Fitness Seller

Ok ingeschreven.. wat nu?

DimaB

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m68
Massa
54kg
Vetpercentage
21%
Goeiedag iedereen,
dus vandaag me eindelijk ingeschreven na lange tijd informatie opzoeken op het web van oefeningen enz enz, en enkele maandjes thuis getraind.
Nu ik schreef me vandaag in kreeg pasje maar wat dan, ik heb dus eigenlijk zowat geobserveerd, en vanalles geprobeerd en mensen aangesproken wanneer ik kon voor meer te snappen, want met gewichten vind ik makkelijk tutorials en heb ik ook een boek thuis voor, nu hier waren dus overal machines en ook gewichten maar nu was er zoveel variatie dat ik beetje oververwelmd was, sommige dingen gingen heel lekker, andere dingen heb ik me beschaamd, zoals pull ups aan een baar, geraakte maar een een 12 keer .. schaamde me zo hard, nu ik heb een leuk schema gevonden hier van big-T waarvoor enorme dank.
Thuis deed ik op mezelf een split schema, sommige zijn voor een full body, maar welke machines kan je nu best als beginner beginnen voor welke spieren, want je hebt bijv 3 verschillende voor 1 dezelfde spier waardoor ik wat overwelmt was. En misschien wel de domste vraag ooit, als ik bijv schouder train mag ik na een set meteen een andere oefening doen zoals bijv voor de armen of is het best dat je telkens 1 a 2 minuten rust om vervolgens dezelfde oefening opnieuw te doen? Kreeg hier wel een standaard schematje van 2x12 oefeningen te doen maar op mezelf deed ik altijd 4 tot 6 sets van 6 tot 8 reps en soms op einde met iets lichtergewicht meteen na laatste x 12 reps..

Ik dacht dat ik toch beetje ingelezen was ma na al die machines en ineens naar een gym gaan lijkt het alsof al mijn verstand verdwenen is.. tips en welke oefeningen in het begin trainen enz zijn welkom. En waarom bijv split of full body eerst of ub / lb

Hartelijk bedankt alvast
Dima

Haha, mafkees.. 'maar' 12 pull ups. 99% van de beginners komt daar bij lange na niet aan ;)

Ik zou gewoon een mooi 5x5 schemaatje gaan volgen, A, dag rust, B, dag rust etc.
Dan kun je zelf de oefeningen nog uitbreiden met assistance waar jij voelt dat het nodig is.
Voorbeeld:
A: squat, overhead press, bent over row.
B: deadlift, bench press, squat.

Je kunt alles naast elkaar trainen zolang het goed voelt. Qua efficiëntie is het wel een ander verhaal; dat ligt aan je split.

Met 12 pullups heb ik het na 2 jaar ook niet makkelijk hoor. Zoals @Walnut aangeeft een goede fullbody 3 keer per week om te beginnen. Stronglifts 5x5 is een prima schema. Verder een goed voedingsschema en je zit voorlopig goed.
Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Haha, mafkees.. 'maar' 12 pull ups. 99% van de beginners komt daar bij lange na niet aan ;)

Ik zou gewoon een mooi 5x5 schemaatje gaan volgen, A, dag rust, B, dag rust etc.
Dan kun je zelf de oefeningen nog uitbreiden met assistance waar jij voelt dat het nodig is.
Voorbeeld:
A: squat, overhead press, bent over row.
B: deadlift, bench press, squat.

Je kunt alles naast elkaar trainen zolang het goed voelt. Qua efficiëntie is het wel een ander verhaal; dat ligt aan je split.
Ik ben nog wel niet met alle termen heen maar deze zijn met gewicht en daar ben ik weer thuis als met die toestellen, probleem is dat de toestellen meer vrij waren dan de plek met de bench etc. Deadlift kan ik eventueel thuis.. Squatten en bench vind ik dan net weer te gevaarlijk, voornamelijk squat omwille van men tegels :rolleyes:

Edit, 80+ kg tegenover mijn 54 natuurlijk zal wel te wijten zijn eraan maar was er enorm van verschoten, ik denk dat ik die stronglift schema ergens ga kopieren en gewichten die ik doe goed ga proberen bijhouden met de sets en reps en hopen voor vooruitgang (y)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Met 12 pullups heb ik het na 2 jaar ook niet makkelijk hoor. Zoals @Walnut aangeeft een goede fullbody 3 keer per week om te beginnen. Stronglifts 5x5 is een prima schema. Verder een goed voedingsschema en je zit voorlopig goed.
Succes!
Oh en ik schaamde me zo te pletter, zag er zo enkele gasten nog een dik gewicht aan een touwtje onder hun hangen, wou ook eens proberen maar dan zonder gewicht en voelde me zo beschaamd toen al, wel toppie om te weten dat het dus nergens voor nodig was.

Eten,trainen, en genoeg rusten.
Je kunt het beste met zoveel mogelijk losse gewichten gaan trainen, aangezien jou lichaamsbouw valt onder "ectomorf".

Verder zal cardio niet nodig voor je zijn.
Maak een goed eetschema, want zonder voeding kom je serieus nergens.
Zodra je serieus blijft trainen en eten, zul je zien dat (vooral in het begin) je snel zult aankomen.
Succes ! ;)

Eten,trainen, en genoeg rusten.
Je kunt het beste met zoveel mogelijk losse gewichten gaan trainen, aangezien jou lichaamsbouw valt onder "ectomorf".

Verder zal cardio niet nodig voor je zijn.
Maak een goed eetschema, want zonder voeding kom je serieus nergens.
Zodra je serieus blijft trainen en eten, zul je zien dat (vooral in het begin) je snel zult aankomen.
Succes ! ;)
Wat is dat voor beredenering? Jij bent ecto DUS zosnelmogelijk met losse gewichten..? Plsexplain

Terug
Naar boven