Niemandweet
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 85
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

De bedoeling van mijn vragenlijst is inderdaad deels om zicht te krijgen op de opvatting t.a.v. prestatieverhogende middelen. Anderzijds is het bedoeld om zicht te krijgen op de zgn. 'prevalentie' van gebruik, hoeveel mensen (uitgedrukt in percentage) nu effectief gebruik maken van zo'n middelen. In Vlaanderen vinden bijvoorbeeld jaarlijks dopingcontroles plaats in fitnesscentra door de overheden. Maar zij geven zelf aan dat dit enkel gebeurt in die fitnesscentra waarvan men een sterk vermoeden heeft dat er gebruikt wordt. Volgens mij zijn de percentages over de hoeveelheid personen die gebruiken om die reden dan ook niet representatief. Juist omdat de fitnesscentra selectief gekozen worden.
Succes kerel.
Vond de poll ook niet helemaal goed op sommige punten. Er wordt telkens gerefereerd naar steroïden als 'probleem', beetje biased als je het mij vraagt
Verder is de wetgeving in België compleet achterlijk met razzia's in sportscholen. Laat mensen lekker zelf beslissen wat ze gebruiken

Daster;9040567[B zei:]Maar is dat een probleem?[/B] Ze doen er niemand kwaad mee toch. De ander eet elke dag bij McDonalds, loopt daar over 10 jaar ook de politie binnen om mensen tegen zichzelf te beschermen?
Hoe het nu is gaat tegen de logica in. Je moet als overheid kijken naar de statistieken die betrekking hebben op volksgezondheid, de rest is totaal irrelevant. Als je alcohol en sigaretten toelaat moet je zéker AAS toelaten, anders ben je gewoon hypocriet en inconsequent bezig. Waar het schoentje wringt is natuurlijk dat AAS geen belastinggeld opleveren.Zeker niet in mijn ogen. Maar waar ga je de lijn trekken? In competitieverband mag het niet, maar recreatief zouden ze het wel moeten toelaten/gedogen? Dat is tegen alle logica in. Prestatiebevorderende middelen nemen, waar bepaalde risico's in acht genomen moeten worden, voor het plezier in nemen? Je snapt toch dat dat vreemd klinkt in de oren van leken. En die leken gaan toevallig over de regels.
Imo is het net als met andere drugs, allemaal leuk als je het wil nemen maar weet dat er consequenties aan die keuze kunnen vasthangen. Dat is nu eenmaal de wereld waar we in leven.
Hoe het nu is gaat tegen de logica in. Je moet als overheid kijken naar de statistieken die betrekking hebben op volksgezondheid, de rest is totaal irrelevant. Als je alcohol en sigaretten toelaat moet je zéker AAS toelaten, anders ben je gewoon hypocriet en inconsequent bezig. Waar het schoentje wringt is natuurlijk dat AAS geen belastinggeld opleveren.
Als je een leek bent op gebied van medicijnen, drugs, en hun schadelijkheid dan hoor je zeker geen wetten te maken. Maar ik zal meer zeggen: het is niet de taak van de overheid om sporters te controleren. Dat is de taak van de individuele organisaties, waar sporters lid van moeten zijn om deel te kunnen nemen aan een wedstrijd. Recreatieve sporters hebben geen contractuele verplichtingen en zouden baas moeten zijn over hun eigen lichaam, zolang ze anderen niet in gevaar brengen.
Hoe het nu is gaat tegen de logica in. Je moet als overheid kijken naar de statistieken die betrekking hebben op volksgezondheid, de rest is totaal irrelevant. Als je alcohol en sigaretten toelaat moet je zéker AAS toelaten, anders ben je gewoon hypocriet en inconsequent bezig. Waar het schoentje wringt is natuurlijk dat AAS geen belastinggeld opleveren.

Als je een leek bent op gebied van medicijnen, drugs, en hun schadelijkheid dan hoor je zeker geen wetten te maken. Maar ik zal meer zeggen: het is niet de taak van de overheid om sporters te controleren. Dat is de taak van de individuele organisaties, waar sporters lid van moeten zijn om deel te kunnen nemen aan een wedstrijd. Recreatieve sporters hebben geen contractuele verplichtingen en zouden baas moeten zijn over hun eigen lichaam, zolang ze anderen niet in gevaar brengen.
Ik zeg juist dat er geen hypocrisie mag bestaan, daarom moet de overheid er ook buiten blijven. Wie deelneemt aan wedstrijden moet de regels volgen en controle gebeurt door de organisator van de wedstrijd. Die hebben natuurlijk niets te zeggen over wat hobby sporters in hun lichaam stoppen. Dus er is geen probleem.Je bent pas hypocriet als je bepaalde mensen gaat viseren op doping gebruik en andere niet. Moet niet gekker niet meer worden dat je als competitie atleet voorbij gegaan wordt door recreatieve sporters. Die gaan dan helemaal de neiging hebben om naar doping te grijpen.
Ik zeg juist dat er geen hypocrisie mag bestaan, daarom moet de overheid er ook buiten blijven. Wie deelneemt aan wedstrijden moet de regels volgen en controle gebeurt door de organisator van de wedstrijd. Die hebben natuurlijk niets te zeggen over wat hobby sporters in hun lichaam stoppen. Dus er is geen probleem.
Wat je zegt over recreatieve sporters die competitie-atleten voorbij gaan is ook niet correct. 1) talent en inzet wegen nog altijd zwaarder door dan doping. 2) wie competitie gaat doen is ook ooit amateur geweest, dus iedereen gaat door dezelfde cyclus. 3) amateurs mogen niet deelnemen aan wedstrijden want ze worden niet gecontroleerd, dus vormen ze überhaupt geen concurrentie.
Ik vind het juist tunnelvisie als je alleen over AAS praat en niet de veel schadelijkere vrij verkrijgbare producten. Verder pleit ik meer voor een gedoogbeleid dan voor legalisering.Ik deel grotendeels je mening wat betreft AAS, iedereen mag het van mij voor zichzelf bepalen. Maar het legaliseren van AAS en de argumenten die je daarvoor gebruikt vind ik toch wel een beetje tunnelvisie.
Een land regeer je niet enkel op basis van statistieken, de overheid heeft ook morele en culturele verplichtingen.
Heeft er niets mee te maken, ik zei dit al voor ik aan BB deed, heb nooit begrepen waarom middeltje A dat minder schadelijk is illegaal is, terwijl middeltje B dat veel schadelijker is gewoon vrij te koop is.Snap dat jij er anders over denkt als doorgewinterde BB maar dat zegt niet dat de overheid het AAS gebruik voor iedereen moet gaan faciliteren.
Waarom denk jij dat je kinderen last zouden hebben van een hobby sporter die eens een kuurtje neemt? En zou je je niet beter zorgen maken over het gevaar van comadrinken als je kinderen pubers worden? Of longkanker als ze 30 jaar gerookt hebben? Oh wacht de overheid heeft dit niet verboden dus zal het wel ok zijnIk ben blij dat mijn kinderen niet opgroeien in een maatschappij waarin AAS gebruik legaal en geaccepteerd is, ongeacht het schadelijk is voor je of niet. Het ASS gebruik behoort tot een specifieke doelgroep en daar moet het ook blijven. en het wel degelijk de taak van de overheid om hiervoor te zorgen.
Dus het feit dat er hoge taksen zijn op alcohol en sigaretten heeft ook niets met belastinggeld te maken zeker?Sterker nog , zij zijn de enigste partij die dit kunnen bepalen. Maar als je echt denk dat het ook maar iets te maken met belastingcenten dan zal je dit wel aan je voorbij zijn gegaan.![]()
Nergens gezegd, je legt woorden in mijn mond. Ik heb gewoon gezegd dat talent en inzet zwaarder doorwegen. Lees je wel aandachtig?En jij denkt dat alleen competitie atleten getalenteerd zijn en zich kunnen inzetten?
Doping werkt alleen als je al op een hoog niveau staat. Het maakt geen kampioenen van ongetalenteerde sporters die zich te weinig inzetten.Ik vind het ook altijd grappig dat zoveel mensen de impact van doping minimaliseren. Doping brengt je nu eenmaal naar een ander niveau of denk je dat het toeval is dat zo goed als elke topsporter wel op één of andere manier gebruikt?
Jij denkt dat er maar 1 soort wedstrijd is met 1 categorie? Er zijn meerdere wedstrijden van amateur tot prof en daarnaast nog gewichtsklassen. Talent komt altijd bovendrijven al is het niet altijd op hetzelfde manier. Als je weet dat voor een bepaalde wedstrijd die je wilt doen nooit ver komt zonder te kuren, dan ga je als amateur al beginnen kuren. Het is wel erg naïef om te denken dat er een naturel atleet tegenover een junkie komt te staan, zo werkt het nu eenmaal niet in de realiteit. Je maakt er een hypothetisch spelletje van zo.Als er een steroïdenjunkie even hard traint en even getalenteerd (of zelfs niet) is als een natuurlijke atleet dan is het verschil gewoon belachelijk en dat weet je zelf ook wel. Stel dan dat de eerste toch plots wedstrijd ambitie krijgt is dat dan eerlijke concurrentie? Of ga jij er vanuit dat iedereen even eerlijk is.
Ik ben juist neutraal, ik ben de eerste die beginners afraad om al snel te gaan kuren. Ik wijs alleen op de hypocrisie van de samenleving terwijl jij die negeert. Wie A zegt moet ook B zeggen en dus moet AAS gedoogd worden, en nee dat zal zeker geen gevaar vormen voor de volksgezondheid.Ik ben het niet gauw oneens met je posts maar ik vind je toch redelijk bevooroordeeld over dit onderwerp. Ik zeg het nog eens: mij boeit het niet wat een ander in z'n lichaam stopt maar dat de overheid het dan maar moet gedogen of legaliseren is er toch wel over.