Fitness Seller

Nieuws Onderzoek: Etnische diversiteit op scholen zorgt voor slechte prestaties

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Lid sinds
15 feb 2007
Berichten
1.036
Waardering
43
MAASTRICHT - Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties. Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.

Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht. Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen. Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.

„Dit positieve effect van etnische homogeniteit -eenheid- in scholen kan de aantrekkingskracht van bijvoorbeeld islamitische, witte en joodse scholen verklaren,” meldt Dronkers in de oratie ’Positieve maar ook negatieve effecten van etnische diversiteit in scholen op onderwijsprestaties’.

Dronkers onderzocht ruim 9000 immigrantenleerlingen, afkomstig uit 35 verschillende landen en woonachtig in 15 westerse landen én alle 76.569 autochtone leerlingen van deze 15 landen. In deze 15 landen zijn vooral de Nederlandse leerlingen de 'dupe' van veel allochtonen in de klas: zij presteren in elk geval slechter.

Verder stelt hij dat leerlingen afkomstig uit islamitische landen lagere onderwijsprestaties hebben dan andere vergelijkbare allochtone leerlingen. „Die achterstand kan niet door de sociaal-economische achtergrond, schoolkenmerken of onderwijsstelsel verklaard worden. Het eenzijdig hameren op de sociaal-economische achterstand of kenmerken van scholen of onderwijsstelsels heeft dus geen empirische basis.”

Bron: De Telegraaf
 
Omdat de zwarte mensen al het licht uit het lokaal absorberen bedoel je ofzo?
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4
Iedereen met een beetje verstand was allang tot deze conclusie gekomen. Linkse partijen blijven onze kinderen echter opzadelen met multiculturele waanideeën.

Schrik ook niet wanneer je zoon of dochter met een Marokkaans tongvalletje thuis komt, want grote kans dat het dialect hip is op het schoolplein.

Of zoals Wouter Bos – multiculturalist en het linkse idool van de Nederlandse PvdA – ooit eerlijk opbiechtte: ‘ik stuur mijn kind ook naar een witte school, want als ouder wil je natuurlijk het beste voor je kind’…
 
haha dûhh logisch toch? :P
 
Jaap dronkers trapt open deuren in....
Allochtonen hebben over het algemeen een negatieve uitwerkingen op de autochtone samenleving. Ze pakken ons nu op een cruciaal punt, het onderwijs. Een onderdeel van de staat waar juist de investeringen in de toekomst worden gemaakt.
 
Maar het probleem is natuurlijk niet de huidskleur he, een leerling van autochtone afkomst die minder presteert gaat het niveau ook verminderen. Het punt is dat er een achterstand is bij de allochtonen omdat men niet bepaald de slimste figuren heeft laten immigreren. Op termijn gaat dat natuurlijk wel beteren, maar dan moet de immigratiekraan nu wel dicht, ofwel zet je er een filter op zodat alleen rijken/mensen met studieplannen nog toegelaten worden. In Australië bijv. kom je niet binnen als je niet kan aantonen dat je minimaal 100.000 dollar op je rekening hebt. We moeten meer aan zulke dingen denken, i.p.v. immigratie te zien als een import van armoede en achterstand.

Verder moeten scholen meer op maat gaan werken, die leerlingen die momenteel achterlopen dus eens wat vaker apart begeleiden.
 
Maar het probleem is natuurlijk niet de huidskleur he, een leerling van autochtone afkomst die minder presteert gaat het niveau ook verminderen. Het punt is dat er een achterstand is bij de allochtonen omdat men niet bepaald de slimste figuren heeft laten immigreren. Op termijn gaat dat natuurlijk wel beteren, maar dan moet de immigratiekraan nu wel dicht, ofwel zet je er een filter op zodat alleen rijken/mensen met studieplannen nog toegelaten worden. In Australië bijv. kom je niet binnen als je niet kan aantonen dat je minimaal 100.000 dollar op je rekening hebt. We moeten meer aan zulke dingen denken, i.p.v. immigratie te zien als een import van armoede en achterstand.
Totaal niet mee eens.

Verder moeten scholen meer op maat gaan werken, die leerlingen die momenteel achterlopen dus eens wat vaker apart begeleiden.
Wel mee eens. En volgens mij gebeurt dit ook al meer dan dat het geweest is.
Blijft natuurlijk wel zaak om het beste uit je leerlingen proberen te halen en dit lukt het beste door een begeleiding op maat.
 
Dat had ik ook niet gedacht dat je het daar mee eens zou zijn. Dat is het fundamentele verschil ook tussen links en rechts. Rechts denkt rationeler, links emotioneler. Niks mis mee verder, is maar waar je belang aan hecht in het leven. Probleem is wel dat de opbrengst van linkse hobby's vaak niet in verhouding staat tot de kosten.
 
"Opbrengst" is wel een ruim begrip. Zowel "links" als "rechts" hebben natuurlijk dezelfde begroting. Waar het aan uitgegeven wordt is echter anders verdeeld, maar de inkomsten blijven hezelfde.
 
Het gaat over de kosten van immigratie van kansarmen. Die liggen nu eenmaal hoger vanwege de moeite die je steekt in integratie.
 
Was ook een onderzoek dat meisjes beter presteren in een meisjes-only klas.
 
Maar het probleem is natuurlijk niet de huidskleur he, een leerling van autochtone afkomst die minder presteert gaat het niveau ook verminderen. Het punt is dat er een achterstand is bij de allochtonen omdat men niet bepaald de slimste figuren heeft laten immigreren. Op termijn gaat dat natuurlijk wel beteren, maar dan moet de immigratiekraan nu wel dicht, ofwel zet je er een filter op zodat alleen rijken/mensen met studieplannen nog toegelaten worden. In Australië bijv. kom je niet binnen als je niet kan aantonen dat je minimaal 100.000 dollar op je rekening hebt. We moeten meer aan zulke dingen denken, i.p.v. immigratie te zien als een import van armoede en achterstand.

Verder moeten scholen meer op maat gaan werken, die leerlingen die momenteel achterlopen dus eens wat vaker apart begeleiden.
Het probleem is helaas wel de huidskleur en afkomst omdat deze zorgt voor samenscholing tussen mensen van deze afkomst. Ze voelen zich altijd beter met hun 'eigen' volk, daarom doen mocro's altijd alleen stoer in een groep.

solo heb je er bijna geen last van.
 
Het probleem is helaas wel de huidskleur en afkomst omdat deze zorgt voor samenscholing tussen mensen van deze afkomst. Ze voelen zich altijd beter met hun 'eigen' volk, daarom doen mocro's altijd alleen stoer in een groep.

solo heb je er bijna geen last van.
Nu heb je het specifiek over Marokkanen, en dan nog Marokkanen uit een 'sociaal lagere klasse'. Ik hoop dat je begrijpt dat dit nog steeds geen causaal verband legt met de huidskleur of de afkomst? Je hebt immers ook blank tuig dat samenschoolt en overal loopt te zieken.
 
Hoe verneuk je de interpretatie van een onderzoek en geef je het weer als een onderzoek gedaan door Dronkers zelf. Dronkers heeft niks onderzocht, hooguit zijn interpretatie losgelaten op internationale data (PISA-data). 'Grappige' is alleen dat die Pisa-data geen betrekking heeft op Nederland omdat Nederland niet in de data is opgenomen.

De analyse van Dronkers :

http://www.maastrichtuniversity.nl/...b6&owner=71c7dc2d-f555-4243-ae2f-00aeeaec1cb9

Misschien is de data wel relevant voor Nederland maar dat valt niet af te leiden uit de Pisa-data zelf omdat Nederland daar niet in vertegenwoordigd is. Het Nederlandse onderwijssysteem is van een andere opzet dan in de onderzochte landen dus is een uitspraak doen op basis van een analyse van cijfers die komen uit andere systemen op zijn minst discutabel.

We gaan toch ook geen uitspraken doen op basis van analyses die gebaseerd zijn op rechtssytemen die anders zijn de onze?
 
De krant van wakker Nederland :roflol:
 
Wat een greppeljournalistiek en verkrachting van wetenschappelijk onderzoek.
 
21.06.2010 13.23u - Onderzoek van Jaap Dronkers, hoogleraar Internationaal Onderwijsonderzoek aan de Universiteit Maastricht, bevestigt dat etnisch gemengde scholen het onderwijsniveau naar omlaag halen.

Dronkers onderzocht data uit 2006 van het ‘Program for International Student Assessment’ van de Oeso. Hij doorpluisde gegevens van 9.279 immigrantenleerlingen en 76.569 autochtone leerlingen. Zijn conclusie is zonneklaar: hoe meer verschillende culturele groepen er in één school zitten, hoe lager het onderwijsniveau.

“Als er zes of zeven verschillende etniciteiten op één school zitten, kunnen de prestaties echt zwaar dalen”, aldus Dronkers (Het Laatste Nieuws, 19.06.10). “In sommige ASO-klassen in België wordt er daardoor op TSO-niveau lesgegeven. Da’s ergens ook logisch. Zulke cultuurverschillen overbruggen kost immens veel tijd. Hoe meer groepen, hoe meer de leerkracht daarin moet investeren, waardoor er minder tijd overblijft voor de eigenlijke leerstof.” Daarom stelt Dronkers voor om maximum twee etnische groepen in één klas te zetten.

De hoogleraar kwam nog tot een andere ontnuchterende vaststelling. Allochtone leerlingen uit islamitische landen scoren beduidend lager dan alle andere leerlingen. Dat heeft volgens Dronkers niets te maken met het feit dat ze uit lagere sociaal-economische klassen zouden komen, maar met de islam zelf. “Bepaalde islamitische waarden en normen werken gewoon contraproductief in onze moderne Westerse samenleving”, stelt Dronkers in Het Nieuwsblad (19.06.2010).

Bovenvermelde resultaten liggen in de lijn van eerdere vaststellingen. Zo slaakten verschillende Antwerpse schooldirecties meer dan een jaar geleden al een noodkreet vanwege de invoer van steeds nieuwe generaties anderstaligen – via importhuwelijken en gezinshereniging – wat nefast is voor de onderwijskwaliteit. Aan die oproep werd echter geen gehoor gegeven. De immigratiecarrousel draait nog steeds op volle toeren, met alle gevolgen van dien.

Zegt genoeg denk ik? Het falen van de multikul nogmaals bewezen. En links dat spartelt als een duivel in een wijwatervat bij het lezen van dergelijke harde en ongewenste berichten.
 
Terug
Naar boven