AndroidHealthClinic

Nieuws Onderzoek: Etnische diversiteit op scholen zorgt voor slechte prestaties

Wat moet je er begot uit afleiden, ik zie nergens oorzakelijke verbanden. Wie serieus durft claimen dat mensen van arabische origine van nautre minder begaafd zijn, heeft er Imo zelf nix van begrepen en verdient een enkel ticketje richting Marokko.
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #22
Nu kunnen sommigen hier wel quasi-wetenschappelijk doen alsof ze het hele onderzoek even onderuit hebt gehaald op basis van wat punten en hun kop maar al te gretig weer in het zand willen steken, maar de feiten liegen niet.

'Zwarte' scholen doen het beduidend slechter dan scholen waarbij er sprake is van een meerderheid van autochtone leerlingen. Die constatering is al jaren geleden bevestigd. Daar liggen meerdere oorzaken aan ten grondslag, maar dat doet er helemaal niet toe. Feit blijft dat wanneer je kinderen op een 'zwarte' school inschrijft ze niet het maximale eruit kunnen halen door allerlei factoren die een negatief effect hebben op de prestaties van het kind.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet je er begot uit afleiden, ik zie nergens oorzakelijke verbanden. Wie serieus durft claimen dat mensen van arabische origine van nautre minder begaafd zijn, heeft er Imo zelf nix van begrepen en verdient een enkel ticketje richting Marokko.
Inteelt zorgt voor achterlijkheid en aangezien iedereen daar aan neven en nichten word uitgehuwelijkt...
 
op mn vorige school hadden we 1 blanke klas in de bovenbouw, en daar zat ik in. het ging gewoon niet goed als marokkanen, turken, n*gers met nederlanders zaten. niet dat het van die nazis waren, juist niet, waren vooral punk, altos, rock, skate, metal heads achtige mensen, waar ik echt nooit ruzie mee heb gehad. vreselijke school, vreselijke linkse docenten, vreselijke allochtonen. er kwam een keer een pvdaer langs op onze school, zij was voor gemengd onderwijs en kwam kijken naar het resultaat. lol.
alleen blanken die zich als allochtoon gedroegen werden geaccepteerd door die idioten. als blank meisje werd je daar gewoon aangerand. en als blanke jongen in elkaar geslagen. zonder reden.
 
Bijzonder weer om te zien hoe prutjournalisten even snel door zo'n onderzoek heen bladeren, er een spannende kop op los laten en vervolgens een heel contingent aan halve garen doen geloven dat de onderzoeker in kwestie heeft aangetoond dat gemengde scholen per definitie zorgen voor slechte prestaties. Nogmaals, dit land is toe aan een toelatingcoïtusamen alvorens men stemrecht bemachtigd. Mensen die geabonneerd zijn op de Telegraaf zonder daar professionele belangen bij te hebben dienen per direct uitgesloten te worden van stemrecht.
 
op mn vorige school hadden we 1 blanke klas in de bovenbouw, en daar zat ik in. het ging gewoon niet goed als marokkanen, turken, n*gers met nederlanders zaten. niet dat het van die nazis waren, juist niet, waren vooral punk, altos, rock, skate, metal heads achtige mensen, waar ik echt nooit ruzie mee heb gehad. vreselijke school, vreselijke linkse docenten, vreselijke allochtonen. er kwam een keer een pvdaer langs op onze school, zij was voor gemengd onderwijs en kwam kijken naar het resultaat. lol.
alleen blanken die zich als allochtoon gedroegen werden geaccepteerd door die idioten. als blank meisje werd je daar gewoon aangerand. en als blanke jongen in elkaar geslagen. zonder reden.

Moet inderdaad een slechte school zijn geweest, taalonderwijs was in ieder geval bar en boos. Leestekens, hoofdletters, alinea's waarom zou je ze ook gebruiken als je gewoon van 100 of meer woorden 1 zin kan maken?
 
MAASTRICHT - Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties. Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.

Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht. Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen. Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.

Ik zie deze gasten bijna tot nooit ontsporen en zie al helemaal geen groepjes aziaten die herrie schoppen in het openbaar vervoer of op de hoek staan en opmerkingen tegen mensen maken.

Heeft toch met mentaliteit te maken denk ik want bij hun zit het er niet in om je zo te gedragen.

„Dit positieve effect van etnische homogeniteit -eenheid- in scholen kan de aantrekkingskracht van bijvoorbeeld islamitische, witte en joodse scholen verklaren,” meldt Dronkers in de oratie ’Positieve maar ook negatieve effecten van etnische diversiteit in scholen op onderwijsprestaties’.

Dronkers onderzocht ruim 9000 immigrantenleerlingen, afkomstig uit 35 verschillende landen en woonachtig in 15 westerse landen én alle 76.569 autochtone leerlingen van deze 15 landen. In deze 15 landen zijn vooral de Nederlandse leerlingen de 'dupe' van veel allochtonen in de klas: zij presteren in elk geval slechter.

Verder stelt hij dat leerlingen afkomstig uit islamitische landen lagere onderwijsprestaties hebben dan andere vergelijkbare allochtone leerlingen. „Die achterstand kan niet door de sociaal-economische achtergrond, schoolkenmerken of onderwijsstelsel verklaard worden. Het eenzijdig hameren op de sociaal-economische achterstand of kenmerken van scholen of onderwijsstelsels heeft dus geen empirische basis.”

Bron: De Telegraaf

Zit wel een kern van waarheid in dit artikel, naar mijn eigen mening heeft het meer te maken met het feit dat kinderen van allochtone afkomst totaal geen autoriteit accepteren omdat thuis geleerd is dat dit land met zijn systeem en zijn inwoners de vijand is.
Gaat niet voor allemaal op maar voor een groot aantal wel en ook de media heeft er een groot aandeel in dat de situatie zich zo ontwikkeld heeft want ik nog meegemaakt dat we prima met elkaar overweg konden.
 
Laatst bewerkt:
Moet inderdaad een slechte school zijn geweest, taalonderwijs was in ieder geval bar en boos. Leestekens, hoofdletters, alinea's waarom zou je ze ook gebruiken als je gewoon van 100 of meer woorden 1 zin kan maken?

waarom zou ik die gebruiken op een forum
 
Om intellectueel over te komen, jonguhhh.
 
De taalvaardigheid van sommige hier is inderdaad beneden N.A.P.
Maar het is de schuld van de allochtonen, logisch ook want je moet de oorzaak ook niet dicht bij jezelf zoeken maar bij een groep die toch al onder vuur ligt.

De achterblijvende prestaties op school hebben mijnsinzien meer te maken met de carrieredrang van beide ouders en het digitale tijdperk.
 
De taalvaardigheid van sommige hier is inderdaad beneden N.A.P.
Maar het is de schuld van de allochtonen, logisch ook want je moet de oorzaak ook niet dicht bij jezelf zoeken maar bij een groep die toch al onder vuur ligt.

De achterblijvende prestaties op school hebben mijnsinzien meer te maken met de carrieredrang van beide ouders en het digitale tijdperk.

Dat speelt zeker mee, goed punt.
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #32
De taalvaardigheid van sommige hier is inderdaad beneden N.A.P.
Maar het is de schuld van de allochtonen, logisch ook want je moet de oorzaak ook niet dicht bij jezelf zoeken maar bij een groep die toch al onder vuur ligt.

Het zijn ook altijd die vervloekte Hollanders of niet Peoples, ze moeten eigenlijk gewoon hun bek houden!:rolleyes:

Peoples de pro deo advocaat voor allochtonen met als slogan Praat recht wat krom is.
 
Het zijn ook altijd die vervloekte Hollanders of niet Peoples, ze moeten eigenlijk gewoon hun bek houden!:rolleyes:

Peoples de pro deo advocaat voor allochtonen met als slogan Praat recht wat krom is.

Dus jij bent van mening dat de verslechterde prestaties op school direct te maken hebben met de komst van migranten?
Klopt het dat je hiermee aangeeft dat als deze groep geband zou zijn van welk onderwijs dan ook, anderzijds eigen en apart onderwijs dienen te genieten, dat de huidige prestaties en redement voor blanke, Nederlandse scholieren buiten gewoon zullen stijgen?
Klopt het dat randzaken zoals eerder genoemd geenzins een rol van betekenis spelen in de verslechtering van het huidige scholingsklimaat?
Bent u van mening dat, gezien uw politieke voorkeur en uw xenofobiteit, u dit soort berichtgeving wenst te draaien om deze in uw straatje te praten welke als gevolg heeft dat u neer wordt gezet als vreemdelingenhater?
 
Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #34
Dus jij bent van mening dat de verslechterde prestaties op school direct te maken hebben met de komst van migranten?

Voor de goede orde, we hebben het hier over 'zwarte scholen'. Bij dit soort scholen is de meerderheid van de leerlingen van (diverse!) allochtone afkomst en juist bij die zwarte scholen zijn de prestaties van de leerlingen en het lesniveau veelal slecht.

Wanneer op een 'witte school' (dus een meerderheid van autochtone scholieren) het niveau omlaag gaat dan hebben daar de allochtone scholieren die er WEL op zitten weinig mee te maken.

Klopt het dat je hiermee aangeeft dat als deze groep geband zou zijn van welk onderwijs dan ook, anderzijds eigen en apart onderwijs dienen te genieten, dat de huidige prestaties en redement voor blanke, Nederlandse scholieren buiten gewoon zullen stijgen?

Nogmaals, we hebben het over zwarte scholen. Daar zit een meerderheid van allochtone scholieren. IEDEREEN die op zo'n school zit, Hollander of Chinees ondervind last van die diverse samenstelling. Zelfs de leraren.

Talen verschillen, culturen zijn anders en (vooral Somalische, Antilliaanse en Marokkaanse) jongeren willen nog wel eens domineren wanneer er een handjevol van dezelfde etnische samenstelling zich in één klas bevind. En dat is dan zeker geen aanwinst voor de rest van de klas. Bovendien zorgt zo'n diversiteit van leerlingen voor niveauverschillen zoals taalachterstand waar niemand bij gebaat is omdat de leraren daar extra aandacht aan moeten besteden waardoor het 'gewone jongetje' uit de klas vergeten wordt.

Je kunt wel heel idealistisch voor zo'n zwarte school kiezen en voor diversiteit pleiten, maar het kind moet het ondergaan. Dat vergeten velen voor het gemak maar even.
 
Het is toch de logica zelve dat als je een meerderheid aan leerlingen hebt met een zekere achterstand, dat je dan een vermindering van het algemeen niveau krijgt. Dat is gewoon een vaststelling en een probleem van onregelmatige spreiding en andere fouten die in het verleden gemaakt zijn mbt de immigratie. Het heeft geen zin om dat te gaan ontkennen, net zo min het zin heeft om dat toe te schrijven aan het kleurtje van de huid.
 
Het is toch de logica zelve dat als je een meerderheid aan leerlingen hebt met een zekere achterstand, dat je dan een vermindering van het algemeen niveau krijgt. Dat is gewoon een vaststelling en een probleem van onregelmatige spreiding en andere fouten die in het verleden gemaakt zijn mbt de immigratie. Het heeft geen zin om dat te gaan ontkennen, net zo min het zin heeft om dat toe te schrijven aan het kleurtje van de huid.

+1 :thumb:
 
Elke cultuur heeft zijn eigen scripts. Mix je een groep door elkaar dan kan dat goed gaan botsen.
In aziatische culturen zie je vaak de nadruk liggen op prestatie. Hard werken en niet zeuren is hun motto. Neem bijv. de tibetaanse cultuur die zullen zeer gedreven de cultuur gaan verkennen waar ze zich onder bewegen. Maar ook chinezen zul je hier niet snel de aandacht op zien eisen.

Wat een groot probleem is onder bijv. immigranten jongeren is de afwezigheid van ouders als het gaat om ondersteuning van school. Simpelweg omdat de ouders zelf de taal nog niet machtig genoeg zijn. Vaak groeien ze ook op in een gezin met een lage SES, waarbij met name de inconsequente opvoedingssT een negatieve sleutelrol speelt. Ouders controleren hun kinderen slechts minimaal en stellen weinig regels op waar de kinderen zich aan moeten houden. Dit heeft uiteraard grote invloed op hun persoonlijkheid en het daarbijhorende gedrag. Wat weer een negatieve wissel trekt op het klasklimaat.
 
Laatst bewerkt:
Haha heerlijk hoe wetenschappelijk onderzoek hier altijd afgekraakt wordt door dezelfde intellectuelen.
 
Haha heerlijk hoe wetenschappelijk onderzoek hier altijd afgekraakt wordt door dezelfde intellectuelen.

Heb je wel gelezen waarom er kritiek er werd geleverd of brul je ook maar wat? Dronkers maakt een analyse die voor een groot gedeelte niet relevant is voor de situatie in Nederland. In het onderzoek waar Dronkers een analyse van maakt komen namelijk geen cijfers voor die betrekking hebben op de Nederlandse situatie.

Voor zijn onderzoek gebruikte Dronkers data uit 2006 van het Program for International Student Assessment (PISA) van de Oeso. Sinds 2000 wordt deze test om de drie jaar afgenomen bij vijftienjarige leerlingen uit een groot aantal Oeso-lidstaten. Het doel ervan is het in kaart brengen van wiskunde-, natuurkunde- en leesvaardigheden. Nederlandse data kon Dronkers niet gebruiken, doordat hier pas sinds vorig jaar het land van herkomst van leerlingen wordt geregistreerd
.

http://weblogs.nrc.nl/onderwijsblog...-school-slecht-voor-allochtoon-en-autochtoon/

Schuld van links verder natuurlijk, we hadden gewoon eerder de herkomst van leerlingen moet registreren.
 
Terug
Naar boven