XXL Nutrition

Oestrogeen teveel?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, dat is een misvatting die ontstaan is met de idee dat vrij testosteron het belangrijkste is. Hoe lager SHBG, hoe lager vrij Testosteron was de gedachte. Het is veel meer complex dan we denken. Men ging er van uit dat ieder SHBG 1 testosteronmolecule kon vasthouden. SHBG heeft echter 2 binding sites waardoor er 2 Testosteronmolecules kunnen vastgehouden worden. Daarbij komt nog dat wanneer er 2 aanhangen, de affiniteit afneemt en testosteron wordt losgelaten. SHBG heeft zelf een receptor op het celmembraan waar het, op voorwaarde dat het gebonden is aan testosteron, informatie kan doorgeven in de cel. Verder is er nog Megalin, een receptor op de celmembraan die in staat is het SHBG gebonden testosteron op te slokken in de cel en daar de Testosteron te ontbinden van het SHBG.

Laag SHBG staat ivm metabool syndroom en insuline ressistentie en is meestal een marker van een slechte gezondheid. Er moet een onderscheid worden gemaakt bij bodybuilders met hoog AAS gebruik. Hier is laag SHBG een poging van het lichaam om zich te ontdoen van het hoge gehalte aan androgenen.
Een hoger SHBG zorgt ook voor een beter androgeen respons.
Aha ok interessant, ik heb Pregnenolone 10mg (120 Caps) besteld denk dat ik er dinsdag mee kan beginnen. Ik zou nog wel wat massa aan willen zetten en denk erover om in februari/ maar een 8 weken wat deca bij te gaan zetten a 100mg verdeeld in 2. Maar eerst dit maar even kijken hoe het gaat want wat jij al zei misschien ligt daar het antwoord wel. Dus de term deca d*ck is ook een beetje onzin denk je?

Aha ok interessant, ik heb Pregnenolone 10mg (120 Caps) besteld denk dat ik er dinsdag mee kan beginnen. Ik zou nog wel wat massa aan willen zetten en denk erover om in februari/ maar een 8 weken wat deca bij te gaan zetten a 100mg verdeeld in 2. Maar eerst dit maar even kijken hoe het gaat want wat jij al zei misschien ligt daar het antwoord wel. Dus de term deca d*ck is ook een beetje onzin denk je?
En dan heb je ook bod Dianabol dat bekent staat om de feel good Steroid waar je juist veel oestrogeen door krijgt dat is ook wel weer apart vind ik. Ik weet ook dat ik op DHT middelen zoals anavar stanozolol en primo niet zo goed op ging en mijn libido echt kilde.

Hierin ligt waarschijnlijk de oplossing. Nandrolone heeft een agonistische werking op de Progesterone receptor. Zelfs Testosteron heeft dat. Het ligt allemaal aan de dosis.

Nandrolone likewise has progestogenic activity. However, the progestogenic activity of nandrolone is greatly enhanced relative to that of testosterone. The affinity of nandrolone for the PR is 5- to 20-fold higher than that of testosterone and its progestogenic potency is correspondingly improved. Despite this however, the progestogenic potency of nandrolone is still relatively low. For instance, its affinity for the PR is only about 10 to 20% of that of progesterone and the nandrolone-derived progestin norethisterone (also known as 17α-ethynyl-19-nortestosterone). At the same time however, nandrolone is used at relatively large doses compared to norethisterone. This may help to compensate for its lower progestogenic potency and may allow for significant progestogenic effects at typical clinical doses.

The following table shows human and rabbit PR RBAs and relative progestogenic activity (as measured by in-vivo induction of uteroglobin synthesis in rabbit uterus) of progesterone and several AAS including testosterone and nandrolone:

SteroidhPR RBArbPR RBAProgestogenic activity (rabbit)
Progesterone100%100%100%
Testosterone1.6%1.6%0.9%
Dihydrotestosterone3.3%3.3%1.9%
Nandrolone8.9%12%5.2%
Methyltestosterone4.6%3.4%0.6%
Norethandrolone130%70%115%

Bron:
https://transfemscience.org/articles/nandrolone/

Zie ook:

Ik weet niet hoe de verhoudingen zijn maar sommigen hebben een verbeterd libido bij Nandrolone en andere niet. Alles hangt af of je gevoelig bent voor Progesterone of niet.
Ik heb je eerder al vertelt om eens te experimenteren met Pregnenolone aangezien dit voornamelijk om zet naar Progesteron en zijn metabolieten. Ik garandeer je dat het niet naar Oestrogeen om zet. Je symptomen lijken sterk op een Prog tekort. Ik raad je aan om Pregnenolone in doses van 10mg te gebruiken en niet naar de hogere van 30, 50 of 100mg. Werk jezelf traag omhoog tot je een dosis vind die bij je past.
Ik heb uiteraard zitten lezen over Pregnenolone maar kom dat niet tegen icm exogeen gebruik van testosteron. Denk je dat dat uit zal maken?
En zou iemand met overgewicht die aan de trt zit maar last heeft van ED ook kunnen gebruiken?

Dus de term deca d*ck is ook een beetje onzin denk je?
Nee, deca d*ck is real. Zoals ik het begrijp stamt dit van een tijd waar het ugl landschap anders was als nu. Dikwijls kon je maar krijgen wat op dat moment verkrijgbaar was. Een cycle met deca only was toen normaal. Deca of nandrolone zet in de praktijk niet om naar oestrogeen. Gevolg, een onderdrukte testosteron productie en geen oestrogeen en geen erecties.

Ik heb uiteraard zitten lezen over Pregnenolone maar kom dat niet tegen icm exogeen gebruik van testosteron. Denk je dat dat uit zal maken?
En zou iemand met overgewicht die aan de trt zit maar last heeft van ED ook kunnen gebruiken?

Start vanaf 8:15

Nee, deca d*ck is real. Zoals ik het begrijp stamt dit van een tijd waar het ugl landschap anders was als nu. Dikwijls kon je maar krijgen wat op dat moment verkrijgbaar was. Een cycle met deca only was toen normaal. Deca of nandrolone zet in de praktijk niet om naar oestrogeen. Gevolg, een onderdrukte testosteron productie en geen oestrogeen en geen erecties.

Start vanaf 8:15

Oké interessant ik dacht juist dat deca juist wel inzet naar oestrogeen vandaar dat er altijd meee test dan deca genomen moet worden. Denk ook dat ik hier niet de enige in ben.

f**k je niet met je hersenen denk je met dat pregnenolone en raak je er niet aan gewend zeg maar?

Oké interessant ik dacht juist dat deca juist wel inzet naar oestrogeen vandaar dat er altijd meee test dan deca genomen moet worden. Denk ook dat ik hier niet de enige in ben.

f**k je niet met je hersenen denk je met dat pregnenolone en raak je er niet aan gewend zeg maar?
En zou prolactine er ook iets mee te maken kunnen hebben?

In relation to the fact that nandrolone is an intermediate in the aromatase-mediated reaction that converts testosterone into estradiol, both testosterone and nandrolone are transformed into estradiol, and hence estradiol is their specific estrogen metabolite. Paradoxically however, whereas it has the same potential for 5α-reduction as testosterone, nandrolone as a medication is aromatized into estradiol virtually not at all. In accordance, nandrolone suppresses estradiol levels in men and results in low estradiol levels even at very high doses. The following table gives an example of estradiol (E2) levels in men with high-dose testosterone versus high-dose nandrolone (Friedl, 1991):
Drug and doseE2 beforeE2 afterChange
Testosterone enanthate 300 mg/week i.m.32 ± 4.6 pg/mL79 ± 9.3 pg/mL+147%
Nandrolone decanoate 300 mg/week i.m.40 ± 6.0 pg/mL14 ± 1.6 pg/mL–65%

Bron: https://transfemscience.org/articles/nandrolone/

Vanwege de Progestagene actie van Nandrolone schijnt er ook een interactie te zijn met de Oestrogeen alfa receptoren. Deze laatste nemen toe bij hoge doses Nandrolone. Vandaar de Oestrogene nevenwerking.

Pregnenolone is een heel krachtig hormoon een het verbaast me nog steeds dat het zonder recept te verkrijgen is. Verder is het lichaamseigen. Je moet alleen maar zorgen dat je niet over doseert.

Laatst bewerkt:
@NLSPT wat ga je nu doen?!

In relation to the fact that nandrolone is an intermediate in the aromatase-mediated reaction that converts testosterone into estradiol, both testosterone and nandrolone are transformed into estradiol, and hence estradiol is their specific estrogen metabolite. Paradoxically however, whereas it has the same potential for 5α-reduction as testosterone, nandrolone as a medication is aromatized into estradiol virtually not at all. In accordance, nandrolone suppresses estradiol levels in men and results in low estradiol levels even at very high doses. The following table gives an example of estradiol (E2) levels in men with high-dose testosterone versus high-dose nandrolone (Friedl, 1991):
Drug and doseE2 beforeE2 afterChange
Testosterone enanthate 300 mg/week i.m.32 ± 4.6 pg/mL79 ± 9.3 pg/mL+147%
Nandrolone decanoate 300 mg/week i.m.40 ± 6.0 pg/mL14 ± 1.6 pg/mL–65%

Bron: https://transfemscience.org/articles/nandrolone/

Vanwege de Progestagene actie van Nandrolone schijnt er ook een interactie te zijn met de Oestrogeen alfa receptoren. Deze laatste nemen toe bij hoge doses Nandrolone. Vandaar de Oestrogene nevenwerking.

Pregnenolone is een heel krachtig hormoon een het verbaast me nog steeds dat het zonder recept te verkrijgen is. Verder is het lichaamseigen. Je moet alleen maar zorgen dat je niet over doseert.
Oké vandaar dat ik goed ga op een test deca kuurtje en mij daar ook goed bij voel. Toen ik er primo bij pakte ging het mis.

Op andere buitenlandse forums lees ik dat ze juist erg hoge dosis pakken wel meer dan 250mg pregnenolone

Ik ga pregnenolone erbij pakken en kijken hoe ik daarop ga. Dan wil ik medio maart op 200mg en 100mg deca gaan voor een week of 10. Ik denk nl dat laag “kuren” je prima kwaliteit massa mee kan pakken. En daarna weer over op test trt basis ivm pregnenolone

Oké vandaar dat ik goed ga op een test deca kuurtje en mij daar ook goed bij voel. Toen ik er primo bij pakte ging het mis.

Op andere buitenlandse forums lees ik dat ze juist erg hoge dosis pakken wel meer dan 250mg pregnenolone

Ik ga pregnenolone erbij pakken en kijken hoe ik daarop ga. Dan wil ik medio maart op 200mg en 100mg deca gaan voor een week of 10. Ik denk nl dat laag “kuren” je prima kwaliteit massa mee kan pakken. En daarna weer over op test trt basis ivm pregnenolone
En mocht ik mij straks top voelen dan laat ik het zo wat het is💪🏽

Preg is binnen vandaag begonnen met 10mg

Wat ging er mis op primo?

Hormoongevoelige aandoeningen zoals borstkanker , baarmoederkanker , eierstokkanker , endometriose of baarmoederfibromen : Pregnenolon wordt door het lichaam omgezet in oestrogeen . Als u een aandoening heeft die verergerd kan worden door blootstelling aan oestrogeen , neem dan geen aanvullend pregnenolon.

Hormoongevoelige aandoeningen zoals borstkanker , baarmoederkanker , eierstokkanker , endometriose of baarmoederfibromen : Pregnenolon wordt door het lichaam omgezet in oestrogeen . Als u een aandoening heeft die verergerd kan worden door blootstelling aan oestrogeen , neem dan geen aanvullend pregnenolon.
  • Testosteron interageert met PREGNENOLONE​

Het lichaam verandert pregnenolon in testosteron. Pregnenolon innemen samen met testosteron kan leiden tot teveel testosteron in het lichaam. Dit kan de kans op bijwerkingen van testosteron vergroten.

Het lichaam verandert pregnenolon in testosteron. Pregnenolon innemen samen met testosteron kan leiden tot teveel testosteron in het lichaam. Dit kan de kans op bijwerkingen van testosteron vergroten.
Bron: https://www-webmd-com.translate.goo...tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq

Bron: https://www-webmd-com.translate.goo...tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq
@ Peter Wouters

@ Peter Wouters

@ Peter Wouters
Ik weet niet waar die mensen die info halen. Ik had dan ook graag een referentie gezien. Hieronder heb je er zo 1. Het is wel een fucked-up studie waarbij schizofrene patienten een dosis kregen toegediend van 500mg/dag. De studie duurde 10 weken. Hierbij werden verschillende hormonen gemeten. Zoals je kan zien was er geen noemenswaardige verhoging van Oestrogeen.

1736275154422.png

Bron: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3427920/

Ik ben vandaag begonnen met 10mg ben heel benieuwd wat dit supplement mij gaat opleveren ik heb er door jou goed vertrouwen in iig en lees er ook goede dingen over.
Is dit ook niet een goed product om te gebruiken als pct of helemaal van test (trt) af te komen ipv die andere producten zoals hcg en die oestrogeen blokkers?

Ik ben vandaag begonnen met 10mg ben heel benieuwd wat dit supplement mij gaat opleveren ik heb er door jou goed vertrouwen in iig en lees er ook goede dingen over.
Is dit ook niet een goed product om te gebruiken als pct of helemaal van test (trt) af te komen ipv die andere producten zoals hcg en die oestrogeen blokkers?

Beste leden ik zit nu een week of 6 op 300mg test en heb mijn bloedwaarden laten controleten. Nu is mijn test waarde 7 dagen na prikken 38 en mijn oestradiol 280. Beste hoog oestradiol dus. wat ik vooral merk is onrust en slecht slapen etc. iemand tips? Moet mijn oestradiol omlaag?
Anti-estrogen injections

Terug
Naar boven