XXL Nutrition

Oefening Rug

Seolnew

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
5%
Hey,

Borst, biceps, triceps, schouders zijn al goed ontwikkeld, alleen vind ik mijn rug wat achterop hinken :p Ik zou graag enkele goeie oefeningen weten voor de bovenkant van de rug of schouders.
Ik ben heel mager begonnen met krachttraining, ondertussen weeg ik toch bijna 70kg op 175cm, maar ik vind de 2 botten bovenkant rug nog te veel uitsteken, terwijl de rest al goed ontwikkeld is, kan iemand mij helpen?

Groeten

winged scapula? Zou meer aan je houding letten wil je die botten normaal hebben. Oefeningen voor de rug: deadlift, bor, chins, t-bar row, cable row. Searchfunctie helpt je..

• Topic Starter Topic Starter
Ok, bedankt, nog een vraagje over de deadlift. Moet je de bar laten zakken met de benen gestrekt of met je rug recht en je benen meebewegen?

Altijd je rug recht houden, bij elke oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips ;)

conventional deadlift benen meebewegen.

Hier zie je de houding beter. Zorg dat bij het liften je rug mooi recht is en dat er vanuit je hielen geduwd wordt, en dan breng je je heup naar voor. Je knieën staan ongeveer gelijk met je tenen.

n:ANd9GcRIcRduE1iI0sSEwd4R-1tLY_HXrMTc0h-qGK1QdOCJOvgq7hI&t=1&usg=__1AdCf2-XrPm4d4_5v_9apoB6cTg=.jpg

Kan je even is wat meer info geven over je trainingsschema? Ik heb zo'n vermoeden dat je enkel isolatie oefeningen doet en geen compound oefeningen (mede door het feit dat je vraagt hoe een deadlift uitgevoerd moet worden). Of zie ik dit verkeerd? ???

Terug
Naar boven