AndroidHealthClinic

Onderarmen

Peiling Peiling Hoevaak trainen jullie je onderarmen

• Nooit !

Stemmen: 50 47,6%
  • 1 keer per week

Stemmen: 46 43,8%
  • 2 keer per week

Stemmen: 3 2,9%
  • Overige

Stemmen: 6 5,7%

• Totaal stemmers
    105
Ik train ze 1x per week, 3 sets Wrist curls en 3 sets Reverse Wrist curls. Daarnaast ook vaak hammercurls dus dan worden ze ook goed aangesproken.

Ik vind het wel belangrijk om ze extra te trainen en heb er ook wel de tijd voor (die 6 setjes) aangezien ik vooral dunne polsen heb.

Voor ik powerlifting deed trainde ik ze 1 a 2 keer per week, vnl supersets reverse wrist curl(dumbbell) + wrist curls(barbell) of 45°hammer curls gevolgd
door 2 x 1 minuut dumbbell holding.
Ik heb er toch voordeel uitgehaald bij het deadliften, chinnen en alle roeioefeningen.

Ik heb het gevoel dat ze al ruim meegetraind worden met andere oefeningen, train ze nooit.

1x p.w. 1 oefening, 4 reps, tijdens mijn biceps training :thumbs: .

eeeeeeeuuuuh bedoelde 4 sets !

gorby zei:
ik train da ook bijna noois of tis om ne ke te lache mee wa maten want ge kunt uw onderarmen enorm doen branden, maar zonder te trainen vind ik toch wel dan ze zowiezo genoeg getraind worre bij mij toch allesinds want ze blijven groeien

que?

1x per week, 3 oefeningen.

na armen training
(blijven nog wat achter met de rest dus deze geef ik meer aandacht)

1x per week. Ongeveer 6 sets.

Zo lang mogelijk deadliften zonder om en om grip, afentoe wat grip training maar voor de rest niet.
Dingen zoals wrist curls heb ik nooit het nut van in gezien.

Ik dacht dat je je onderarmen en polsen apart moest trainen om blessures te voorkomen. Anders kunnen je onderarmen en handen het gewicht wat je pakt niet aan, wat dan een verkeerde houding geeft, et cetera.

In ieder geval ik train ze iedere zondagmiddag.

Het zit in me schema bij me benen

Ik ga altijd voor dat ik met benen begin met onderarmen doen
(4oefeningen met 3sets ieder 8reps).

Daarna pas warmdraaien en dan aan me benen werken.

Ben ik nogsteeds minder dan 60min aan het trainen zegmaar......

Ik train ze nooit..
Groeien bij mij goed genoeg van barbell curls etc

Ik train ze ook nooit. Ze hebben belasting genoeg. Bij zowat elke oefeningen gebruik je je handen, dus ook je onderarmen intensief. Als ik ze apart erbij zou trainen raken ze zeker overtraint.

train ze 1 keer in de week, reverse en wrist curls, gripper en soms pinch grip, doe ook reverse en wristcurls om polsen te versterken.

en bij mij heeft het ook voordelen op gelevert bij rugtraining, onderarmen kunnen meer hebben

Heb een tijd gewone en reverse wrist curls gedaan. Naar niet voor de onderarmen, maar voor de polsen en met minuscule gewichtjes en veel hh. Tegen RSI.
Nu niet meer.. onderamen trainen vind ik niet zo nodig, ze worden passief al zo getraind met bijv. de rugtraining (lat pull, bent-over-row, deadlift) en zie nu dat de hammer curl er ook bij hoort.
Ze zijn eig nog het meest ontwikkeld met fietsen.. heb veel in de bergen gereden en je hebt bij afdalingen toch heel vaak je remmen nodig, zeker als je veel bagage meesjouwt en anders je afdaalsnelheid te hoog zou worden.. ben niet echt bang aangelegd, maar toch...

1 keer per week, 3 sets hammer curls op armen dag.

Ik train ze nooit,

Ze branden bij mij al bij de meeste biceps en rugoefeningen, maar toch groeien ze goed mee.
Tevens heb ik snel last van mijn polsen. :mad:

Grtz..

100%n zei:
Ik train ze nooit,

Ze branden bij mij al bij de meeste biceps en rugoefeningen, maar toch groeien ze goed mee.
Tevens heb ik snel last van mijn polsen. :mad:

Grtz..

als je last van je polsen hebt, zou je ze dan niet juist apart trainen met wrist curls en reverse wrist curls, je traint ze op deze manier anders dan met de meeste biceps en rugoefeningen.

niet :p pak ze genoeg met biceps enz. :)

Terug
Naar boven