michieln
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 283
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 92kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een vriend van mij zei ooit: "Conditie is voor mensen die weg moeten rennen voor mensen die sterk zijn."
mijn defensie achtergrond ziet dat duidelijk anders 
Lekker cardio doen wat mij betreft, kost je waarschijnlijk minder spier, houdt je spijsvertering goed op gang, verbeterd je uithoudingsvermogen, versterkt het hart, en zorgt voor beter werkende longen.
-
Topsite dit, heb er echt een hele hoop informatie afgehaald -dank daarvoor- maar ik vind dat jullie bodybuilders wel een beetje panisch doen over cardio. Saai, niet nodig enzo. Cardio hoort toch bij een sportieveling? Ik vind een gespierd lichaam echt gruwelijk, maar als je niet eens 10k kunt hardlopen is het een beetje zinloos.
Lekker cardio doen wat mij betreft, kost je waarschijnlijk minder spier, houdt je spijsvertering goed op gang, verbeterd je uithoudingsvermogen, versterkt het hart, en zorgt voor beter werkende longen.
-
Topsite dit, heb er echt een hele hoop informatie afgehaald -dank daarvoor- maar ik vind dat jullie bodybuilders wel een beetje panisch doen over cardio. Saai, niet nodig enzo. Cardio hoort toch bij een sportieveling? Ik vind een gespierd lichaam echt gruwelijk, maar als je niet eens 10k kunt hardlopen is het een beetje zinloos.
+1
Ik ben voor cardio doen. Doe je ook nog wat voor je cardio-vasculaire conditie. Alleen dieeten is voor luiaards.
Een vriend van mij zei ooit: "Conditie is voor mensen die weg moeten rennen voor mensen die sterk zijn."

Het lichaam ervaart langdurige cardiovasculaire training als stress waardoor de bijnieren cortisol (stresshormoon) gaan produceren. Kort door de bocht: Cortisol parkeert vet op de plek waar je het niet wil hebben; op de buik. Dan hebben we het nog niet eens over de ‘helderziende’ capaciteit van het lichaam. Bij langdurige cardio-inspanningen gaat het lichaam er maar vanuit dat het daar in de toekomst opnieuw aan bloot wordt gesteld. Het gaat efficienter met vet om (de verbranding wordt trager) en als bonus slaat het lichaam vet op op plaatsen waar het dat het meeste nodig denkt te hebben. De dijen en billen.
Wanneer je per direct cardio gaat toevoegen zal je op den duur steeds meer en langer aan cardio moeten doen, met als gevolg dat je lichaam ook meer cortisol gaat produceren. Dieet is dus niet voor luiaards, daarintegen is dieet juist van essentieel belang.
ik heb het over HIIT, niet over langdurige cardio, waar ik zelf geen voorstander van ben.
Als je goed leest snap je ook waarom ik dit zeg. Mijn reactie was vooral gericht op diegene die meent dat dieten voor luiaards is. Wanneer je jouw voeding niet aan gaat passen kan je op den duur niet afvallen zonder langdurige cardio, hiermee toon ik aan dat dieet juist wel van groot belang is.
Als je goed leest had je ook het woord alleen niet over het hoofd gezien. Maar thx voor de info.
Ik wil gewoon zeggen dat het niet is omdat je momenteel het ene doet, je onmiddelijk het andere moet beginnen afbreken alsof het nutteloos en slecht is. Een ideaal antwoord was geweest:
Dat is persoonlijk voor iedereen, maar mijn mening is...
Zou een hoop gezever besparen, ook in andere topics