AndroidHealthClinic

Nieuwe starter full body of eerst vet verbranden:-)

DutchPlayer

Novice
Waardering
0
Nieuwe starter full body schema aangepast

Goedeavond beste mensen,

Mijn naam is Mark ben alweer 28 jaartjes oud en woon in Amsterdam. Ik ben verder werkzaam in de IT als helpdesk/beheerder.

Nu ben ik niet super sportief en wil daar dus iets aan gaan veranderen. Tja beetje met school, wel ook met school aantal maanden naar sportschool geweest en fietste veel. Ik ben niet dun maar mensen zeggen ook niet dik:D Mn lengte is zo'n 1,86 met denk ik zo'n 90 kilo aan gewicht. Maar dus wel overtollig lichaams vet:p

Mijn motivatie is iets wat ik heb geroepen jaren terug, dat als ik 25 zou worden een getrained lichaam zou hebben. Praatjes vullen geen gaatjes zeggen ze wel eens, maar toch wil ik er nu alsnog aan beginnen. Voor mezelf is het ook dat ik gewoon meer kracht wil hebben.

Voor de gein als niet sporter de becomeaspartan effe uitgeprobeerd om te zien of het een beetje te doen is. Vond het zelf wel grappig dat ik binnen 10 minuten ingestort op de grond lag met hoofdpijn. 4 dagen spier pijn na een aantal push up's en body squats.

Dat was dus ook wel een turning point van, moet toch weer eens wat aan lichaams beweging gaan doen.

Ik op internet inlezen enzo, sticky's gelezen en aantal van jullie topics en reakties. Maar vind wel lastig dat je overal verschillende dingen leest.

Ik zat zelf te denken aan een full body schema, 3x in de week ala

Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10 minuten, rek en strek oefeningen, bokszak oefeningen
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

Maaar dan lees ik weer dat je beter eerst vet kunt verbranden en dan pas spieren trainen. Ivm dat spieren kweken en afvallen niet gaat.

Dus dacht ik van laat ik eerst mijn eet patroon eens gaan aanpakken en dan met 3x cardio in de week om af te vallen. Ben eerlijk gezegd ook een slechte ochtend eter.

Of kan ik gewoon aan het beginners schema beginnen en dat wat meer met cardio te combineren. Zelf denk ik dat als ik wat meer ga bewegen in de vorm van het begin schema en goed eet shema dat ik dan zo ook wel afval/het vet verlies. Word nu namelijk ook niet zwaarder ofzo, zonder sport bedoel ik dus.

Verder wil ik deels thuis trainen heb dumbbells, halterbank en gewichten.

Tips/Links allemaal welkom.

Groeten Mark.

Laatst bewerkt:
Welkom! Ik zou je aanraden om eerst wat aftevallen, nl. te cutten, lees hier eens goed rond, ik ben ook een beginner en heb goed gelezen, gekeken en rond gevraagd en heb nu een voedingsschema en trainingsschema opgemaakt :) Succes !

Ik zou gewoon beginnen met rippetoe.
Als total noob ga je toch vet verliezen, en zeker mucle aanzetten.

Goedeavond beste mensen,

Mijn naam is Mark ben alweer 28 jaartjes oud en woon in Amsterdam. Ik ben verder werkzaam in de IT als helpdesk/beheerder.

Nu ben ik niet super sportief en wil daar dus iets aan gaan veranderen. Tja beetje met school, wel ook met school aantal maanden naar sportschool geweest en fietste veel. Ik ben niet dun maar mensen zeggen ook niet dik:D Mn lengte is zo'n 1,86 met denk ik zo'n 90 kilo aan gewicht. Maar dus wel overtollig lichaams vet:p

Mijn motivatie is iets wat ik heb geroepen jaren terug, dat als ik 25 zou worden een getrained lichaam zou hebben. Praatjes vullen geen gaatjes zeggen ze wel eens, maar toch wil ik er nu alsnog aan beginnen. Voor mezelf is het ook dat ik gewoon meer kracht wil hebben.

Voor de gein als niet sporter de becomeaspartan effe uitgeprobeerd om te zien of het een beetje te doen is. Vond het zelf wel grappig dat ik binnen 10 minuten ingestort op de grond lag met hoofdpijn. 4 dagen spier pijn na een aantal push up's en body squats.

Dat was dus ook wel een turning point van, moet toch weer eens wat aan lichaams beweging gaan doen.

Ik op internet inlezen enzo, sticky's gelezen en aantal van jullie topics en reakties. Maar vind wel lastig dat je overal verschillende dingen leest.

Ik zat zelf te denken aan een full body schema, 3x in de week ala

Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10 minuten, rek en strek oefeningen, bokszak oefeningen
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

Lager in herhalingen gaan. Denk aan 10 herhalingen, ook wel reps natuurlijk.
Verder meer sets doen. Benen moeten toch wel 6-8 sets, idem voor Rug. Biceps/Triceps zijn voldoende getraind met 4-5 sets. Schouders/Borst allebei 4-5-6 sets. Buik 4-5 sets.p/b]

Maar dan lees ik weer dat je beter eerst vet kunt verbranden en dan pas spieren trainen. Ivm dat spieren kweken en afvallen niet gaat.

Echt afvallen en tevens spieren kweken wordt lastig, maar Cardio i.c.m. KT is prima te doen en redelijk effectief.

Dus dacht ik van laat ik eerst mijn eet patroon eens gaan aanpakken en dan met 3x cardio in de week om af te vallen. Ben eerlijk gezegd ook een slechte ochtend eter.

Tsja, 's ochtends is een goed ontbijt toch wel belangrijk. Het brengt je metabolisme op gang voor die dag.
Eet 6 maaltijden per dag.

Of kan ik gewoon aan het beginners schema beginnen en dat wat meer met cardio te combineren. Zelf denk ik dat als ik wat meer ga bewegen in de vorm van het begin schema en goed eet shema dat ik dan zo ook wel afval/het vet verlies. Word nu namelijk ook niet zwaarder ofzo, zonder sport bedoel ik dus.

Ja, je kan gewoon beginnen en cardio doen. Een keer of 3-4 per week.

Verder wil ik deels thuis trainen heb dumbbells, halterbank en gewichten.

Tips/Links allemaal welkom.

Groeten Mark.

Antw. in vetgedrukt.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reakties mensen.

Ik zal mn schematje even aanpassen met meer sets en minder herhalingen. In de sets moet je dan ook weer de herhaligen terug brengen als van 10 naar 8 van naar 6? En dan ook steeds het gewicht aanpassen of hetzelfde gewicht hanteren.

Daar heb ik namelijk ook uiteenlopende verhalen over gelezen.

Verder ben ik bezig met mn eten, heb al wat brammetjes op en verder geen troep gedronken maar water. Alleen voor het ontbijt, kan je dan ook cornflackes eten als choco pops of die met die tijger:p ben effe de naam kwijt. Ik vraag het ivm ze nogal zoet zijn en maybe niet geschikt als voeding/ontbijt voor training.

Vanavond maar eens gaan beginnen met bewegen:cool:

Trouwens wat drinken jullie naast water? Ik heb zelf bij Appi de suiker vrij siroop ontdekt, das best lekker maar wel prijzig. Maar mogen we nu echt helemaal geen frisdrank meer drinken? Alleen bij uitzondering of eentje per dag moet wel kunnen?

Als ik naar mijn voorgaand patroon kijk dronk ik iets van 2 blikjes Cola op een dag. Ohw en Vifit dat drink ik dagelijks al melk produkt is dat ook te zoet? Zit wel wat eiwit in 3,3g per 100 ml.

Dan ziet mn eetschema er zo uit,

- S'morgens thuis 07.30 : Cornflacks/muesli
- Op het werk rond 09.30: 2 plakken bruin brood met eiwit beleg
- Op het werk rond 10.30: 2 plakken bruin brood met eiwit beleg
- Lunch 12:00 en 13:00: 1 Bruin Broodje met wat groenten en eiwit beleg en mn Vifit
- Namiddag rond 15:00: Paar stukken fruit
- Tussen 17:00 en 18:30: Warm eten, groente, eitwit vlees, aardappels of rijst. En met wat water gooi ik er wat vitamine - pillen achteraan.
- In de avond zo na 20:00: Eet ik meestal nog 2 a 3 plakjes bruinbrood met beleg, pindakaas of smeerkaas.
- En de bak kwark zou dan goed voor het slapen gaan zijn met wat roosvice in mijn geval anders krijg ik het niet weg.

Die roosvice in de kwark, heb ik ergens gelezen dat kan gewoon met mate neem ik aan?

Lama weten als het nergens op lijkt:-)

Laatst bewerkt:
10 minuten, rek en strek oefeningen, bokszak oefeningen, Billy Blanks Bootcamp...

Squat 8*8 (Benen)
Bend over row 6*8 (Rug Algemeen)
Bench press 5*8 (Borst)
Pull down/Barebell pullover 6*8 (Brede rug spier, Latissimus Dorsi)
Sit-ups 5*8 (Buik)
Mill. press 5*8 (Schouders)
Barbell curl 4*8 (Biceps)
Push down/One Arm Dumbbell Extension 4*8 (Triceps)
Calf raise 6*8 (Benen/Kuiten)

Dit moet em dan denk ik zo worden, bij de Pull en Push down effe andere oefeningen gezocht ivm dat ik die niet kan uitvoeren als ik thuis ben.

Als je wat meer proteïne in je dieet wilt zou je ook tonijn in blik kunnen proberen. Zelf gooi ik dit regelmatig op brood tijdens de lunch.

Succes!

Thanks das idd ook een goeie, zat al zo van ze zullen toch geen tonijn salade op hun brood gooien. Maar is dus uit blik:)

Gisteren begonnen met de work out, vandaag lichtelijke spierpijn:D Maar dat hoort erbij!

Wat drinken jullie trouwens de heledag door, alleen water?

Heb ook al lopen zoeken voor een vervangende oefening voor de Pull down, ik had de Barebell pullover gevonden, maar dat is lastig uit te voeren als ik net bend over rows en mill. press heb gedaan, of de oefening meer naar het einde schuiven?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven