Fitness Seller

Nog spiergroei ondanks cut

Ano_88_7

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
207
Ik lees hier vaak dat het voor absolute beginners nog mogelijk is om (uiteraard beperkt) spiermassa aan te zetten ook al zijn ze in de cut.

Ik train nu ongeveer 4maand en heb nu besloten om toch even een maandje te cutten omdat het anders een te lange cut gaat worden voor de zomer.

Mijn BF schat ik rond de 14 a 15%.

Mijn vraag is dus, val ik nog onder de categorie absolute beginners of kan ik het vergeten om nog wat vvm aan te zetten?

Probeer het zal ik zeggen

Waarom cutten voor een maand..? Imo Clean bulk door tot April/Mei en begin dan met je cut.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom cutten voor een maand..? Imo Clean bulk door tot April/Mei en begin dan met je cut.

Cleanbulk is mij te veel gepuzzel en rekenwerk. Dan heb ik liever 1 maand de korte pijn en dan bulk ik daarna lekker door, dan nu al 3 maand op te letten op wat ik eet en dán nog eens te gaan cutten.

^^Cutten is hetzelfde gereken en gepuzzel. Of je nu cut of clean bulkt beide is evenveel werk, waarbij je als je clean bulkt in ieder geval geen honger hebt.

ikzelf bereken nooti echt ewat ik nodig heb, cut ik dan zorg ik gewoon voor koolhydraad arm, eiwitrijk en gezonde vetten.. niet echt de hoeveelheid.. als je dit doet en goed cardio doet zul je, doordat je al weinig koolhydraten heb over gaan op de vetverbranding.. het totaal wat je op deze manier verbrand aan vetten zal waarschijnlijk meer zijn als wat je nog op zou slaan als je iets boven je onderhoud zou eten.. dit doordat je weinig koolhydraten eet.. waarom alles uitrekenen dan?

Ikzelf zit nu ook in de 'cut' dus voor deze maand, en misschien volgende maand.. dit ligt eraan hoeveel % ik kwijt raak in 1 maand tijd.. ik begon begin januari dit jaar op 16.5% en nu is dit 14.% ongeveer.. alleen de maand januari was nog een bulk voor mij..

dus jij hebt in bijna 2 maanden 2½ % vet verloren ?

dus jij hebt in bijna 2 maanden 2½ % vet verloren ?

nee ??? ik had heel januari nog een bulk.. en ben februari begonnen met n cut.. naja.. heb eigenlijk veel te weinig cardio gedaan maar toch is er 2,5% af.. ondanks dat ik maximaal 15-20 minuten cardio heb gedaan.. en nog maar net 2x per week ofzo

k wil nu gewoon elke training 30 minuten cardio

en heb niet eens echt een voedingsschema.. gewoon low carb eten zonder te letten op dagelijkse opgenomen Kcal

Ik had hier onlangs ook een voedingsschemageplaats voor in de cut. Mij is gezegt dat schema's niet echt nodig zijn?(correct me if im wrong:))gewoon minder eten dan in de bulk en steeds gezond blijven eten + je cardio en het komt wel goed:) Ik begin in mei aan de cut lijkt mij het makkelijkst en beste.

Ik had hier onlangs ook een voedingsschemageplaats voor in de cut. Mij is gezegt dat schema's niet echt nodig zijn?(correct me if im wrong:))gewoon minder eten dan in de bulk en steeds gezond blijven eten + je cardio en het komt wel goed:) Ik begin in mei aan de cut lijkt mij het makkelijkst en beste.

Ik zou vooral in de cut toch wel strict aan een schema houden. Je eet al snel te weinig, wat je onnodig veel spiermassa zou kunnen kosten. Daarbij weet je ook niet waarop je op een gegeven moment vastloopt als je het niet volgens een schema doet.

Ik lees hier vaak dat het voor absolute beginners nog mogelijk is om (uiteraard beperkt) spiermassa aan te zetten ook al zijn ze in de cut.

Ik train nu ongeveer 4maand en heb nu besloten om toch even een maandje te cutten omdat het anders een te lange cut gaat worden voor de zomer.

Mijn BF schat ik rond de 14 a 15%.

Mijn vraag is dus, val ik nog onder de categorie absolute beginners of kan ik het vergeten om nog wat vvm aan te zetten?
iedereen kan vet verliezen en spieren gainen ;) je moet alleen wel goed eten.

Cleanbulk is mij te veel gepuzzel en rekenwerk. Dan heb ik liever 1 maand de korte pijn en dan bulk ik daarna lekker door, dan nu al 3 maand op te letten op wat ik eet en dán nog eens te gaan cutten.
als je niet te strict wilt zijn zul je niet zo snel massa winnen in de cut, je moet je zaakjes toch wel op orde hebben.

schema's zijn zeker belangrijk, zo kun je kijken wat je elke week gegetn hebt en kun je aan de hand daarvan beoordelen of je goed bezig geweest bent.

Ikzelf heb alleen nog maar getraind in de cut en maak toch redelijk wat spieren aan (komt uiteraard ook omdat ik nog een newb ben maargoed)

Terug
Naar boven