XXL Nutrition

Oefeningen voor 15 jaar oud?

BramSch

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
58kg
Hoi, ik ben nu net 15 jaar oud, en ik denk dat het een goed idee is om te beginnen met wat Bodybuilding thuis, Ik heb dit schema samengevoegd met de oefeningen die ik in de sticky's kon vinden:

Maandag:
Borst:
Dumbbell bench press 3x 20

Biceps:
Dumbbell Curl 3x 20

Woensdag:
Rug:
Dumbbell Bent-over Row 3x 20

Triceps:
Dumbbell Triceps extensions 3x 20

Vrijdag:
Benen:
Squats 4x 20

Schouders:
Dumbbell Shoulder press 2x20
Dumbbell lateral Raise 2x20

Ik heb thuis namelijk alleen dumbbells met loskoppelbare gewichten. Ik heb ook een barbell, alleen ik heb niet echt goede stoelen/banken om hem te gebruiken.

Ik vraag me alleen af of dit niet te weinig/veel is voor mij en of dat het goede opdrachten zijn. Iemand advies of dit schema goed is?

Alvast bedankt! ;)

Veeel te weinig en 20 reps gaat weinig uithalen..

dit is geen bodybuidling, dit is gewoon fitness.

op zich niks mis mee maar dan hoor je niet op dit forum thuis.

dus wil je wel op dit forum thuis horen, zou ik het schema toch veranderen.
Wil je echt serieus BB-en, zul je of een completere thuis gym moeten aanschaffen, of gewoon naar een gym gaan...
Met alleen een paar losse gwichten (waarschijnlijk ook alleen erg licht gewicht?) ga je er niet komen.

• Topic Starter Topic Starter
dit is geen bodybuidling, dit is gewoon fitness.

op zich niks mis mee maar dan hoor je niet op dit forum thuis.

dus wil je wel op dit forum thuis horen, zou ik het schema toch veranderen.
Wil je echt serieus BB-en, zul je of een completere thuis gym moeten aanschaffen, of gewoon naar een gym gaan...
Met alleen een paar losse gwichten (waarschijnlijk ook alleen erg licht gewicht?) ga je er niet komen.

Waarschijnlijk ook alleen erg licht gewicht? Ik denk dat die 20kg schijven wel meer dan genoeg zijn voor 15 jaar ofniet dan? Maar even serieus, ik wil die reps ook wel naar 40 doen als het moet, dat was mijn vraag. Zal ik bij alles de helft erbij doen?

je bedoeld vast de helft eraf doen...

Totaal ander schema, totaal andere reprange.
Je moet voor de grap dit maar eens gaan bekijken:
http://www.youtube.com/user/scooby1961#g/p

(Zal wel erg veel commentaar krijgen op hem maargoed.)
Lijkt mij erg handig als je beginner bent, al moet je niet alles van hem zomaar aannemen. Veel kennis opdoen aan de sticky's! En je schema is inderdaad vooral te kort. ;)

Bram je zegt overal 3x20xKG

x hoeveel kg doe je elke oefening

KG=?

oefeningen voor 15 jarige.
Wat dacht je van telefoonnummers van chicks scoren, bangen, c**k curls, playen, stiekem alcohol en sigaretten kopen, de scooterpiet uithangen, populair doen etc?

kan eventueel een schema voor je maken welke dag je welke activiteit moet doen als je er niet mee uitkomt?

oefeningen voor 15 jarige.
Wat dacht je van telefoonnummers van chicks scoren, bangen, c**k curls, playen, stiekem alcohol en sigaretten kopen, de scooterpiet uithangen, populair doen etc?

kan eventueel een schema voor je maken welke dag je welke activiteit moet doen als je er niet mee uitkomt?

ik zou ook graag zon schema willen hebben, wel split graag.

ik vergat trouwens pingen dat is ook zo in tegenwoordig

oh oh nu heb ik het voor elkaar. Ik had de namen van Frankship en Frankyman door elkaar gehaald, Sorry voor mijn beledigingen maar ik had het verkeerd begrepen, in mijn ogen stond er iets heel naars, maar dat was niet.
Excuses Frankyman!

@ Jordy, ik heb verschillende schijven liggen van 2 tot 20 KG, ik weet niet precies welke gewichten ik moet gebruiken, want ik heb namelijk nog nooit gefitnessed (op een paar weken dumbbells curls na, en de sportschool, dat achteraf me te duur werdt.) Ik hoop dat een van jullie mij zou kunnen vertellen hoeveel kg ik moet gebruiken, want ik heb niet zo veel ervaring.
Dankje!

zware squats, deadlifts, presses en rows

succes :thumb:

ik zou je oefeningen 3x 10 of 4x 10 doen.
En hoeveel gewicht begin laag, is het te makkelijk maak je het zwaarder.
Totdat je een gewicht hebt waarbij je 3x 10 of 4x 10 wel haald, maar het moet niet te makkelijk zijn.
In het begin kan je beter iets lichtere gewichten nemen om de beweging/ techniek goed door te krijgen.

Niemand kan je zeggen hoe sterk je bent. In het begin zal je dit zelf (klungelig) moeten ondervinden. Simpel voorbeeld:

Dumbbell Press:
2x8x? Kg

Pak een gewicht dat je minstens 2 maal correct 8 keer kan voltooien. In de 3e set moet je uit zien te komen tussen de 6-12 herhalingen. Is het meer dan kan je dus zwaarder pakken. Denk aan zo'n 8-12 kilo voor een eerste keer (als dit veel te makkelijk is ga je dus hoger).

Okee, Ik zal het eens proberen met 3x8x 10kg en dat gewicht aanhouden voor de komende weken, dank jullie allemaal voor jullie helpzame aandacht!

En doe ook veel (verzwaarde) push-ups en pull/chin-ups goede UB massabouwers als je net begint. (Eigenlijk elke compound oefening wel dus doe zo weinig mogelijk isolatie oefeningen.)

groeispurts + veel eten + starting strength = gains als een malle

Terug
Naar boven