainen met een andere schema .

Ik Ben 17 jaar , weeg 63 KG en 1.72m, mijn doel is om meer spiermassa aan te komen , en m n vetpercentage te verlagen
daarom doe ik nu ook 45 min crosstrainer direct na de training.
Ik ben ook gaan letten op voeding , probeer gewoon goed gezond te eten 4-5x per dag verdeeld , en ik eet geen junkfood en snacks enzo meer .
( denk dat dit wel voldoende is voor nu )

Dit is de schema die ik wil gaan volgen voor 4-6 weken.

DAG 1 :

BORST - Incline dumbbell press
Bench press
Machiene

Triceps - Dip Machine
Cable Extension
Dumble triceps extension

Buik - Hanging knee raise
Sit up
Schuine crunch

Schouders - Dumbbell front raise
Dumbbell side raise

Onderarmen - Wrist curl

DAG 2 :

BICEPS - Dumbbells
Stang ( met gewichten )
Machiene

RUG - Pulldown behind the neck
Front pulldown
Dumbbell Row

Buik - Hanging knee raise
Sit up
machiene

NEK - Dumbbell shrug
Upright row

Benen - Leg extension
Leg Press

DAG 3 & 4 Dan zelfde als dag 1 & 2

Ik doe bij alle oefeningen 3 sets van 12-10-8 herhalingen en dan verhoog ik het gewicht ook steeds
en op het laatst nog 1 set van maximum herhalingen met een laag gewicht .

train je 4 keer achter elkaar of zit er ook een rustdag tussen?? En hebben ze jou verteld dat dat oefeningen voor je nek zijn??

• Topic Starter Topic Starter
train je 4 keer achter elkaar of zit er ook een rustdag tussen?? En hebben ze jou verteld dat dat oefeningen voor je nek zijn??

Ik train op Maandag , woensdag , vrijdag , zondag , ( soms anders ,maar ik heb altijd een dag rust tussen de trainingen ) die oefening voor de nek heb ik van een vriend van mij .

Doe meer basisoefeningen zoals; bor, squat, deadlift...
train je je onderrug niet ?

te veel spiergroepen op 1 dag vind ik.
Verdeel het over 3/4 dagen in de week

en oja, niet teveel cardio gaan doen. je hebt al niet veel vet en je wil er ook niks van af hebben lijkt mij. gewoon goed eten,trainen & rusten, dan komt het wel goed.

Juist niet. Als je net begint kun je beter wat technisch makkelijkere oefeningen doen. Ten eerste om de juiste houding/technieken te leren en ten tweede om je lichaam te laten wennen aan de inspanningen.

Juist niet. Als je net begint kun je beter wat technisch makkelijkere oefeningen doen. Ten eerste om de juiste houding/technieken te leren en ten tweede om je lichaam te laten wennen aan de inspanningen.
Ja hoor, de juiste houding leren voor een degelijke squat doe je met leg extensions en leg presses.
Hoe komen sommige mensen er toch bij om de basisoefeningen als eerste aan te leren, iedereen weet toch dat je moet beginnen met nutteloze isolatie.

Ja hoor, de juiste houding leren voor een degelijke squat doe je met leg extensions en leg presses.
Hoe komen sommige mensen er toch bij om de basisoefeningen als eerste aan te leren, iedereen weet toch dat je moet beginnen met nutteloze isolatie.

HAHA :D

als je geen BASIS hebt, valt er weinig te isoleren !

• Topic Starter Topic Starter

met deze oefeningen per dag ben ik 1 uur bezig , doe ongeveer 30 sec rust tussen de setjes , + dan nog 45 min cardio .Is deze schema nu nog te veel voor mij ?

Het is jou schema, ik uit alleen mijn mening
Ik zou ook meer rust nemen tussen de sets in, maar is alleen mijn mening!

Als je een split wilt gebruiken, train dan 4x in de week met 2/3 spiergroepen per dag.

Zie de sticky's voor schema's.
En voeg squats voor benen toe en deadlift voor de rug. Deze zijn echt goede massabouwers! Een schema zonder squats(benen), deadlifts(rug), benchpresses(borst), overheadpresses(schouders) en rows(rug) is een slecht schema!

Terug
Naar boven