Fitness Seller

Noord-Korea plant nieuwe atoomproef

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Realist

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
19.489
Waardering
849
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
m1nx7woaqve8_sqr256.jpg


SEOUL - Noord-Korea is van plan een derde atoomproef te doen en meer langeafstandsraketten de lucht in te schieten.

Dat meldt het staatspersbureau KCNA donderdag.

Het hoofd van het leger liet weten dat de nucleaire testen en de lancering van de langeafstandraketten gericht zijn op 'aartsvijand' de Verenigde Staten. Wanneer de proef zal plaatsvinden, maakte het leger niet duidelijk.

Experts in Zuid-Korea denken dat Noord-Korea op technologisch gebied klaar is voor een derde kernproef. Eerdere proeven deed het land in 2006 en 2009.


Sancties

Woensdag werd bekend dat de VN-Veiligheidsraad een eerdere raketlancering door Noord-Korea in december unaniem veroordeeld heeft. De bestaande sancties tegen Pyongyang zijn daarom verstevigd.

Noord-Korea dreigde na de veroordeling door de Veiligheidsraad meteen de militaire druk op te voeren met inbegrip van zijn nucleaire wapenprogramma.

Nu.nl
 
een zaakje voor James Bond
 
Langzaamaan bereiden de tegenstanders van de VS zich voor op een mogelijk offensief of in ieder geval de mogelijkheid tot een goed offensief of defensief. Stap voor stap, proef voor proef. Of ben ik een waandenker:D
 
Tja, aangezien Kim Jong Un ook weer vrede wilt met Zuid Korea klinkt dat nog niet zo gek.
WW3 inc
 
Kan me nauwelijks voorstellen dat noord-korea zo dom is om ooit een kernbom op de VS af te vuren, ook al hebben ze over 5 jaar de technologie. Maar je weet het natuurlijk nooit met een psycho als Kim jong un aan de leiding:D
 
Liever vandaag dan morgen dat noord Korea een bom gooit op Amerika. Ik ben wel klaar voor een ww3.
 
Tja, aangezien Kim Jong Un ook weer vrede wilt met Zuid Korea klinkt dat nog niet zo gek.
WW3 inc
Yep, Kim Jong Oen is ws zo naief dat ie denkt Zuid-Korea even te kunnen recruteren om tegen de VS ten strijde te gaan.
 
Liever vandaag dan morgen dat noord Korea een bom gooit op Amerika. Ik ben wel klaar voor een ww3.

Die woorden zal je snel terug nemen als het eenmaal zo ver is ;)
 
Yep, Kim Jong Oen is ws zo naief dat ie denkt Zuid-Korea even te kunnen recruteren om tegen de VS ten strijde te gaan.

Hij zal toch ergens moeten beginnen?
 
Snap dat achterlijke volkje niet.

Heb maar één vraag eigenlijk:


WHY? :eek:
 
Atoomproef?

Ze testen alleen raketten.
 
Alsof ze die ooit zouden gebruiken. Dit gaat gewoon over evenwicht zoeken van macht in de wereld. De agressor (VS) buiten houden. Net als "MAD" toen Rusland en de VS nog tegenover elkaar stonden. Eigenlijk heeft dat goed gewerkt om vrede in de wereld te behouden. Noord-Korea heeft net zoveel recht op kernwapens als de VS, Rusland, Israël, Pakistan, Frankrijk, China, India... Iets anders beweren is alleen maar hypocriet, net als de reacties van de VN. Ik heb overigens Noord-Korea nog nooit een land zien binnenvallen, kan helaas niet van alle eerder genoemde landen hetzelfde zeggen...
 
Alsof ze die ooit zouden gebruiken. Dit gaat gewoon over evenwicht zoeken van macht in de wereld. De agressor (VS) buiten houden. Net als "MAD" toen Rusland en de VS nog tegenover elkaar stonden. Eigenlijk heeft dat goed gewerkt om vrede in de wereld te behouden. Noord-Korea heeft net zoveel recht op kernwapens als de VS, Rusland, Israël, Pakistan, Frankrijk, China, India... Iets anders beweren is alleen maar hypocriet, net als de reacties van de VN. Ik heb overigens Noord-Korea nog nooit een land zien binnenvallen, kan helaas niet van alle eerder genoemde landen hetzelfde zeggen...

Kernwapens hebben tot nu toe inderdaad een WW3 vermeden. Gelukkig maar. Probleem is dat ALS het zou uitbarsten, de gevolgen natuurlijk veel, veel groter zijn. Verder denk ik ook niet dat N-Korea van plan is dat te gebruiken.

En dat Noord-Korea nog geen land heeft binnengevallen... Dat hangt maar af van hoe je het binnenvallen van Zuid-Korea bekijkt he.
 
Alsof ze die ooit zouden gebruiken. Dit gaat gewoon over evenwicht zoeken van macht in de wereld. De agressor (VS) buiten houden. Net als "MAD" toen Rusland en de VS nog tegenover elkaar stonden. Eigenlijk heeft dat goed gewerkt om vrede in de wereld te behouden. Noord-Korea heeft net zoveel recht op kernwapens als de VS, Rusland, Israël, Pakistan, Frankrijk, China, India... Iets anders beweren is alleen maar hypocriet, net als de reacties van de VN. Ik heb overigens Noord-Korea nog nooit een land zien binnenvallen, kan helaas niet van alle eerder genoemde landen hetzelfde zeggen...

zo denk ik er ook over
 
Kernwapens hebben tot nu toe inderdaad een WW3 vermeden. Gelukkig maar. Probleem is dat ALS het zou uitbarsten, de gevolgen natuurlijk veel, veel groter zijn. Verder denk ik ook niet dat N-Korea van plan is dat te gebruiken.

En dat Noord-Korea nog geen land heeft binnengevallen... Dat hangt maar af van hoe je het binnenvallen van Zuid-Korea bekijkt he.

Klopt, als je de Koude Oorlog erbij wilt rekenen. Ik had het meer over de periode na de Koude Oorlog.
 
Kan me nauwelijks voorstellen dat noord-korea zo dom is om ooit een kernbom op de VS af te vuren, ook al hebben ze over 5 jaar de technologie. Maar je weet het natuurlijk nooit met een psycho als Kim jong un aan de leiding:D

Noord-Korea zal nooit een raket afvuren op de VS simpelweg omdat ze technologie er niet voor hebben en dat minstens de eerst komende 10 jaar ook niet zullen krijgen. Amerika heeft simpel een sterke raketverdediging en de raketten van NK zijn niet in staat om de VS te bereiken. NK kan echter wel andere doelwitten raken, hierbij moet je denken aan belangrijke partners van de VS zoals Japan, Zuid Korea en Indonesië. Partners die militair strategisch gezien cruciaal zijn om de opkomst van China te counteren maar ook om de Amerikaanse economie op gang te houden.

Alsof ze die ooit zouden gebruiken. Dit gaat gewoon over evenwicht zoeken van macht in de wereld. De agressor (VS) buiten houden. Net als "MAD" toen Rusland en de VS nog tegenover elkaar stonden. Eigenlijk heeft dat goed gewerkt om vrede in de wereld te behouden. Noord-Korea heeft net zoveel recht op kernwapens als de VS, Rusland, Israël, Pakistan, Frankrijk, China, India... Iets anders beweren is alleen maar hypocriet, net als de reacties van de VN. Ik heb overigens Noord-Korea nog nooit een land zien binnenvallen, kan helaas niet van alle eerder genoemde landen hetzelfde zeggen...

niet helemaal waar want eigenlijk heeft niemand recht op kernwapens. Internationaal is afgesproken dat niemand nog kernwapens zou gaan produceren, en de verspreiding van kernwapens zou worden tegengegaan. uitzondering hierop vormen de landen die toen der tijd al een flink arsenaal hadden. Met hun is afgesproken dat zij initiatief moeten nemen voor ontwapening van hun kernwapens. Dat heeft al geleid tot ontwapeningsprogramma's zoals START I & II.
 
Er zitten ook om en nabij 50.000 Amerikaanse militairen in de regio rondom NK die gevaar lopen na een nucleaire aanval.
 
Ik vind kernwapens bij een relatief stabiel land als de VS toch pak minder erg, dan in zo'n labiel land met een cultfiguur-aanbidding vergelijkbaar met Mao en Stalin, en waar ze uit volle borst claimen dat ze unicorns hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven