AndroidHealthClinic

onderrug deadliften?

brainy89

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
heb meestal spierpijn in mijn onderug bij het deadliften..
idee?

want het hoort toch voor de bovenkant rug te zorgen?

Trek je wel genoeg met je hams ?

• Topic Starter Topic Starter
jop, rug recht etc.. pff wil echt naar een meeting kunnen ze me wat tips bijbrengen!

Schouders achter de bar ? En niet ervoor ?

Deadlift richt zich voornamelijk op onderrug dus kan wel kloppen.

Laatst bewerkt:
Ja sowieso is het een oefening die je core zwaar belast . Wat is er trouwens mis met een beetje spierpijn ?

Ja sowieso is het een oefening die je core zwaar belast . Wat is er trouwens mis met een beetje spierpijn ?

Ik denk dat hij de perceptie had dat het bij bovenkant rug hoort, en dan hoor je dus niet in je onderkant spierpijn te hebben...Maar goed, da's dus opgelost.

Zeker nix mis met een beetje spierpijn!

Ik denk dat hij de perceptie had dat het bij bovenkant rug hoort, en dan hoor je dus niet in je onderkant spierpijn te hebben...Maar goed, da's dus opgelost.

Zeker nix mis met een beetje spierpijn!

****ing hell . Fout gelezen sorry .

Als ik geen spierpijn heb in men onderrug na deadlifts doe ik de training erna toch iets anders qua sets en gewicht denk ik :p

Omdat de deadlift zo'n complexe (compound) oefening is (en dus zo goed) zul je hem denk ik over het algemeen voelen op je zwakste 'schakel' in de bewegingsketen. Vaak is dit de onderrug. Bij mij is dit zeker zo. Maar ik heb bijv. sterke benen, een vriend van me heeft sterke onderrug en voelt hem vooral in de benen..

Bij sumo voel ik 'em eigenlijk meer in m'n benen en bovenrug(rondom schouderbladen en traps) dan onderrug.. bij conv. gewoon onderrug spierpijn.

Ik voel 'm met name in de hamstrings en onderrug. Lijkt me vrij normaal dus.

deads zjin voornamelijk voor onderrug

Na het deadliften staat mijn onderrug meestal op ontploffen. Doe hem daarom ook steeds als laatste oef;)

Na het deadliften staat mijn onderrug meestal op ontploffen. Doe hem daarom ook steeds als laatste oef;)
vind ik niet zo slim om eerlijk te zijn. je kan die beter doen wanneer je nog fit bent. wanneer je moe word gaat je techniek daar veel vlugger onder leiden wat tot rugklachten kan leiden
en dat willen we niet he :p

Is inderdaad niet meer dan logisch dat je spierpijn in je onderrug hebt. Ik voel hem meestal ook in mn benen, maar toch zijn het altijd mn onderarmen die het opgeven.

vind ik niet zo slim om eerlijk te zijn. je kan die beter doen wanneer je nog fit bent. wanneer je moe word gaat je techniek daar veel vlugger onder leiden wat tot rugklachten kan leiden

Ondanks het feit dat ik een zwakke onderrug had, heb ik toch geen klachten hoor. Mijn techniek zit dus wel goed, ook als het mijn laatste oef is;)

Nee, deadlift beter als laatste. Je onderrug moet je ondersteunen bij vele andere oefeningen. Zelfde redering als "abs niet in het begin doen, dan zijn ze kapot voor je aan de squats etc komt", lijkt me.

Nee, deadlift beter als laatste. Je onderrug moet je ondersteunen bij vele andere oefeningen. Zelfde redering als "abs niet in het begin doen, dan zijn ze kapot voor je aan de squats etc komt", lijkt me.
dit is net mijn redenering. ik zeg eerst deadlift en jij zegt eerst squats en dan abs.

je onderrug wil je eerst vermoeien door allerlei ander oefeningen te doen en dan wanneer je onderrug vermoeid is, jij vermoeid bent wil jij aan de zwaarste oefening beginnen
je doet maar :o

Terug
Naar boven