MuscleMeat

Ondergewicht, tips please.

Nicko

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
72kg
Heeey mensen,

Heb een tijdje rond zitten lezen hier en ben al wel wat wijzer geworden.

Ik heb besloten om flink wat aan te komen, omdat ik nu niet blij ben met mijn figuur (mager). Omdat ik ook aan de lange kant bent is dit geen mooi gezicht.

Ik had altijd het idee gehad dat ik veel at, echter blijkt dit onzin. Want als dit zo was geweest was ik wel aangekomen.

Nu ben ik meer op mijn eten gaan letten en uiteraard veel meer gaan eten.

Ik verwacht dat me dag er dan als volgt uit ziet :

07.30 :
5 boterhammen met pindakaas + vleeswaren + glas melk + kop koffie

10.00 : Fruit, en tussendoortjes ( Gebak, snoep e.d.)

12.00 : 8 Boterhammen met pindakaas, vleeswaren en 500g kwark

15.00 : Ontbijtkoek (Bammetje of hoe dat ook heet) + fruit en vaak nog 2 sneetjes brood met kipfilet en bacon.

17.00: Avondeten variert van:
Pasta (Lasagna, spaghetti, macaroni e.d.)
Ovenschotels met witlof en aardappelschijfjes
Rijst met sperzibonen
Aardappelen met spinazie, dopertjes wortelen.

Vlees: Karbonade, kip, gehaktballen, vis.
Avond eten schep ik minimaal 2 grote borden op, vaak 3.

20.00: Half tot heel bakje cashewnoten of chips, koekjes e.d.

22/23.00: 500g Kwark

Ik moet trouwens zeggen, dat ik ABSOLUUT geen moeite heb om dit allemaal naar binnen te werken.
Behalve het avond eten, daar heb ik vaak moeite mee om 2/3 borden te eten.

Mijn vraag is, met dit schema moet ik toch boven de 75kg uit kunnen komen? Ik schommel tussen de 69 en de 73kg, en voor mijn lengte is dat veel veel veel te weinig.

Is dit schema goed? Zou ik nog wat toe moeten voegen, weg moeten laten ?

Ik weet overigens dat wanneer je aan kracht training doet, je sneller en meer aan komt. Ik heb echter geen tijd om na de sportschool te gaan. Dus kan hooguit opdrukken en gewichten gebruiken thuis.

Bedankt alvast.

ga eventjes in de voeding sectie neuzen zorg dat je zon 4000/5000 kcal schema in elkaar flanst dan praten we verder!

Ik moet trouwens zeggen, dat ik ABSOLUUT geen moeite heb om dit allemaal naar binnen te werken.

Als je er geen moeite mee hebt zal ik nog meer na binnen werken.
je eet wel veel brood begin eens met een goed ontbijt.

150 gram brinta of havermout met volle melk
en een wheyshake.

en die 5 boterhammen dan om 10 uur

15:00 zal ik dan ook iets van rijst en kip pakken.

chips en koekjes horen niet in een eetschema.

Heeey mensen,

Heb een tijdje rond zitten lezen hier en ben al wel wat wijzer geworden.

Ik heb besloten om flink wat aan te komen, omdat ik nu niet blij ben met mijn figuur (mager). Omdat ik ook aan de lange kant bent is dit geen mooi gezicht.

Ik had altijd het idee gehad dat ik veel at, echter blijkt dit onzin. Want als dit zo was geweest was ik wel aangekomen.

Nu ben ik meer op mijn eten gaan letten en uiteraard veel meer gaan eten.

Ik verwacht dat me dag er dan als volgt uit ziet :

07.30 :
5 boterhammen met pindakaas + vleeswaren + glas melk + kop koffie
=> gooi er wat brinta/havermout/ei en eventueel what whey aan toe
10.00 : Fruit, en tussendoortjes ( Gebak, snoep e.d.)
=> dit is geen maaltijd, maak er 1 van
12.00 : 8 Boterhammen met pindakaas, vleeswaren en 500g kwark

15.00 : Ontbijtkoek (Bammetje of hoe dat ook heet) + fruit en vaak nog 2 sneetjes brood met kipfilet en bacon.
=> dit is ook geen maaltijd
17.00: Avondeten variert van:
Pasta (Lasagna, spaghetti, macaroni e.d.)
Ovenschotels met witlof en aardappelschijfjes
Rijst met sperzibonen
Aardappelen met spinazie, dopertjes wortelen.

Vlees: Karbonade, kip, gehaktballen, vis.
Avond eten schep ik minimaal 2 grote borden op, vaak 3.

20.00: Half tot heel bakje cashewnoten of chips, koekjes e.d.
=> chips / koekjes zal je geen kwaliteits massa opleveren, noten zijn wel goed
22/23.00: 500g Kwark

Mijn vraag is, met dit schema moet ik toch boven de 75kg uit kunnen komen? Ik schommel tussen de 69 en de 73kg, en voor mijn lengte is dat veel veel veel te weinig.

Is dit schema goed? Zou ik nog wat toe moeten voegen, weg moeten laten ?

Ik weet overigens dat wanneer je aan kracht training doet, je sneller en meer aan komt. Ik heb echter geen tijd om na de sportschool te gaan. Dus kan hooguit opdrukken en gewichten gebruiken thuis.

Bedankt alvast.

:o

• Topic Starter Topic Starter
Als je er geen moeite mee hebt zal ik nog meer na binnen werken.
je eet wel veel brood begin eens met een goed ontbijt.

150 gram brinta of havermout met volle melk
en een wheyshake.

en die 5 boterhammen dan om 10 uur

15:00 zal ik dan ook iets van rijst en kip pakken.

chips en koekjes horen niet in een eetschema.

Oke, nee ik heb na 8 boterhammen niet het gevoel dat ik vol zit. Zou er in principe wel 10/11 kunnen eten.

Denk dat het inderdaad 's ochtends beter is om te beginnen met brinta en om 10 uur de boterhammen te eten.

Trouwens, wat ik poste. Dat moet toch genoeg zijn om aan te komen voor mij ? Ik bedoel ik hoef geen 100 kg te wegen, maar om er een paar kg bij te krijgen moet dus ontzettend veel gegeten worden begrijp ik ?

ligt er aan hoe je verbranding is.
Kijk gewoon hoe het gaat kun je altijd verlagen of verhogen.;)

ligt er aan hoe je verbranding is.
Kijk gewoon hoe het gaat kun je altijd verlagen of verhogen.;)

Okee, bedankt in ieder geval voor de reactie. Op wat voor termijn kan ik resultaat verwachten? 1kg per week/per maand?

Sorry hoor, ik ben hier echt niet zo in thuis

Laatst bewerkt:
Daarnaast zeg je dat je geen tijd hebt om naar de sport te gaan. Ik denk dan ook niet dat je op een goede manier aankomt (buikje). Tijd kan je toch vrijmaken?
Bovendien lijk je erg veel koolhydraten in je patroon te hebben en als je je wil vullen met snoep, zijn dat niet de goede koolhydraten. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Hou je van zalm? Doe die er dan ook bij.

Ik heb echter geen tijd om naar de sportschool te gaan. Dus kan hooguit opdrukken en gewichten gebruiken thuis.

Echt niet? Ook niet in de weekenden?

Thuis trainen kan ook prima hoor. Als je de ruimte hebt kun je die met spullen inrichten. Met een basisuitrusting kom je al een heel eind. Lees het stickie over het inrichten van een homegym eens door. Daar vind je genoeg informatie.

Succes!

Laatst bewerkt:
Ik wil eerst kijken of ik er een paar kilo's bij op krijg.
Als dit gelukt is zal dit uiteraard motiverend werken denk ik zo, en zal ik misschien ook wel tijd/zin krijgen om meer te gaan sporten om het te versnellen.

Dus zoals ik nu begrijp van jullie, de tussendoortjes omzetten in maaltijden.

Me ontbijt veranderen in Brinta met volle melk, en om 10 uur de boterhammen. 's middags kip en rijst eten wordt trouwens lastig ivm werk.

heeft iemand enige idee op wat voor termijn ik resultaat zal zien ?? verschilt per persoon denk ik. maar toch

;)

Als dit gelukt is zal dit uiteraard motiverend werken denk ik zo, en zal ik misschien ook wel tijd/zin krijgen om meer te gaan sporten om het te versnellen.

Me ontbijt veranderen in Brinta met volle melk, en om 10 uur de boterhammen. 's middags kip en rijst eten wordt trouwens lastig ivm werk.

heeft iemand enige idee op wat voor termijn ik resultaat zal zien ?? verschilt per persoon denk ik. maar toch

;)

Dat zal denk ik wel per persoon verschillen. voorheen woog ik 85kg en na een reis van 4 maanden teruggevallen naar 77 kg. daar baalde ik heel erg van en bij terugkomst heb ik me in twee maanden weer naar 82kg gewerkt en zit ik weer op een lekker trainingsniveau (ben ik trots op). hoe dat bij jou zal gaan zonder training durf ik niet te zeggen. maar reken niet op 1kg per week als je al niet de aanleg hebt om aan te komen.

;)
Vooraf klaarmaken, potje, microwave.
Ik vind persoonlijk dat je te weinig eet, bereken eerst hoeveel caloriën je dagelijks verbrand, en baseer daarop je voedingsschema. En als je niet zwanger wilt lijken binnen de kortste tijd, stop dan maar met die dagelijkse porties chips, snoep en koeken. Eet gezond, neem veel eiwitten op en dan kan je eventueel een junkdag toevoegen als bekroning van een harde week.

Heeey mensen,

Bedankt alvast.
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights ;):cool:

ik zie het probleem niet van brinta smorgens, melk even opwarmen(2 minuten) brinta erbij gooien( 1 minuut, of korter als je maatbekertje heb een weet hoeveel je erin moet doen). Bij mij gaat het er sneller in dan me brood 's ochtends
Dat je kip of rijst niet kan eten op je werk kan ik me nog iets bij voorstellen (aangezien ik nu geen magnetron op me werk heb, trouwens wel ga aanschaffen) maar daar weet ook vast iemand wel iets op xD

Als je genoeg eet om aan te komen maar niet serieus traint zul je vet aankomen, geen spieren. Squatten dus.

Ik ben langer dan je (ben stiekem zelfs lichter geweest dan jij) en ik ben tot nu toe aardig aangekomen met 4 liter melk, wat broodjes pindakaas of vlees op mn werk, avondeten en wat schepjes whey protein savonds. Voeg meer toe als je ook nog eens actief sport naast krachttraining. Het is geen brinta omega3 visolie kipfilet schema maar het werkt.

Rond de 2 kg per maand kan je wel verwachten, meer zal vrijwel alleen maar vet zijn maar dat is ook niet zo erg als je op tijd minderd en daar heb je met je lengte alle tijd voor.

Laatst bewerkt:
In de bijlage zit een excelbestand waarin je je voeding in kunt voeren en dan zo af kunt lezen hoeveel kcals je binnen krijgt. Aankomen is een kwestie van meer eten dan je verbruikt.

Je verbruik kun je hier berekenen. Wat je daar berekent is je onderhoud, dat wil zeggen de hoeveelheid die jij moet eten om niet aan te komen, en niet af te vallen. Doe dat maar lekker x2 en kijk of dat werkt.

Succes! :thumbs:

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

Vergeet ik helemaal de bijlage :duh:

Hier alsnog..

Hier dan..

Bijlagen

volgens mij eerst moet je weten hoe kcal te bereken dat je van je voeding krijg en moet je weten hoeveel kcal's heb je nodig dat kan door stickies lezen

Terug
Naar boven