Fitness Seller

Oefeningen been voor spieren?

kensha

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
13%
Goede dag,

Even wat goed nagekeken na mijn been dag, lijkt het als of mijn voor spieren van mijn benen wat achter beginnen te lopen.

Het gaat hierbij om de Tibialis Anterior, Quadriceps Femoris en waarschijnlijk de Sartorius.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spieren_van_de_mens

Mijn been oefeningen zijn:
Back-Squat
Lunge
Leg Press
Seated Hamstring Curl
Calf Riase

Wat betreft de gewichten gaan goed maar het lijkt of die spieren achter begint te lopen en ik heb geen idee of ik dat kan corrigeren of dat het van zelf bij gaat trekken?

Goede dag,

Even wat goed nagekeken na mijn been dag, lijkt het als of mijn voor spieren van mijn benen wat achter beginnen te lopen.

Het gaat hierbij om de Tibialis Anterior, Quadriceps Femoris en waarschijnlijk de Sartorius.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spieren_van_de_mens

Mijn been oefeningen zijn:
Back-Squat
Lunge
Leg Press
Seated Hamstring Curl
Calf Riase

Wat betreft de gewichten gaan goed maar het lijkt of die spieren achter begint te lopen en ik heb geen idee of ik dat kan corrigeren of dat het van zelf bij gaat trekken?

Lijkt?

Vanwaar deze constatering? Hoe kom je tot zo'n conclusie en wat is het vergelijkingskader dat je daar voor hebt gebruikt?

Kijkend naar je lengte en stats 'lijkt' het mij namelijk onwaarschijnlijk dat er nu al sprake is van achterlopen, behalve dat je zou kunnen zeggen dat eigenlijk alles nog 'achterloopt'. (in de zin dat er nog veel musculariteit te ontwikkelen valt in het algemeen)
Qua oefeningen selectie zit het wel goed, dus van zelf bijtrekken ligt meer voor de hand....

Kijk nog eens of ze achter lopen als je squatstats een beetje serieuzer zijn. Ik denk dat je te vroeg bent om je op "details" te richten. Je doet in principe gewoon goede oefeningen, ga er gewoon mee door.

Ik zou Leg Extension bijvoegen. Squats/legpress etc geven mij meer massa op mn kont dan op mn quadriceps.

Als de gewichten omhoog gaan is het toch goed.

Het "lijkt'' of de spieren achter lopen zegt niks zonder accurate meting.

Bodyweight @ 64,1 kg zegt dan weer dat gewoon alles achterloopt.

als je het idee hebt dat je benen niet groeien, zal je waarschijnlijk je legday wat intensiever moeten maken.
Of je kan er voor kiezen om ze bijvoorbeeld twee keer week pakken, werkt voor mij beste

als je het idee hebt dat je benen niet groeien, zal je waarschijnlijk je legday wat intensiever moeten maken. Of je kan er voor kiezen om ze bijvoorbeeld twee keer week pakken, werkt voor mij beste

Of meer eten. 2 keer per week is ook wel goed idd.

Meer eten, 2 keer in de week benen is ook een heel goed idee wat toch niet vaak gedaan word!

Front squats voor de quadriceps.

Ik zou Leg Extension bijvoegen. Squats/legpress etc geven mij meer massa op mn kont dan op mn quadriceps.

Leg extension is helemaal niet zo'n goede oefening.
Als je je dan toch op je quadriceps wil concentreren ga dan wat smaller squatten.
Of hack-squat.

Op de tibialis anterior en de sartorius hoef je je echt niet te focussen. Meer oefeningen /meer progressie maken zal het verhelpen.

Leg extension is helemaal niet zo'n goede oefening. Als je je dan toch op je quadriceps wil concentreren ga dan wat smaller squatten. Of hack-squat.

Echt wat een onzin dit. Als je grote quads wil hoort de leg extension er gewoon bij. Front Squats leggen ook wat meer accent op de quadriceps.

Echt wat een onzin dit. Als je grote quads wil hoort de leg extension er gewoon bij. Front Squats leggen ook wat meer accent op de quadriceps.
Ik zal eraan denken dat wanneer ik mijn 69 cm benen groter wil hebben ik vooral leg extensions moet gaan doen, en niet squatten.

Ik zal eraan denken dat wanneer ik mijn 69 cm benen groter wil hebben ik vooral leg extensions moet gaan doen, en niet squatten.

Dat zeg ik niet he. Het zijn allebei oefeningen die er gewoon bij horen. Squatten is de koning voor je benen.

Ik heb in mijn leven miss 5x leg extension gedaan, dus zie die niet als must ;)

Nja ik denk dat het per persoon wel kan verschillen. Ik denk dat als je leg extension goed in je schema verwerkt, je hier wel voordeel uit kan halen, maar wel inderdaad eerst squat en leg press.

Nja ik denk dat het per persoon wel kan verschillen. Ik denk dat als je leg extension goed in je schema verwerkt, je hier wel voordeel uit kan halen, maar wel inderdaad eerst squat en leg press.
Misschien dat het een beetje extra toe kan voegen, maar nog altijd zullen de compounds veel meer doen voor spiermassa.

Doe je high of low bar?

Je weegt 64kg op 1.78m

alles loopt achter

Druk maken over elk fucking spiertje in je lijf.

Alsjeblieft mane.

Terug
Naar boven