Na zo'n half jaar stronglifts te hebben gedaan wil ik me meer op het gebied van het uiterlijk gaan verbeteren. Stronglifts was teveel een kracht gebaseerd programma (overigens niet echt wat mis mee voor beginners, maar ik merkte weinig massa winst, vandaar dat ik een nieuwe routine heb).
Ik deel deze routine met mijn broer, het enige wat verschilt is aanpak (ik pak kleine spieren 4x15 en grote spieren 3/4x8, hij pakt voornamelijk alles op 3/4x8) en het gewicht (ik ga piramide doen met de nadruk op contractie, hij verhoogt het gewicht zodanig dat hij net de laatste rep eruit kan halen - dus net geen failure)
We hebben samen als een soort experimentje dezelfde routine en over een poos ook dezelfde voeding en dezelfde supplementen. Ieder lichaam is anders, dat weten we, maar als broers zijnde is het gewoon leuk om te zien wat iets met wie doet
Maar goed, eerst de info uit de sticky
Hoelang je traint vanaf februari begonnen met stronglifts tot augustus, in augustus en september een 3 daagse split gedaan aan de hand van Scott Herman's video's, vanaf komende week het nieuwe schema)
Wat je doel is voornamelijk massa. hoe raar het ook klinkt wil ik me nu focussen op massa, zodra ik het lichaam heb gebouwd wat ik wil meer richting kracht (gewoonlijk wordt juist het tegenovergestelde geadviseerd, al heb ik weinig massa opgemerkt met krachttraining alleen)
Waar je prioriteiten liggen het gehele lichaam uiteraard
Beschikbare apparatuur zowel vrije gewichten als machines, al gaat mijn voorkeur uit naar dumbbels
Beschikbare tijd 3 / 4 dagen
HET SCHEMA
Maandag
Deadlift 4x8
Hammer Strength Row 4x8
Dumbbell Rows 4x8
Lat pulldown 4x8
Cable pulldowns 4x8
Dumbbell shrug 3x15
Smith / Barbell shrug 3x15
Dinsdag
Incline barbell press 4x8
Incline dumbbell press 4x8
Flat dumbbell press 4x8
Hammer Strength flat press 4x8
Cable flys 4x8
Dumbbell skull crushers 3x15
Tricep pushdowns 3x15
Donderdag
Barbell shoulder press 4x8
Lat dumbbell raise 3x15
Front raise 3x15
Rear delt raise 3x15
Barbell curls 3x15
Hammer curls 3x15
Crunch 3x15
Wood chops 3x15
Hanging leg raise 3x15
Vrijdag
Barbell squats 4x8
Leg press 4x8
Leg extention 4x8
Leg curls 4x8
Romanian deadlifts 4x8
Glute bridge 3x15
Calf raise 3x15
Ben erg benieuwd naar de opmerkingen
Ik deel deze routine met mijn broer, het enige wat verschilt is aanpak (ik pak kleine spieren 4x15 en grote spieren 3/4x8, hij pakt voornamelijk alles op 3/4x8) en het gewicht (ik ga piramide doen met de nadruk op contractie, hij verhoogt het gewicht zodanig dat hij net de laatste rep eruit kan halen - dus net geen failure)
We hebben samen als een soort experimentje dezelfde routine en over een poos ook dezelfde voeding en dezelfde supplementen. Ieder lichaam is anders, dat weten we, maar als broers zijnde is het gewoon leuk om te zien wat iets met wie doet

Maar goed, eerst de info uit de sticky
Hoelang je traint vanaf februari begonnen met stronglifts tot augustus, in augustus en september een 3 daagse split gedaan aan de hand van Scott Herman's video's, vanaf komende week het nieuwe schema)
Wat je doel is voornamelijk massa. hoe raar het ook klinkt wil ik me nu focussen op massa, zodra ik het lichaam heb gebouwd wat ik wil meer richting kracht (gewoonlijk wordt juist het tegenovergestelde geadviseerd, al heb ik weinig massa opgemerkt met krachttraining alleen)
Waar je prioriteiten liggen het gehele lichaam uiteraard
Beschikbare apparatuur zowel vrije gewichten als machines, al gaat mijn voorkeur uit naar dumbbels
Beschikbare tijd 3 / 4 dagen
HET SCHEMA
Maandag
Deadlift 4x8
Hammer Strength Row 4x8
Dumbbell Rows 4x8
Lat pulldown 4x8
Cable pulldowns 4x8
Dumbbell shrug 3x15
Smith / Barbell shrug 3x15
Dinsdag
Incline barbell press 4x8
Incline dumbbell press 4x8
Flat dumbbell press 4x8
Hammer Strength flat press 4x8
Cable flys 4x8
Dumbbell skull crushers 3x15
Tricep pushdowns 3x15
Donderdag
Barbell shoulder press 4x8
Lat dumbbell raise 3x15
Front raise 3x15
Rear delt raise 3x15
Barbell curls 3x15
Hammer curls 3x15
Crunch 3x15
Wood chops 3x15
Hanging leg raise 3x15
Vrijdag
Barbell squats 4x8
Leg press 4x8
Leg extention 4x8
Leg curls 4x8
Romanian deadlifts 4x8
Glute bridge 3x15
Calf raise 3x15
Ben erg benieuwd naar de opmerkingen

Laatst bewerkt:

Merk dat sinds ik serieuzere routines bedenk en hier meer mee doe er vaker en sneller antwoord wordt gegeven hahaha