Fitness Seller

Onderarmen verzuren

manii

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik heb veel problemen met het verzuren van me onderarmen..
Vooral als ik veel met touwen (klimmen etc) bezig ben heb ik daar erg last van.

Aan mijn techniek ligt het niet, aangezien ik daar veel mee bezig ben geweest.

Zijn er trainingen die je onder armen en knijp kracht sterker maken zodat je niet zo snel verzuurt?

Sterker maken heb je niet zoveel aan, ik denk dat je dan alleen maar sneller verzuurt. Je moet juist op endurance trainen, denk aan farmer walks en dergelijke

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

Ik zou dan per hand een gewicht (dumbbell) nemen dat iets meer is dan de helft van je lichaamsgewicht. En gewoon zo lang mogelijk vasthouden, of mee gaan lopen zodat je meer balancerende vezels aanspreekt.

Dat is omdat je handen fel gebruikt tijdens het klimmen.

Je kan grip oefeningen doen, deadliften of kroc rows. Eventueel optrekken aan handdoeken.

Naarmate je sterker wordt verzuur je minder snel.

Dit met meerdere herhalingen vooral.

• Topic Starter Topic Starter
Wordt wel lastig zo om iets goed te kiezen... Ik ga meerdere oefeningen proberen en kijken wat het beste aanvoelt en sterker maakt!

ben je net begonnen met trainen?

want dan heeft iedereen het, had het zelf ook gaat na bepaalde tijd gewoon over

• Topic Starter Topic Starter
Nee,, eigenlijk een beste tijd al last van.

Ja,

je kan een barbell nemen achter je rug houden, en dan je handen omhoog trekken. Dan train je je bovenarmen.

http://www.bodybuilding.com/exercis...g-palms-up-barbell-behind-the-back-wrist-curl

in dit filmpje zie je hoe het moet ;) er zijn er nog een paar andere maar deze vind ik de beste

Dit ziet er wel als een leuke oefening uit om erbij te pakken.

Ik zit met precies hetzelfde probleem. En ik heb sinds 2 weken lang wat extra onderarm training aan het eind van een workout toegevoegt.

Static barbell hold. 3x 60-90 secs hold.
En dumbbell finger curls. 3 sets.

En na deze 2 oefeningen staan mijn onderarmen in vuur en vlam. Dus met toevoeging van deze oefening ik hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen. Het is vrij vervelend niet vooruit te kunnen in deadlifts door je armen :D.

Terug
Naar boven