Kwarkkrawk
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 72
- Lengte
- 1m70
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
oke, 1 thing I wanna get straight;
laat kokosolie nou wel, of niet je eten naar kokos smaken? en zoja, hoe erg is dit? alsof je er een hele bounty in gesmolten hebt of maar een kleine hint?

oke, 1 thing I wanna get straight;
laat kokosolie nou wel, of niet je eten naar kokos smaken? en zoja, hoe erg is dit? alsof je er een hele bounty in gesmolten hebt of maar een kleine hint?
Zo'n rare hype, ik krijg er tranen in mijn ogen van.
De helft kan niet eens koken ( en zit zijn eten te verbranden ) en dan maken ze zich druk om een rookpunt![]()
Roomboter en olijfolie zijn al eeuwen de eerste keus vetbronnen bij bakken en braden. Zal ook niet veranderen.
Er zijn sommige die expres ontgeurd zijn. Het ruikt heel erg lekker naar kokos! Maar zodra je het verhit....is het weg![]()
Zo'n rare hype, ik krijg er tranen in mijn ogen van.
De helft kan niet eens koken ( en zit zijn eten te verbranden ) en dan maken ze zich druk om een rookpunt![]()
Roomboter en olijfolie zijn al eeuwen de eerste keus vetbronnen bij bakken en braden. Zal ook niet veranderen.
. En hoewel roomboter en olijfolie de afgelopen binnen West en Zuid Europea producten van eerste keus zijn geweest gedurende de afgelopen eeuwen. Is het gebruik ervan wel verandert.Ik zou kokosolie gebruiken, maar ik vind het maar niet in de winkel... grmbl![]()
is het voor een student ook interessant aangezien ik las dat t wel lang mee gaat maar het wel een slagje duurder is dan olijfolie o.i.d.?
verzadigde vetten zijn heel goed voor je.
En zonnebloemolie als de pest vermijden.
gewoon olijfolie gebruiken, maakt echt geen fluit uit
Interessant topic, al vaker gehoord. Heeft er ook iemand wetenschappelijke onderbouwing (artikel) voor?
Als ik zelf even snel google vind ik juist stukken tekst die genoemde temperaturen en stellingen in dit topic onderuit halen, bijv:
- http://www.shape.com/blogs/fit-foodies/olive-oil-safe-cook ;beetje crappy site maar zie het onderzoek van Andrikopolous (bron in plaatje op site) vaker langskomen. Vraag is natuurlijk wie dit onderzoek heeft gefinancierd... (olijfolie industrie?)
Er wordt ook veel geschreven over dat olijfolie ongezond is om mee te koken bij hogere (180+) temperaturen, echter zijn deze nooit onderbouwd door wetenschappelijke artikelen/onderzoek vor zover ik kan zien.
Oh ja en kokosolie; wetenschappelijke onderbouwing? Ik kan alleen een publicatie van de EU vinden waarin staat dat sinds 14 december 2012 het in commerciële context niet langer toegestaan is om uitspraken te doen over kokosolie met een zinspeling op, verwijzing naar of claims omtrent positieve medische- en gezondheidseigenschappen. Dus in Brussel zijn ze nog niet overtuigd, alhoewel dit misschien onterecht is..
Tevens een recent wetsvoorstel binnen de EU om (eindelijk) die transvetten eens aan te pakken. Maar wat staat daar ook in?: Ten slotte wordt afgeraden om transvetzuren te vervangen door palmolie en kokosolie (advies nr. 8666). Deze 2 plantaardige oliën zijn goedkoop maar waarschijnlijk even schadelijk als transvetzuren. De Hoge Gezondheidsraad legt zich binnenkort toe op het uitwerken van een gedetailleerd advies over het groeiende en zorgwekkende gebruik van palmolie in vele voedingsmiddelen.
Wat mij zeer verontrust is dat palmolie en kokosolie net zo schadelijk als transvet genoemd worden!
Voor mij even geen kokosolie en voorzichtig aan met olijfolie (gewoon onder het rookpunt gebruiken).
Hahaa wie frituurt er nu in olijfolie ... Dat smaakt toch ranzig dan .
Kokosolie is top maar m.i. Is er met olijfolie niets mis . Waarom is de levensverwachting in zuiderse landen zo hoog ? Juist ja , olijfolie.
Harde kokosvet, te verkrijgen bij natuurwinkels bijvoorbeeld de tuinen.