XXL Nutrition

nog een herstarter

wimpienl

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
95kg
Hoi, na 16 jaar niksdoen ook weer begonnen 1 maand geleden, leeftijd nu 43.
Ik kan zeker het memory effect merken wat groeien betreft, gaat als een speer, het enige dat ik kan merken dat het gewicht waar ik mee train best wel laag is.
Momenteel train ik 4-5 keer per week, iedere spiergroep komt 2-3 keer per week aan bod.
Nu lees ik hier vaak dat 35+ ers meer herstel tijd nodig hebben, loop ik te hard van stapel of zolang er geen problemen komen gewoon doorgaan?

Leuk deze 35+ afdeling.. :D

hoi wimpie, in ieder geval succes met je herstart!
vind iedere spiergroep 2-3 keer per week flauwekul, zeker als je er benen bij traint.
ikzelf train elke spiergroep apart, dus elke dag een spiergroep. zelfs armen train ik apart.
op deze manier zal je niet zo snel blessures oplopen omdat je rust genoeg krijgt, en minder groeien zal je er niet van.

succes verder.

Hoi, na 16 jaar niksdoen ook weer begonnen 1 maand geleden, leeftijd nu 43.
Ik kan zeker het memory effect merken wat groeien betreft, gaat als een speer, het enige dat ik kan merken dat het gewicht waar ik mee train best wel laag is.
Momenteel train ik 4-5 keer per week, iedere spiergroep komt 2-3 keer per week aan bod.
Nu lees ik hier vaak dat 35+ ers meer herstel tijd nodig hebben, loop ik te hard van stapel of zolang er geen problemen komen gewoon doorgaan?

Leuk deze 35+ afdeling.. :D

Succes Ouwe :lol:

Jeetje, het blijkt wel dat "ouderdom" met gebreken komt.
Zelf een jaar geleden, na een 3e hernia operatie, weer begonnen om de rug wat sterker te maken. Maar het ging zo lekker dat ik nu weer volop bezig ben en elke dag dat ik niet train met m'n ziel onder m'n armen loop.
Rustig begonnen met HST, voelde in het begin niet echt voldaan aan, maar na een week of 4 zit je in het ritme en heb ik dit 6 maanden volgehouden. Nu voor de afwisseling weer een splitschema. Je moet wat , toch?
En ja, het gewicht dat wordt verplaatst is inderdaad behoorlijk minder, maar goed het gaat om het resultaat zullen we maar zeggen.

Succes en hou vol!

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dit best wel veel. Zijn je spieren wel helemaal hersteld als je ze voor de derde keer die week traint??

Mijn bewondering iig!!!

Ikzelf ben 42, ik train hoogstens 3 keer per week.

4-5x in de week is te doen ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je traint.
5x in de week Full Body red je natuurlijk niet ivm de hersteltijd die je nodig hebt
train je de verschillende spiergroepen met 1 of 2 dagen rust er tussen dan is het geen enkel probleem.
Je lichaam gaat vanzelf protesteren als je te veel traint (spiergroei kan je als je te weinig rust echt wel vergeten)
Sterkte met het behalen van je doelen

• Topic Starter Topic Starter
Tot nu toe gaat gewicht omhoog, was 76 kg 5 weken geleden, nu 80 kg.
Zelfde voor armen, van 36 naar 39 koud.
Uit voorzorg ga ik het trainen wel beperken tot 4 keer per week, na diverse post gelezen te hebben lijkt rust erg belangrijk wanneer je een "rijper" lichaam hebt, en zo zit er minimaal 2 dagen rust voor elke spiergroep.
Ik moet wel zeggen dat het goed bevalt, voel me stukken beter en wanneer ik hier de 35+ afdeling lees, geeft het een extra stimulans om vooral goed te trainen, en zeker niet te zwaar.

ik ben 36, train 6 keer per week, ca dik half uur per keer, met vrij weinig rust (ca 1 minuut tussen de sets)

schema van maandag : borst schouder tricep
dinsdag : benen
woensdag, rug bicep

donderdag : zie maandag
vrijdag : zie dinsdag
zaterdag : zie woensdag
zondag : fietsen met de koersfiets...

eerste helft van de week : redelijk zwaar, max 8 reps, (max 6 sets per bp)
tweede helft van de week : minder gewicht maar zeker 15-20 reps (max 5 sets per bp)

tot op heden lukt dit wonderwel, ga goed vooruit.

welkom bij de club

Vind alles 2/3 keer per week ook wat veel
snap je wel zo trainde iedereen bijna 15 a 20 jaar terug ik ook
Alles is wat verandert 1 x per week is normaal
Denk dat wij vroeger gewoon harder waren......
Maar met 1x per week kun je denk ik wel sterker worden toch wat meer rust

bah, wat is veel he?
als je maar genoeg afwisselt, en zeker één dag geen spierpijn meer hebt, kan je volgens mij terug trainen hoor...

één ganse week wachten eer je de spier terug aanpakt, is imo veeel te lang...
(tenzij je ze overdondert met +20 sets natuurlijk...)

Ik vond nog wat oude foto's met data achterop geschreven, was dus geen 16 jaar geleden maar 22...nouja, ouderdom komt met gebreken :D

kleine update na 7 weken trainen, gaat nog steeds goed vooruit.
eindelijk komt de kracht ook weer op gang, vooral borst en armen, benen gaat wat langzamer.
BP nu 6*80 bij laatste serie
vooral triceps pushdown gaat goed, laatste serie 6*70
squatten gaat slecht, ook 6*80 bij laatste serie, om een of andere reden willen de beentjes niet zo graag.
gewichtstoename na 7 weken met normaal voedingspatroon, geen supplementen of proteine is 5 kg erbij van 76 naar 81 kg nu.
ben wel wat meer gaan eten, krijg om de 2-3 uur al weer honger.
mijn maaten ter geheugensteun voor later (koud):
borst: 116 cm
middel: 85 cm
arm: 39.5 cm
bovenbeen: 61 cm
kuiten: 42 cm

ik heb andere post van je gelezen, zit je inderdaad niet echt mee met blessures, goed naar je lichaam luisteren en niet forceren, heb ik ook al gemerkt dat er zeker signalen komen als ik dreig iets te ver te gaan.
vroeger was het negeren en doorgaan, nu is het zaak goed te luisteren, succes ieder geval, gaat denk ik best goed komen met je.

normale hersteltijd ligt bij mij op 48~72 uur, afhankelijk van spiergroep en zwaarte van de training!
;)

ik zit nu ff een maandje thuis, maar normaliter train ik 3 keer per week

Als nog welkom. En uiteraard goed om te lezen dat het naar wens gaat. Veel succes en plezier verder. Op naar de doelen die je voor ogen hebt

ook welkom op het forum,
lekker om weer te trainen he,

ikzelf had in hetbegin ook vooral last van naar eigen gevoel weinig kracht, maar dat begint langzaam weg te ebben. denk dat als je weer even bezig bent je weer net zo sterk kan worden als vroeger.

s6

3 maanden onder weg

1.86
110 kg
bp 110* 6
sq helaas niet vanwege blesure
net weer begonnen met deadliften 70 *10
mijn forum
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/3-maanden-onderweg-coming-back-shape-163259/

van harte welkom hier!
;)

ik heb geen extra herstel nodig, dat komt wel wanneer ik 70+ zal zijn!

ja, denk het ook, ik heb niet echt lang getraint in het verleden, maar ben eigenlijk bijna weer op hetzelfde niveau inmiddels met de meeste oefeningen en ook met de fysiek en het gewicht.
beetje laat opnieuw gestart, maar beter telaat dan helemaal niks meer doen.
momenteel nog even rustig aan na rug operatie bijna 2 weken geleden, maandag hechtingen eruit en dan weer vol ertegen aan.
ik heb je log gelezen, en ga het zeker volgen, succes ermee!

Terug
Naar boven