MuscleMeat

Nieuweling met een schema

GregC

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Ik zal mij eerst maar eens netjes voorstellen. Ik ben Gregory en ben 25 jaar oud. Ik ben 1.90m & weeg 84kg en heb een BF percentage van 13% (kan eventueel verschillen van de actualiteit, laatste meting 2 weken terug). Sinds 2 maanden ben ik eindelijk weer gaan bewegen, na een redelijk lui leven voor 7 jaar lang. Daarvoor was ik wel erg actief als sporter, maar niet echt met krachttraining.

In de afgelopen 2 maanden heb ik mij een beetje geörienteerd en heb al best wat resultaat geboekt (5cm kwijtgeraakt bij m'n buik), echter kwam ik vorige week tot de conclusie dat ik eigenlijk maar een beetje aan 't aankloten ben en niet gericht aan 't trainen ben. Ik heb er wel veel lol in en maak ook tijd vrij om naar de fitness te gaan, daarom dat ik ook onderstaand schema opgesteld heb voor mijzelf. Nu is mijn vraag (en de vraag van iedere noob) is 't wa?

Maandag - Borst, Schouders & Triceps

• Flatbench dumbbell press
• Seated Dumbbell press
• Benchpress
• French press
• Front Lateral raises
• Side lateral raises
• Pec Deck flyes
• Interval Training (12min)

Woensdag - Benen, Voorarm & Buik

• Lunges
• Seated wrist curls
• Leg press
• Incline sit up
• Bicycle crunch
• Seated Crunch
• Side bends

Vrijdag - Buik, Rug & Biceps

• Straight back seated row
• Incline sit up
• Dumbbell bent over row
• Dumbbell Curls
• dumbbell shrugs
• Standing bb curls
• Interval Training (12min)

Overigens zijn dit niet de enige oefeningen die ik doe, maar er waren er een paar waarvan ik de naam niet wist. maar dit is het wel ongeveer in a nutt shell.

Supplementen
Ik gebruik op trainingsdagen 15g creatine (na 't opstaan, pre-& post workout), 30g Dextrose, elke dag Proteïne shake (anderhalve scoop).
Ik ben overigens vegetarisch (ik eet wel vis), misschien dat dat ook verklaart dat ik nooit zo ben aangekomen in de tijd dat ik niets aan sport deed en dat ik zo snel centimeters rond m'n buik ben gaan verliezen.

Schema ziet er op zich wel aardig uit, toch wat aanmerkingen:

- doe alle oefeningen van bijv. borst achter elkaar, begin daarna aan de volgende spiergroep.

-Bij benen zou ik squat toevoegen.

-Bij rug zou ik een deadlift en een pull up variant toevoegen.

Wat betreft de creatine, ik vind je dosering nogal hoog. Ik denk dat het beter is om je creatine niveau constant op peil te houden met bijv 5 gram iedere dag.

- doe alle oefeningen van bijv. borst achter elkaar, begin daarna aan de volgende spiergroep.

Wat betreft de creatine, ik vind je dosering nogal hoog. Ik denk dat het beter is om je creatine niveau constant op peil te houden met bijv 5 gram iedere dag.
Squats en Deadlifts teovoegen lijkt me punt nummer 1
Spiergroep gerelateerde oefeningen achter elkaar aan doen.
Biceps gaan voor mij beter samen met borst en triceps beter met rug aangezien je biceps pakt als je rug trained en triceps wanneer je je rug trained. ;) veel suc6 met je progresse ;)

• Topic Starter Topic Starter

bedankt voor de snelle reactie man.

wat betreft de creatine:
ik had via verschillende bronnen begrepen dat je er veel aan zou hebben zou je het voor en na de training doen. en meende ook gelezen te hebben dat direct na het opstaan ook effect zou hebben. Maar dat laatste had ik echter wel van maar 1 bron, dus misschien had ik dat niet direct moeten toepassen.

ik zal de indeling aanpassen, ik merkte sowieso dat ik die iets anders moest inrichten. maandag deed ik benchpress als laatste en dat ging echt voor geen meter meer. not a good idea dus. :)

Terug
Naar boven