Fitness Seller

Onderrug spierpijn of ???

richard1234

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Na een week rust te hebben genomen ben ik sinds vorige week weer begonnen met trainen.

Ik train fullbody 3x pw, veel compounds.
Elke week 2 squatten, barbell bent over row, 1x deadlift.

Ma/Di: Squatten, BOR
Do: Deadlift
Vrij: Squat
+ aanvullende oefeningen

Mijn trainings frequentie heb ik verhoogd na 3x pw.

Nadat ik ben begonnen vorige heb ik nog steeds een verzuurde onderrug, soort spierpijn achtige gevoel.
Dit heb ik dus nu al meer dan een week sindsdien ik ben begonnen.

Gister wezen trainen, Squatten en Barbell Bent Over Row, twijfelde al om de laatste te gaan doen, toch gedaan.
Morgen ga ik Deadliften en weet niet of dit verstandig is.

Zolang kan je toch geen spierpijn hebben van de Deadlift?

Gister wel BOR en Squatten gedaan met m`n verzuurde rug, vorm uiteraard in check.
Houding is verder wel correct, rug niet bol.

Kan spierpijn, verzuring zolang aanhouden?

Laatst bewerkt:
ik heb een hernia

• Topic Starter Topic Starter
Jazeker! Meestal kan je aardig inschatten of iets spierpijn is of niet. Is het echt een acute, stekende pijn dan is het geen spierpijn. Een zeurend pijn, die vooral niet steekt is 9 van de 10 keer spierpijn.

Het is ook niet echt pijn, niet zoals echte pijn voelt.

Het voelt als een verzuurd, vermoeiend gevoel, absoluut geen pijn.

Alleen het lijkt wel net als met benen dat het "spierpijn" is dat veel langer aanhoudt.

Misschien is het een idee om een deload week te doen?

Bij twijfel of het spierpijn of wellicht een blessure wat onderrug betreft heb ik zelf inmiddels het volgende ervaren:
als je een tijdje in beweging bent (stukje wandelen ofzo) en de pijn is erg gezakt of zelfs weg, dan is het in de meeste gevallen gewoon spierpijn.

Bij twijfel of het spierpijn of wellicht een blessure wat onderrug betreft heb ik zelf inmiddels het volgende ervaren: als je een tijdje in beweging bent (stukje wandelen ofzo) en de pijn is erg gezakt of zelfs weg, dan is het in de meeste gevallen gewoon spierpijn.

De meeste blessures aan de lage rug reageren goed op een 20-tal minuten goed doorwandelen, dus niet alleen spierpijn...

Bij twijfel of het spierpijn of wellicht een blessure wat onderrug betreft heb ik zelf inmiddels het volgende ervaren:
als je een tijdje in beweging bent (stukje wandelen ofzo) en de pijn is erg gezakt of zelfs weg, dan is het in de meeste gevallen gewoon spierpijn.

Bij mij gaat spierpijn in de rug niet echt over (of minder) met beweging :o

Bij mij gaat spierpijn in de rug niet echt over (of minder) met beweging :o
Bij mij gaat het juist wel beter als ik in beweging ben.

Sta ik langdurig stil op een punt, of zit ik te lang in me stoel begint de pijn in mijn onderrug te komen (vaak rechterkant).. Hoe ervaar jij dat?

Bij mij gaat het juist wel beter als ik in beweging ben. Sta ik langdurig stil op een punt, of zit ik te lang in me stoel begint de pijn in mijn onderrug te komen (vaak rechterkant).. Hoe ervaar jij dat?

Ook typisch verhaal bij mensen met discopathie.

Bij mij gaat het juist wel beter als ik in beweging ben.

Sta ik langdurig stil op een punt, of zit ik te lang in me stoel begint de pijn in mijn onderrug te komen (vaak rechterkant).. Hoe ervaar jij dat?

Ik heb wel meer pijn als ik lang stil zit of sta, maar niet minder spierpijn als ik extra beweeg.
Ik heb lichte anterior pelvic tilt, dus ik heb dat eerste eigenlijk altijd wel, alleen met spierpijn ietsjes erger.

Enige dat bij mij helpt met spierpijn is veel eten en voor de rest gewoon doen wat ik normaal ook doe mbt bewegingen.

Hey mensen,

Het is al weg ....

- Ik had de BOR vervangen op dag1 met Dumbell Row.
- Ik ben wel door wezen Deadliften, op overige trainingsdagen ben ik hyper extension gaan doen zonder gewicht voor de doorbloeding.

Vooral dat ik de BOR niet meer doe met stang geeft een enorme ontlasting van de onderrug.

Terug
Naar boven