XXL Nutrition

NU OP NED1: Verkiezingsdebat

Een uniform tarief voor inkomstenbelasting is in zoverre eerlijk dat degene die meer verdienen nog steeds meer betalen, enkel niet progressief meer. Bovendien worden hogere inkomens ook al gekort op diverse inkomensafhankelijke subsidies en toelagen, dit in combinatie met oplopende inkomstenbelasting tarieven snijdt dus dubbel in de hogere inkomens. Precies hoeveel kan je als overheid verhalen op de (vaak) hardst werkenden?

Genoeg om iedereen boven de armoedegrens te krijgen. Laat diegenen die onrechtstreeks in staan voor het economisch debacle maar de prijs betalen voor hun wandaden en niet die tienduizenden die hierdoor het laatste jaar op straat werden gezet. Sounds fair to me.

Ik vind dus niet dat hardwerken in een lijn door te trekken is met meer verdienen. Dat is dus het probleem dat ik heb met ons hudiige loonstelsel.

Ik zie niet precies waar de bankdirecteur nu harder of minder hard zou werken als een bouwvakker.

Dus wat een flattax inhoudt is dus progressief meer verdienen en evenredig afdragen. Lijkt mij nou niet eerlijker.

De laatste zin was niet de kern van mijn betoog. Maar alsnog kan het wel beargumenteerd worden dat in onze economie de hoogte van de lonen sterke correlaties vertonen met bepaalde variabelen. Opleidingsniveau, ervaring, verantwoordelijkheid en ook werkdruk.

Je laatste zin, 'progressief meer verdienen', begrijp ik niet helemaal. Men verdient meer, en betaalt, evenredig, ook meer belasting.

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Genoeg om iedereen boven de armoedegrens te krijgen. Laat diegenen die onrechtstreeks in staan voor het economisch debacle maar de prijs betalen voor hun wandaden en niet die tienduizenden die hierdoor het laatste jaar op straat werden gezet. Sounds fair to me.

Sounds fair indeed, en daar houdt het ook direct mee op. Onuitvoerbaar want dit brengt compleet ongewenste gevolgen met zich mee. Het moge duidelijk zijn dat de totale gevolgen van een forse belastingverhoging niet ophouden bij een enkele stijging aan belastinginkomsten.

Die discussie over belastingen is in een dusdanige provinciale orde en boerse platitude vervallen dat de kloof tussen politiek en burger inmiddels is geconverteerd tot een vallei. Het is een statement die de verdediging van enkele zelf redzame individuen voert. Een enkelvoudige kolom van een veel grotere geld balans die bestuurd dient te worden krijgt volop bekommernis.

Het feit dat het over enkele kolommetjes gaat geeft des te meer aan hoe politici lobbyisten zijn geworden in plaats van brede maatschappelijke volksvertegenwoordigers die durven te zeggen in welke hevige mate er geschaafd dient te worden om niet langer een financiële schuld te dragen.

Dit land wordt bestuurd vanaf een sjabloon en zij onder de Nederlandse bevolking die alle campagne disputen nog steeds als en deskundige autoriteit zien hebben een klont boter op hun hoofd van vanjewelste.
Damn Marky ik snap er geen reet van maar wat heb je dat toch mooi omschreven.

Het is daar flink warm. ze zitten flink te zweten

Een uniform tarief voor inkomstenbelasting is in zoverre eerlijk dat degene die meer verdienen nog steeds meer betalen, enkel niet progressief meer. Bovendien worden hogere inkomens ook al gekort op diverse inkomensafhankelijke subsidies en toelagen, dit in combinatie met oplopende inkomstenbelasting tarieven snijdt dus dubbel in de hogere inkomens. Precies hoeveel kan je als overheid verhalen op de (vaak) hardst werkenden?

Precies ZZ.

Sorry TPH1976, maar jij snapt er echt heel weinig van vind ik.

Die stoute bankdirecteur waar jouw arme arbeiders al hun centjes aan geven is waarschijnlijk een gast die tot zijn 25 a 30e heeft moeten studeren (lees: geen ****ing cent te besteden) om vervolgens met een studieschuld van 15k af te studeren en dan flink heeft moeten bikkelen en risico's heeft moeten nemen om op een plek te moeten komen waar hij vaak ontzettend veel verantwoordelijkheid heeft (lees: kopzorgen). Is het erg dat die gast dan rond zijn 40e a 50e lekker kan cashen?

Jouw arme bouwvakkers wonen vaak al vanaf hun 18e in een eigen huisje waar ze doorgaans prima rond kunnen komen en om 5 uur lekker op de bank ploffen zonder verder veel omkijken.

Natuurlijk hebben zij minder geld, maar zoals jij het hier loopt te verkondigen slaat echt nergens op.

Ja sommige mensen hebben meer verstand, en mits zij tot hun 25 hard studeren kunnen zij daar rond hun 35e de vruchten van gaan plukken. En de mensen die minder verstand hebben kunnen vanaf hun 16 lekker geld gaan verdienen en als ze dat een beetje goed doen zitten ze er heel hun leven ook lekker bij. Wat is dan beter? Wie denk je dat er meer van de brug af springt? De hersenchirurg of de bouwvakker?

Jij doet net of de veelverdieners de hele dag maniakaal lachend de zakken uit kloppen van arme arbeiders. Maar ga er maar vanuit dat de meeste van die gasten zichzelf aardig kapot werken en vaak heel veel stress en kopzorgen hebben. En ik vind het niets meer dan normaal dat je daarvoor beloond wordt.

Precies ZZ.

Sorry TPH1976, maar jij snapt er echt heel weinig van vind ik.

Die stoute bankdirecteur waar jouw arme arbeiders al hun centjes aan geven is waarschijnlijk een gast die tot zijn 25 a 30e heeft moeten studeren (lees: geen ****ing cent te besteden) om vervolgens met een studieschuld van 15k af te studeren en dan flink heeft moeten bikkelen en risico's heeft moeten nemen om op een plek te moeten komen waar hij vaak ontzettend veel verantwoordelijkheid heeft (lees: kopzorgen). Is het erg dat die gast dan rond zijn 40e a 50e lekker kan cashen?

Ik ben zelf student geweest en ben buitengewoon ongevoelig voor het "arme sloebers" argument die mogen cashen. Ik vind dat van een bepaald niveau getuigen dat echt te sukkelig voor woorden is.

Simpelweg staat 15k terug betalen over 15 tot 20 jaar naar rato van inkomen met een maximum van €438 per maand niet in verhouding tot de € 1,15 miljoen die een bankdirecteur per jaar gemiddeld kan verdienen.

Laat me niet lachen. Compleet uit verhouding!

En dan nog...stel dat je student geweest bent en een jaar salaris hebt van
€100k en laten we even voor simplistische redenen de schijven geheel afronden ter vergemakkelijking houdt die persoon dus, als hij/zij een beetje handig is met zijn aftrekposten, nog meer dan €50.000 over...dat is iets meer dan twee keer een modaal gezinsinkomen dat hij netto in zijn zak kan steken.

Dat is een jaar salaris...dus die schuld van 15k waarvan hij er over een periode van 15 jaar dus per jaar iets van € 1200 van moet betalen is natuurlijk een schijntje. (Overigens betalat iemand met een inkomen van 33.000 euro BRUTO ook € 1200 per jaar terug...'tís maar dat je het weet)

Zeker als je dat verdisconteert tegen alle overige voordelen...zoals bijvoorbeeld hypotheek, rente, leningen etc. lijkt me dit meer dan royaal...en lijkt me een meer dan acceptabele compensatie voor de zogenaamde risico's (laat me niet lachen....wat voor een risico's?) die iemand neemt.

Jouw arme bouwvakkers wonen vaak al vanaf hun 18e in een eigen huisje waar ze doorgaans prima rond kunnen komen en om 5 uur lekker op de bank ploffen zonder verder veel omkijken.

Natuurlijk hebben zij minder geld, maar zoals jij het hier loopt te verkondigen slaat echt nergens op.

Ja sommige mensen hebben meer verstand, en mits zij tot hun 25 hard studeren kunnen zij daar rond hun 35e de vruchten van gaan plukken. En de mensen die minder verstand hebben kunnen vanaf hun 16 lekker geld gaan verdienen en als ze dat een beetje goed doen zitten ze er heel hun leven ook lekker bij. Wat is dan beter? Wie denk je dat er meer van de brug af springt? De hersenchirurg of de bouwvakker?

Jij doet net of de veelverdieners de hele dag maniakaal lachend de zakken uit kloppen van arme arbeiders. Maar ga er maar vanuit dat de meeste van die gasten zichzelf aardig kapot werken en vaak heel veel stress en kopzorgen hebben. En ik vind het niets meer dan normaal dat je daarvoor beloond wordt.

Laat ik eerst even iets recht zetten...want de indruk die je wekt is compleet belachelijk. Ik heb nergens gezegd dat mensen niet meer mogen verdienen. Ik heb nergens gezegd dat het onterecht is dat de ene baan meer loon geeft dan de andere baan. Dat jij daar zo iets van maakt speelt echt alleen in jouw hoofd.

Wat ik zeg is dat die mensen die mogelijkheid hebben dankzij de samenleving en dat het derhalve niet meer dan terecht is dat zij daar ook progressief in verhouding tot draagkracht aan zullen moeten bijdragen.

En dan de rest

Want by the way...wie heeft hun studie eigenlijk betaald? De samenleving daar een flinke bijdrage aan geleverd. No offence, maar de samenleving stelt deze zogenaamde arme sloebers dus in staat om te studeren en later meer te kunnen verdienen....in ruil daarvoor moeten deze inmiddels rijkere ex-studenten dus progressief meer bijdragen voor het feit dat ze 6-7 jaar hebben kunnen feesten op kosten van de samenleving.

Want laat je geen illusies Rob G...je doet het voorkomen alsof studenten in complete armoede zo'n ongelukkig bestaan hebben dat ze nauwelijks rond kunnen komen en met moeite hun dagelijkse kostje kunnen bijeensprokkelen...maar de kroegen hier in Leiden zitten elke week bomvol studenten die dus blijkbaar geld genoeg hebben om zichzelf elk weekeind flink vol te tanken in een kroeg.

En vergis je niet...ik heb zelf iets meer dan 9 jaar gestudeerd...dus ik weet donders goed waar ik het over heb. En hoewel het financieel soms wat lastig was heb ik geen moment in armoede geleefd en was er ALTIJD geld om te feesten en uit te gaan. Ik ook heel goed dat er weldgeelijk studenten zijn die op een houtje bijten....een vreemd genoeg zijn dat dan vooral die studenten van wie paps en mams bouwvakker zijn (mensen met een laag inkomen).

En trouwens...die zogenaamd "arme" studentjes hebben bijna allemaal een bijbaan...om dat allemaal te kunnen bekostigen.

Maar het mooiste vind ik je vraag omtrent zelfmoord....je dacht een mooi argument te hebben, maar helaas....Het zelfmoord percentage onder hoger opgeleiden is LAGER dan de zelfmoord percentages onder lager opgeleiden.
En de zelfmoord percentages onder werklozen zijn ook weer hoger dan onder werkenden...en wie heeft de grootste kans om werkeloos te worden? Tja...natuurlijk...de bouwvakker...meestal zonder royale vertrekpremie.

Dat neemt verder ook niet weg dat de mensen met een lagere opleiding en een lager inkomen een gemiddeld lagere levensverwachting hebben dan hoger opgeleiden en mensen met een hoger inkomen.

'tis maar dat je het even weet...

Hoeveel gasten met een WO opleiding denk je dat er nou uiteindelijk 1 miljoen of meer gaan cashen?! Jij komt met bedragen van 100k per jaar alsof dat een startsalaris is van een HBO of WO student. Ik weet niet in welke droom wereld jij leeft, maar mijn afgestudeerde vrienden zijn blij met 2k per maand. Van die 2k per maand kan hij dan een paar honderd euro inleveren voor zijn studieschuld dus ga niet lopen doen alsof die gast het zo makkelijk heeft na 25 jaar studeren.

Natuurlijk, hij kan prima rond komen en als hij wat jaren goed werkt kan hij wel eens het dubbelen gaan verdienen, maar daar houdt het voor de meeste studenten dan ook echt wel op. Dus bedragen als 100k zijn voor de meeste niet echt realistisch.

En van de veelverdieners zijn de meeste toch wel gasten die op een bepaald punt een risico hebben genomen door een bedrijfje op te zetten of wat dan ook.

Deze mensen hebben niet de mogelijkheid DANKZIJ de samenleving. Deze mensen zien waar de kansen liggen in de samenleving en grijpen die. Dus je hoeft niet te doen alsof de gemiddelde ondernemer in NL ons zo dankbaar moet zijn dat wij het voor hem mogelijk maken een zaak te openen. Misschien moet je het eens vanuit de andere kant bekijken dat we misschien blij moeten zijn dat deze baas de werkgelegenheid voor zo veel arbeiders levert door hier een zaak te openen.

Natuurlijk kan de gemiddelde student echt wel wat feesten en elke week op stap. Maar die zielige mensen met minimum inkomen hebben ook allemaal een flatscreen in de woonkamer en kunnen 3x per jaar op vacantie dus kom alsjeblieft niet met je zielige belachelijke geen cent te makken verhalen, want als je in NL geen rode cent hebt ben je in 99% van de gevallen een dikke pannekoek die het er zelf naar gemaakt heeft.

En die bijbaantjes die die arme studenten hebben zijn typerend voor de instelling waarom die gasten uiteindelijk wel rond kunnen komen en die zogenaamde zielige mensen met een uitkering niet. Omdat ze hun ****ing handen uit de mauwen steken.

Hoeveel geld denk je nou echt dat er uiteindelijk te plukken valt bij die bankdirecteuren, die 0,1% van de NL bevolking die echt belachelijk veel geld verdient? Om wat voor bedragen hebben we het hier?

En het percentage zelfmoorden is zover ik voor het laatst hoorde het hoogst onder tandartsen in NL.

Ik kon je geraaskal aardig volgen tot het moment dat je ervan uit ging dat alle zielige mensen een flatscreen hebben en 3 maal per jaar op vakantie gaan. Kennelijk leven jullie beiden buiten de werkelijkheid :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Aangezien het bedrijf de mogelijkheid heeft die kosten door te brekenen aan haar klanten en die kosten dus mee worden genomen en verrekend in de inkomsten van de organisatie....lijkt het me helemaal geen goed voorbeeld.

Mogelijkheid kosten door te berekenen lijkt me nogal vanzelfsprekend.
Klinkt bijna alsof je het oneerlijk vind.

En ik neem aan dat ik bniet hoef uit te leggen dat er een heel groot verschil is tussen bedrijven die faillite gaan omdat ze hoge kosten en hebben en mensen die niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien of de rest van hun leven aan de onderkant van de samenleving bungelen.

Vraag je dan eens af waarom die mensen aan de onderkant van de samenleving bungelen dat is voor zover ik weet bijna altijd nog een keus, je schouders eronder zetten en ervoor gaan! (uitzondering daar gelaten)
Je doet overkomen alsof het de mensen allemaal overkomt dat ze een slecht betaalde baan hebben en dat de hoge inkomens zijn komen aanwaaien.

Lijkt me een slecht uitgangspunt doen alsof alles je maar overkomt en er van knokken geen spraken is.
Ben dat ook van mening dat iedereen wel een goed betaalde baan/werk moet krijgen als je dit als prioriteit stelt en er echt voor gaat.

Ik niet....ik denk dat ze dat vooral te danken hebben aan de maatschappij die op deze manier is ingericht.

Maar ik zou je het graag zien onderbouwen natuurlijk ;)

De bouwvakker en bankdirecteur leven in dezelfde maatschappij (Lees Nederland), dus gelijke kansen, want zelfde omgeving.

De bankdirecteur zoekt kansen en grijpt deze, de bouwvakker niet.
De bouwvakker is heus niet gedoemd arm te blijven, zou bijv een onderneming kunnen opstarten, maar kiest ervoor niet zijn talenten te ontplooie zoals de bankdirecteur wel heeft gedaan op zijn vlak.
Nogmaals iedereen kan rijk worden, want (bijna) iedereen heeft talenten en dan is er in de bouw ook zat te verdienen als je dit slim aanpakt.

Feit is dat kansen willen pakken niet beloond word.
En op ons vorig punt "eerlijkheid" terug te komen is maar hoe je het ziet.

Je kan ook zeggen dat de bankdirecteur de staat vele malen meer geld oplevert (incl de omzet belasting etc) en het daarom dus eerlijk is als hij MINDER betaald.
Dit om alleen aan te geven dat eerlijkheid vanuit meerdere punten bekeken kan worden.

Ik zal er eens naar kijken. Heb je een korte, hele korte samenvatting?

Nouja het gaat in op het feit oa dat scholen zich alleen maar focussen op het werknemer worden en dat financieel onderwijs veelal ontbreekt.
Hierdoor worden mensen te afhankelijk van de staat (pensioen) en kunnen niet goed voor hunzelf zorgen.
Een prima voorbeeld is ook het gebrek aan kennis van de gemiddelde burger die eigenlijk niet eens weet wat voor pensioen die nou zal krijgen op zijn 65/67e.

Ook toont het aan aan de hand van een tabel dat je beter uit meerdere bronnen inkomsten kan verwerven.
Immer iemand die op 2 benen kan staan valt minder snel om dan iemand die er maar 1 heeft!

Kortom je kan beter zorgen dat je van zoals werknemerschap verstand hebt als van het investeren ( 2 benen )

http://mlmsuccessmedia.com/wp-content/uploads/2009/01/quadrant.gif

Eigenlijk moet je het gewoon lezen mits het je interesse wekt, want ik kan het natuurlijk lang niet zo mooi beschrijven als de schrijver wat een verkeerd beeld nu kan geven.

Dan zeg ik dat hij daarvoor dan wel de kans had moeten krijgen.

Hij heeft net zoveel kans als een ieder ander, alleen ligt zijn talent ergens anders.
Ik ben ervan overtuigd dat als hij echt wilt ook zijn talenten zo kan ontplooien hij ook een zeer goed salaris kan verdienen.
Uiteraard zal het de 1 minder moeite koste dan de ander, maar als je echt wilt kan iedereen vrij veel bereiken, de wil is de weg!

En laten we welwezen...wat de meetset financiele instellingen de laatste tijd hebben gepresteerd en dat je dus voor broddelwerk en ronduit belachelijke zaken dus miljoenen bonus kan vangen lijkt me natuurlijk de hele discussie dat een flattaxz eerlijker zou zijn gelijk ondergraven.

Ah, de hypotheken vanuit America!
Was het niet de staat die wilde dat iedereen een huis kon betalen?
Is het niet de staat dan die gestimuleerd heeft om voor en IEDER een hypotheekvorm te creeeren?

Banken zelf hebben er geen belang bij onnodig veel risico te lopen, zo weet je welicht ook dat banken niet iedereen geld geven voor hun onderneming(splan), banken rekenen en letten ZEER SERIEUS op het eigen vermogen van de onderneming zodat als iets mis gaat ( dat risico is er altijd ) er zoveel mogelijk geld terug te halen is.

Daarom moet erook meer rente betaald worden over risicovolle financiele producten, omdat een deel van de hypotheken niet terugbetaald word, is de risicopremie hoger (totale rente).

Zo doen supermarkten dat trouwens ook, ze gaan ervan uit dat een deel gestolen word en dat rekenen ze door in de prijs.
Misschien wat oneerlijk, maar wel logisch.

Het is veel te kortzichtig te zeggen dat banken aan de hand van kwantiteit hypotheken hun bonus dachten te krijgen, zo niet verhogen.
Is ook wel makkelijk achteraf al die bankiers de schuld geven, terwijl je er altijd zelf nog bij staat als je een hypotheekcontract ondertekend!

Mee eens dat achteraf niet zo slim was van de banken, maar ook bouwvakkers maken fouten en je kan nou eenmaal niet alles overzien.

Neem nou de DNB die lekte over de problemen van de DSB, een bank leeft op vertrouwen, dit is een mooi voorbeeld van onzorgvuldigheid en je dus kan zien aankomen.
De toont ook mooi aan dat iedereen fouten maakt en niet dat commerciele banken ALLES alleen voor hun bonussen doet, zo zie je dat de ECB grotere fouten maakt en hebben DNB bestuursleden geen bonussen als ik me niet vergis.
Kortom de bonustheorie is en blijft speculatie.

De grote van de crisis was iets dat (bijna) niemand zag aankomen en was dus ook van de banken ombewust.
Overdenk dan ook nog eens mijn punt over de (mogelijke) invloed van de staat, wat je net zo goed onverantwoord gedrag kan noemen.

Onverantwoord is ook heel wat anders dan bewust een crisis willen veroorzaken, of uberhaupt problemen veroorzaken in welke mate ook.

Bouwvakkers maken trouwens ook groffe fouten, welicht meer dan bankdirecteuren, ook in volume is dit dan een argument om de bouwvakkers meer belasting te laten betalen, nee toch?
Dus hoezo begraven flaktax?

Laatst bewerkt:
Dit kan je net zo goed omdraaien. Waarom moet het het probleem van de bouwvakker worden dat hij minder kansen heeft om bankdirecteur te worden.
Buiten dat is een bouwvakker natuurlijk even hard nodig als een bankdirectuer, of misschien bijna even hard. De vraag is meestal wel meegerekend in hun loon. Dus als er meer vraag is naar bankdirecteuren zullen deze meer gaan verdienen enz.
Punt blijft dat je ze allebei nodig hebt in de maatschappij en om dan de ene te gaan benadelen lijkt me niet erg positief.

Je benadeeld juist door de 1 in percentage hoger te laten betalen dan de ander.
Het is natuurlijk al zijn probleem dat hij geen bankdirecteur kan worden, waarom (een beetje) proberen recht trekken met de 1 een hoger percentage belasting betalen?

Wellicht is die bouwvakker ook harder nog dan die profvoetballer die miljoenen verdient, maar men heeft nou eenmaal meer geld over voor die voetballer (natuurlijk proces dus).

Misschien moeten we de gasten met genetische aanleg ook minder uren in de sportschool toelaten omdat anders het verschil tussen de buffe gasten en ecto's te groot wordt. En misschien moet de overheid de gasten die het niet op kunnen brengen hard te sporten en goed te eten ook maar aas gaan subsidiëren zodat uiteindelijk toch iedereen even buff kan worden.

Of misschien moeten sommige gasten inzien dat ze nooit buff zullen worden, misschien door een gebrek aan genetics (maar we weten dat iedereen met de juiste inzet op zijn minst een goed fysiek kan krijgen) maar meestal door gebrek aan doorzettingsvermogen, en hun heil gaan zoeken in een andere sport, waar ze net zo goed een gouden medaille kunnen halen. Darten ofzo.

Dus ik zeg dat die schrale ecto's in de gym die altijd lopen te wijzen naar de buffe gasten die ofwel 'rotzooi' gebruken, ofwel belachelijke genetics hebben, eens hun smoel moeten houden, in de spiegel moeten kijken, kappen met al dat gelul en gewoon uren moeten gaan maken met het zware ijzer. Want als je buff wil worden zal je er voor moeten werken. En als je een schrale ecto bent of een dikke pakzak heb je dat toch echt aan jezelf te danken. En als je geen sportschool abbo kan betalen dan koop je ergens een rekstok en doe je pushups want ook dan kan je 80kg wegen met 4% vet. En ja, het is heel verleidelijk om op de bank te blijven zitten, en ja, the system made you eat all those burgers and got you fat, en ja jouw schildklierprobleem zorgt dat je dik bent, en ja die buffe gasten intimideren jou waardoor je niet meer naar de gym durft, en ja die tellsell mensen zeiden dat je met 5 minuten per dag abshape ook buff werd, en ja je hebt al zo lang last van die ene spieraanhechting, en ja nu is je schouder weer relaxed en heb je weer last van je knie, en ja je lust al die tonijn toch helemaal niet, en ja je gaat toch niet tegen je zin in zo veel eten, en ja jij krijgt nooit de kans om een goed lichaam op te bouwen, en ja en ja en ja...

Trainen, eten, rusten --> groeien.

We hebben allemaal een bepaald genetisch pakket gekregen waarbinnen we kunnen groeien. De ene gast zal nooit zo groot worden als de ander, er vanuit gaande dat ze allebei goed trainen. Maar IEDEREEN kan een goed lichaam krijgen, ook gasten met 1 been. En die paar mensen die totaal niet kunnen bewegen, die zullen door de staat echt wel de nodige vitamientjes en mineraaltjes krijgen. Maar je gaat mij niet vertellen dat zo'n groot percentage van de bevolking niet in staat is naar de sportschool te gaan. Want we weten allemaal hoe het zit, de meeste mensen hebben helemaal geen zin om te sporten, ze hebben helemaal geen zin om de effort te steken in het fysiek waar ze wel allemaal van de zomer mee willen patsen.

En natuurlijk, als ik deze zomer ripped to shreds rond loop dan hoor ik ze al lullen, dan hoor ik ze al vertellen dat ik het makkelijker zou hebben, dat ik meer aanleg heb, dat ik rotzooi gebruik, dat zij geen tijd hebben om te trainen, bladiebladiebla, maar we weten allemaal hoe het echt zit.

Laatst bewerkt:
Misschien moeten we de gasten met genetische aanleg ook minder uren in de sportschool toelaten omdat anders het verschil tussen de buffe gasten en ecto's te groot wordt. En misschien moet de overheid de gasten die het niet op kunnen brengen hard te sporten en goed te eten ook maar aas gaan subsidiëren zodat uiteindelijk toch iedereen even buff kan worden.

Of misschien moeten sommige gasten inzien dat ze nooit buff zullen worden, misschien door een gebrek aan genetics (maar we weten dat iedereen met de juiste inzet op zijn minst een goed fysiek kan krijgen) maar meestal door gebrek aan doorzettingsvermogen, en hun heil gaan zoeken in een andere sport, waar ze net zo goed een gouden medaille kunnen halen. Darten ofzo.
:roflol:

Dus ik zeg dat die schrale ecto's in de gym die altijd lopen te wijzen naar de buffe gasten die ofwel 'rotzooi' gebruken, ofwel belachelijke genetics hebben, eens hun smoel moeten houden, in de spiegel moeten kijken, kappen met al dat gelul en gewoon uren moeten gaan maken met het zware ijzer. Want als je buff wil worden zal je er voor moeten werken. En als je een schrale ecto bent of een dikke pakzak heb je dat toch echt aan jezelf te danken. En als je geen sportschool abbo kan betalen dan koop je ergens een rekstok en doe je pushups want ook dan kan je 80kg wegen met 4% vet. En ja, het is heel verleidelijk om op de bank te blijven zitten, en ja, the system made you eat all those burgers and got you fat, en ja jouw schildklierprobleem zorgt dat je dik bent, en ja die buffe gasten intimideren jou waardoor je niet meer naar de gym durft, en ja die tellsell mensen zeiden dat je met 5 minuten per dag abshape ook buff werd, en ja je hebt al zo lang last van die ene spieraanhechting, en ja nu is je schouder weer relaxed en heb je weer last van je knie, en ja jij krijgt nooit de kans om een goed lichaam op te bouwen, en ja en ja en ja...

Trainen, eten, rusten --> groeien.

lachwekkende post in de positieve zin.
Dit is precies wat ik ook bedoel met name de eerste regel.

Misschien moeten we de gasten met genetische aanleg ook minder uren in de sportschool toelaten omdat anders het verschil tussen de buffe gasten en ecto's te groot wordt.

Slaat de spijker op zijn kop, had het niet mooier kunnen verwoorden.
Dus +1!

Laatst bewerkt:
Behalve dan dat je een kromme vergelijking hebt gemaakt, herhaal je hier gewoon wat je al een paar keer eerder vermeld hebt.
Op dit soort punten zullen de meningen altijd verdeeld blijven en zal je moeilijk tot elkaar komen.

Bij beiden kanten mis ik totaal de nuance. Aan de ene zijde zijn het de managers die alles in de schoot geworpen krijgen en daar dan ook naar mogen betalen. Aan de andere kant zijn het de werklui, de plebs, die het "niet genoeg willen".

De waarheid zal altijd in het midden liggen. Ik word gewoon altijd zo ontzettend moe van die eeuwige slachtoffer rol en dat wijzende vingertje. Het zal heel veel mensen eens goed doen de schuld wat meer bij zichzelf te zoeken.

De waarheid zal altijd in het midden liggen. Ik word gewoon altijd zo ontzettend moe van die eeuwige slachtoffer rol en dat wijzende vingertje. Het zal heel veel mensen eens goed doen de schuld wat meer bij zichzelf te zoeken.

True. Maar niet alle schuld ligt bij jezelf.
Opvoeding, omgeving, genetics heeft allemaal invloed. Daar moet je imo rekening mee houden, anders ontstaat er enorme ongelijkheid in de maatschappij. Tuurlijk moet je het niet te ver doorvoeren, maar denk ook niet dat TPH dat bedoelde.

Uit een achterstandssituatie kan je jezelf prima opwerken maar je moet het met me eens zijn dat het toch een stuk simpeler wordt als je uit een gespreid bedje komt en je via welke banden dan ook een leuk netwerk hebt opgebouwd voordat je scholing ook maar begint. Het old boysnetwork bestaat nog steeds in Nederland en het toeschuiven van leuke baantjes op dat gebied bestaat ook nog in hoge mate. De directeur van een bank zal dan misschien zelf veel voor elkaar moeten krijgen, degenen die in de raden van bestuur zitten komen vaak uit het ons kent ons wereldje. Daar zijn competenties niet altijd een pre om iemand aan te trekken.

Dat punt wilde ik ook net aankaarten. Hoge functionarissen in de financiële sector hebben hun functie en exorbitante beloningen niet alleen te danken aan aangeboren talent en hard werk.

Hoeveel gasten met een WO opleiding denk je dat er nou uiteindelijk 1 miljoen of meer gaan cashen?! Jij komt met bedragen van 100k per jaar alsof dat een startsalaris is van een HBO of WO student. Ik weet niet in welke droom wereld jij leeft, maar mijn afgestudeerde vrienden zijn blij met 2k per maand. Van die 2k per maand kan hij dan een paar honderd euro inleveren voor zijn studieschuld dus ga niet lopen doen alsof die gast het zo makkelijk heeft na 25 jaar studeren.

JIJ bracht het uiteindelijk cashen tersprake en daar heb ik op aangehaakt.

Natuurlijk, hij kan prima rond komen en als hij wat jaren goed werkt kan hij wel eens het dubbelen gaan verdienen, maar daar houdt het voor de meeste studenten dan ook echt wel op. Dus bedragen als 100k zijn voor de meeste niet echt realistisch.

Ik had het over een bankdirecteur...JIJ bracht de grote groep studenten in het hele verhaal in. Dus probeer nu NIET de rollen om te gaan draaien.

En van de veelverdieners zijn de meeste toch wel gasten die op een bepaald punt een risico hebben genomen door een bedrijfje op te zetten of wat dan ook.

En wat is daravan precies het risico? Dat je bedrijfje faalt? Dat je dan alsnog in loondienst moet of vanuit het gemeenschapsgeld een uitkering kan ontvangen?

Dat is nou niet echt zo'n giga risico in mijn ogen omdat het simpelweg betekend dat je zal moeten terugvallen op de uitgangspositie van de overgrote meerderheid in dit land.

Dus allemaal in mijn ogen compleet geen argument om te beargumenteren dat de zwaarste schouders niet de zwaarste lasten moeten dragen.

Deze mensen hebben niet de mogelijkheid DANKZIJ de samenleving. Deze mensen zien waar de kansen liggen in de samenleving en grijpen die. Dus je hoeft niet te doen alsof de gemiddelde ondernemer in NL ons zo dankbaar moet zijn dat wij het voor hem mogelijk maken een zaak te openen. Misschien moet je het eens vanuit de andere kant bekijken dat we misschien blij moeten zijn dat deze baas de werkgelegenheid voor zo veel arbeiders levert door hier een zaak te openen.

En die dan weer het mogelijk maken voor hem om veel geld te verdienen..... en zo blijft de cirkel rond.

Daarbij dekken we de risico's zo dusdanig afgedekt dat iemand altijd nog de mogelijkheid heeft om terug te vallen op ons sociale vangnet. En heeft zijn door de gemeenschap betaalde opleiding het mogelijk gemaakt dat hij kennis heeft opgedaan om ook een zaak uiteindelijk op te zetten.

Als dat succesvol wordt dan moet hij dus naar draagkracht progressief afdragen....als hij dat niet wordt dan moet hij dus naar draagkracht minder bijdragen.

Its as simple as that.

Natuurlijk kan de gemiddelde student echt wel wat feesten en elke week op stap. Maar die zielige mensen met minimum inkomen hebben ook allemaal een flatscreen in de woonkamer en kunnen 3x per jaar op vacantie dus kom alsjeblieft niet met je zielige belachelijke geen cent te makken verhalen, want als je in NL geen rode cent hebt ben je in 99% van de gevallen een dikke pannekoek die het er zelf naar gemaakt heeft.

En die bijbaantjes die die arme studenten hebben zijn typerend voor de instelling waarom die gasten uiteindelijk wel rond kunnen komen en die zogenaamde zielige mensen met een uitkering niet. Omdat ze hun ****ing handen uit de mauwen steken.

Dus als je een uitkering hebt dan is dat aan jezelf te danken? En dan zeg je dat IK het niet begrijp?

En jij ziet GEEN evrschil in tijdelijke baantjes voor mensen die nauwelijks echte lasten hebben en buitengewqoon flexibel zitten en iemand die structureel moet voldoen aan het onderhoud voor een gezin? En dan durf je het in je hoofd te halen om te zeggen dat IK het niet begrijp?

:roflol:

Hoeveel geld denk je nou echt dat er uiteindelijk te plukken valt bij die bankdirecteuren, die 0,1% van de NL bevolking die echt belachelijk veel geld verdient? Om wat voor bedragen hebben we het hier?

Als er niet zo veel te halen valt hoef je je dus niet zo druk om te maken he?

Maar graag even een bewijs dat het om maar 0,1% van de bevolking gaat.
Want we hebben het hier over de discussie voor de flattax of niet.

Dus dat gaat om heel wat meer dan alleen de huishoudens met belachelijk veel geld. Het gaat om alle verdieners. Het gaat dus om het principe of de zwaarste lasten door de breedste schouders moeten worden gedragen of niet.

En het percentage zelfmoorden is zover ik voor het laatst hoorde het hoogst onder tandartsen in NL.

JIJ had het over opleidingsniveau vergelijking en NIET over beroepsgroep vergelijking.....en dat is dus compleet wat anders. En er is in dat onderzoek btw een vergelijking onder acadenmici.

Dus de conclusie zou moeten zijn is dat onder academische beroepen het aantal zelfmoorden het hoogst is voor tandartsen.

Maar helaas sla je dara dan de plank ook mee mis omdat het onderzoek geconclude3erd heeft dat het helemaal niet zo clearcut is omdat daar in ook de hoeveelheid zelfmoorden en euthanasie onder tandartsen van 65+ (en dsu geen tandarts meer ;) ) in izjn meegenomen.

Ander opbvallend detail was dat een groot deel van de suicides waar infromatie over is te wijten zijn aan verslavende middelen waarmee men in de studietijd is begonnen.
Dus je moet nu niet opeens de

Gaan we weer :rolleyes:

Dat is al lang achterhaald man. Welvaart in het Westen is grotendeels opgebouwd door simpelweg hard werken. We hebben zelf weinig grondstoffen dus logisch dat je ze elders gaat aankopen. Dat er vroeger zaken niet netjes zijn verlopen daar hebben de laatste generaties niets mee te maken.

"Wij maken helemaal niet onze eigen rijkdom."

Nee joh, ons BNP komt recht uit Afrika. Vuile parasieten dat we zijn! :roflol:

Hoe verklaar je dan dat alle wereldwijd opgebrachte grondstoffen en menselijke inspanning voor 80 % ter beschikking staat aan het westen? Dat is ter beschikking aan minder dan 1/6 van de wereldbevolking. Denk je dat de aarde soms een nog veel grotere capaciteit herbergt dan welke nu ter beschikking staat? (dus zonder een plotse sprong in innovatie)

Antwoord moet zijn: er is op dit moment gewoon geen ruimte meer voor meer rijkdom.

Veel van onze spullen zijn gemaakt in Azie. Daar zit een hoop productie. Die mensen daar werken soms tot wel 16 uur per dag, enkel en alleen zodat wij naast onze broeken en shirts ook nog genoeg geld over hebben voor voeding, huisvesting, etc.

En ja, dat er dan ook nog een (corrupte) elite is binnen zo'n derdewereldland die ook een stuk uit de taart neemt, neemt niets af aan het feit dat er door ons westerlingen flink wordt geprofiteerd van wat volgens onze eigen maatstaven bijna "slavernijpraktijken" zouden zijn.

Hetzelfde geldt voor de exploitatie van grondstoffen: wat geeft grote westerse bedrijven het recht om die uit bepaalde derdewereldlanden te exploiteren? Contracten gesloten met corrupte regimes. Dat is een beetje zoals het profiteren van maffia-praktijken.

Zou de wereldhandel zich allemaal binnen onze eigen rechtsorde zich afspelen, dan waren wij allemaal hartstikke schuldig aan heling.

En ja: het westen heeft een grote kenniseconomie en ja, zonder het westen is het maar de vraag of het in veel andere derdewereldlanden op een paar excessen na zoveel beter zou zijn.

Feit blijft wel dat een hoop van onze rijkdom onmogelijk zou zijn zonder de grondstoffen en de arbeid uit andere landen en dat de huidige praktijken op het gebied van wereldhandel volgens de maatstaven van onze eigen rechtsorde volledig onrechtvaardig zouden moeten zijn.

Mensen in het westen worden voor hun inspanningen veel te goed beloond en mensen in derdewereldlanden worden voor hun inspanningen veel te slecht beloond. Denk aan de Nederlandse arbeider vs de Chinese arbeider. Chinees beleid? Wij maken er wel grondig gebruik van. Daarnaast wordt tevens wereldwijd kennis veel te goed beloond ten opzichte van simpele(re) arbeid.

De wereldeconomie is een beetje zoals de economie in Europa tijdens de industriele revolutie: een kleine (slimme) elite verkrijgt een hoop rijkdom over de ruggen van een grote (domme) lage klasse.

Terug
Naar boven