- Lid sinds
- 9 mei 2009
- Berichten
- 7.306
- Waardering
- 892
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 106kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inteelt zorgt voor achterlijkheid en aangezien iedereen daar aan neven en nichten word uitgehuwelijkt...Wat moet je er begot uit afleiden, ik zie nergens oorzakelijke verbanden. Wie serieus durft claimen dat mensen van arabische origine van nautre minder begaafd zijn, heeft er Imo zelf nix van begrepen en verdient een enkel ticketje richting Marokko.
op mn vorige school hadden we 1 blanke klas in de bovenbouw, en daar zat ik in. het ging gewoon niet goed als marokkanen, turken, n*gers met nederlanders zaten. niet dat het van die nazis waren, juist niet, waren vooral punk, altos, rock, skate, metal heads achtige mensen, waar ik echt nooit ruzie mee heb gehad. vreselijke school, vreselijke linkse docenten, vreselijke allochtonen. er kwam een keer een pvdaer langs op onze school, zij was voor gemengd onderwijs en kwam kijken naar het resultaat. lol.
alleen blanken die zich als allochtoon gedroegen werden geaccepteerd door die idioten. als blank meisje werd je daar gewoon aangerand. en als blanke jongen in elkaar geslagen. zonder reden.
MAASTRICHT - Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties. Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.
Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht. Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen. Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.
„Dit positieve effect van etnische homogeniteit -eenheid- in scholen kan de aantrekkingskracht van bijvoorbeeld islamitische, witte en joodse scholen verklaren,” meldt Dronkers in de oratie ’Positieve maar ook negatieve effecten van etnische diversiteit in scholen op onderwijsprestaties’.
Dronkers onderzocht ruim 9000 immigrantenleerlingen, afkomstig uit 35 verschillende landen en woonachtig in 15 westerse landen én alle 76.569 autochtone leerlingen van deze 15 landen. In deze 15 landen zijn vooral de Nederlandse leerlingen de 'dupe' van veel allochtonen in de klas: zij presteren in elk geval slechter.
Verder stelt hij dat leerlingen afkomstig uit islamitische landen lagere onderwijsprestaties hebben dan andere vergelijkbare allochtone leerlingen. „Die achterstand kan niet door de sociaal-economische achtergrond, schoolkenmerken of onderwijsstelsel verklaard worden. Het eenzijdig hameren op de sociaal-economische achterstand of kenmerken van scholen of onderwijsstelsels heeft dus geen empirische basis.”
Bron: De Telegraaf
Moet inderdaad een slechte school zijn geweest, taalonderwijs was in ieder geval bar en boos. Leestekens, hoofdletters, alinea's waarom zou je ze ook gebruiken als je gewoon van 100 of meer woorden 1 zin kan maken?
De taalvaardigheid van sommige hier is inderdaad beneden N.A.P.
Maar het is de schuld van de allochtonen, logisch ook want je moet de oorzaak ook niet dicht bij jezelf zoeken maar bij een groep die toch al onder vuur ligt.
De achterblijvende prestaties op school hebben mijnsinzien meer te maken met de carrieredrang van beide ouders en het digitale tijdperk.
De taalvaardigheid van sommige hier is inderdaad beneden N.A.P.
Maar het is de schuld van de allochtonen, logisch ook want je moet de oorzaak ook niet dicht bij jezelf zoeken maar bij een groep die toch al onder vuur ligt.

Het zijn ook altijd die vervloekte Hollanders of niet Peoples, ze moeten eigenlijk gewoon hun bek houden!
Peoples de pro deo advocaat voor allochtonen met als slogan Praat recht wat krom is.
Dus jij bent van mening dat de verslechterde prestaties op school direct te maken hebben met de komst van migranten?
Klopt het dat je hiermee aangeeft dat als deze groep geband zou zijn van welk onderwijs dan ook, anderzijds eigen en apart onderwijs dienen te genieten, dat de huidige prestaties en redement voor blanke, Nederlandse scholieren buiten gewoon zullen stijgen?
Dus jij bent van mening dat de verslechterde prestaties op school direct te maken hebben met de komst van migranten?
\
Het is toch de logica zelve dat als je een meerderheid aan leerlingen hebt met een zekere achterstand, dat je dan een vermindering van het algemeen niveau krijgt. Dat is gewoon een vaststelling en een probleem van onregelmatige spreiding en andere fouten die in het verleden gemaakt zijn mbt de immigratie. Het heeft geen zin om dat te gaan ontkennen, net zo min het zin heeft om dat toe te schrijven aan het kleurtje van de huid.
Haha heerlijk hoe wetenschappelijk onderzoek hier altijd afgekraakt wordt door dezelfde intellectuelen.
Voor zijn onderzoek gebruikte Dronkers data uit 2006 van het Program for International Student Assessment (PISA) van de Oeso. Sinds 2000 wordt deze test om de drie jaar afgenomen bij vijftienjarige leerlingen uit een groot aantal Oeso-lidstaten. Het doel ervan is het in kaart brengen van wiskunde-, natuurkunde- en leesvaardigheden. Nederlandse data kon Dronkers niet gebruiken, doordat hier pas sinds vorig jaar het land van herkomst van leerlingen wordt geregistreerd
.
