XXL Nutrition

No time for regret...

Hextha

Dutch Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m80
Massa
74kg
Inmiddels ben ik een aantal weekjes bezig en wil ik toch ook maar gaan starten met het bijhouden van een logje.

Voorgeschiedenis (hoe ik hier gekomen ben)
Ik heb vroeger altijd veel gesport, vanaf mijn 14de fitness gedaan.
Op mijn 17de een vent leren kennen, gestopt met sporten. Getrouwd, kinderen gekregen (waar ik heel blij mee ben) en helaas heel erg aangekomen qua gewicht.
Na een lange weg eindelijk de keuze gemaakt om bij hem weg te gaan en eindelijk voor mezelf en mijn kinderen te kiezen(feb. 2014)
Vanaf het moment dat ik de keuze had gemaakt om weg te gaan, stiekem begonnen met sporten (ja, ik weet hoe het klinkt).
Een jaar later (jan. 2015) eindelijk woonruimte voor mij en de kinderen gevonden, dus eindelijk konden we weg.

Toen ben ik begonnen met afvallen, dat voelde op dat moment belangrijker. En ik had op dat moment ook nog geen tijd(ook in mijn hoofd) om daadwerkelijk al te gaan sporten. Ik woog toen 97 kilo.
In juni 2015 woog ik nog 72 kilo en toen ben ik begonnen met kijken wat ik precies wou qua sport.

Uiteindelijk in augustus begonnen met boksen, vooral om mijn zelfvertrouwen een extra boost te geven.
Daar hadden ze het er over dat fitness erbij wel goed zou zijn. Dus vanaf september 2015 aangemeld bij de sportschool voor fitness. Dat beviel erg goed en ik maakte snel progressie. In oktober besloten dat ik het serieuzer aan wil pakken.
Voedingsschema opgesteld en verder gaan zoeken op internet. Zo kwam ik hier terecht ;).

Na een aantal pogingen tot trainigsschema's opstellen ed. heb ik globaal een idee, al zal ik dit vast nog weer veranderen.
Maar het lijkt me wel erg leuk om het bij te gaan houden.

Begin stats.

lengte 1.80
gewicht 76 kg
vetprecentage 30,3% (huidplooimeting) &*$# stomme triceps

Doel : 18%

Doe nu een Cyclisch ketogenen dieet. Met 1 keer in de 2 weken een refeed.
Om bij de training genoeg energie te hebben gebruik ik een PWO met carbs, ondanks dit blijf ik wel in de ketose

Ik volg nu een 2 daags split schema, zondag LB, maandag UB, donderdag LB en zaterdag UB.
Dinsdag, woensdag en vrijdag boks ik, soms met ook nog KT erbij (hangt van mij bui en dag af).

Ik ben vast nog wel dingen vergeten, maar die komen dan vast nog wel;)

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag (leg day)

sets/reps/gew.

squats 3x10x20
leg press 3x10x100
glute 3x10x40
leg curl 3x10x40
leg extension 3x10x40
lower back 3x10x65
Seated calf raises 3x15x65

planking 3x1.30 min
total abdominal 3x15x65

Laatst bewerkt:
Welkom hier.
Je hebt al heel wat achter de rug zo te horen. Maar goed dat je voor jezelf en je kids gekozen hebt!
En helemaal top dat je zoveel bent afgevallen.
Je traint elke dag? Geen rustdagen? Ook rust is belangrijk he vergeet dat niet. :)

Succes in ieder geval!

Lower back is deadlift?

Welkom hier.
Je hebt al heel wat achter de rug zo te horen. Maar goed dat je voor jezelf en je kids gekozen hebt!
En helemaal top dat je zoveel bent afgevallen.
Je traint elke dag? Geen rustdagen? Ook rust is belangrijk he vergeet dat niet. :)

Succes in ieder geval!

Dank je.
Ik train bijna elke dag. Ik volg een beetje mijn lichaam hierin. Als deze aangeeft dat het tijd is voor een rustdag dan neem ik die.

Nee, lower back is op zo'n apparaat.
Ik merkte dat mijn onderrug nogal zwak was in vergelijking tot mijn andere spieren. Dus ik pak die elke training even extra mee, speciaal om de verhouding wat rechter te trekken.

In!

Succes met je doelen!

Succes Hextha, i'm in!

Training vanmiddag (UB)

sets/reps/gew.

Skull chrusher 3x15x10
Triceps pushdown 3x15x15
Barbell bench press 1x10x15
1x10x20
1x10x25
Incline chess press 1x10x15
1x10x20
1x10x25
1x10x35
1x10x40
reverse grip triceps pushdown 1x15x5
1x15x10
1x15x15
1x15x20

Cardio 30 minuten + boksen 30 minuten

Helaas was het erg druk in de gym, vandaar nog een uurtje thuis trainen om me even lekker af te reageren.
Was helaas wel nodig vandaag.

Succes!

Al een flinke weg afgelegd, succes!

Innnn! :)

Thanks allemaal.

Vanavond lekker gebokst.
Heerlijk ontspannen:cool:

Gister was echt een k*tdag dus ook niet getraind. Kon het even niet opbrengen.
Dus vandaag doe ik dubbel, eerst KT en daarna boksen.

Ook zou ik vandaag weer de vetpercentagemeting hebben, maar werd vanmorgen vroeg gebeld dat dat niet meer ging lukken vandaag dus of ik morgen kon komen.
Geen probleem natuurlijk, al was ik wel nieuwsgierig.
Ben iig qua cm gelijk gebleven, maar qua gewicht is er wel een kilo bij (spieren???). Hoop het wel.
Maar morgen weet ik meer.

Een kilo spieren zou wel snel zijn Sexthang ;)

Een kilo spieren zou wel snel zijn Sexthang ;)
Ja lijkt mij ook. Ik merk het morgen wel:cool:

Training vandaag (leg day)

squats 10x20
10x25
10x30 (parallel ivm knie)
leg press 10x60
10x80
10x90 (Knie verrot, dus maar gestopt).
Seated calf raises 4x15x65
Lunges 50 passen, 2x5kg
planking 3x1.30 min
total abdominal 3x15x65
Deadlift 10x30
10x40
10x50
8x 60
5x 60

Daarna nog anderhalf uur gebokst en toen was het wel op.

Nu kijken of ik ergens online de MMA kan kijken. Heb KPN, dus geen tv vandaag:rolleyes:

Inmiddels al weer een week verder.
Te erg heftige week gehad, maar wel lekker getraind, alleen donderdag even een rust dagje, voornamelijk omdat ik qua werk nog veel moest doen.

Knie is nog steeds bagger, maar doe het iets rustiger aan

Vandaag

deadlift
10x 40
10x 50
10x 60
6x 70
2x 70

legpress
10x 80
10x100
10x110
10x120

standing calf raises
15x60
15x70
15x80
15x85
15x90
15x 95

wallking lunges
15x10
15x10
15x10
15x10

squats
10x20
10x25
10x30 parallel
8x 35 parallel

Planking
3x 1m.

crunches
4x 20

Gaat volgens mij wel lekker.
Merk dat zowel mijn kuiten als mij biceps meer definitie krijgen.
Mijn vetpercentage was ook iets gezakt, alleen gewicht zakt niet. Ben nog steeds 1 kilo zwaarder, hoopte eigenlijk dat het vocht was, maar weet het inmiddels niet meer.
Omtrek kuit, koud aangespannen, 36 cm.
Omtrek bovenarm, koud aangespannen, 32 cm.:flex:
En ook met boksen gaat het lekker, merk nu echt dat mijn techniek elke les weer iets beter wordt.

Al met al gaat het erg lekker:D

10x90 squat is zeer veel als je net traint

Terug
Naar boven