XXL Nutrition

Onderzoeken gericht op de vrouwlijke atleet

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 1K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Je wordt bedankt 3XL (zowel pos als neg).

Ben ze nu allemaal aan het naspitten, jammer dat ik sommigen niet even opzij heb gezet.. maar de laatste, die ik las (op pag. nr 3) was de spreekwoordelijke druppel: zit ik hier voor .... aan KT te doen in de hoop om mijn stofwisseling omhoog te krijgen.

Espi


MALES RESPOND TO STRENGTH TRAINING BUT FEMALES DO NOT​

Lemmer, J. T., Ivey, F. M., Ruan, A. S., Martel, G. F., Hurlbut, D. E., Metter, J. E., Fozard, J. L., Fleg, J. L., & Hurley, B. F. (2001). Effect of strength training on resting metabolic rate and physical activity: Age and gender comparisons. Medicine and Science in Sports and Exercise, 33, 532-541.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

The purpose of this study was to compare age and gender effects of strength training on resting metabolic rate (RMR), energy expenditure of physical activity, and body composition. Before and after 24 weeks of strength training, measures were taken in young men (N = 10; 20-30 yr), young women (N = 9); older men (N = 11; 65-75 yr) and older women (N = 10).
When Ss were pooled, RMR increased by 7%. There was a significant gender x time interaction, men increasing RMR by 9% and women showing no significant increase. In other analyses of the data, there still was an effect for men but not for women. Energy expenditure of physical activity did not change.
Changes in absolute and relative RMR in response to strength training are influenced by gender, but not age. Males respond to strength training significantly, whereas females do not.
Implication. Metabolic changes occur in males as a response to strength training but not in females.
 
Je moet zelf mbv je eigen kennis en ervaring een schifting maken in de onderzoeken.

Er staat meestal wel voor ieder wat wils. Dus zowel onderzoeken die iets aantonen als onderzoeken die hetzelfde weerleggen. En zoals ik al zei, je eigen wijsheid is doorslaggevend.

PS. ik dacht trouwens wel dat het iets voor jou zou zijn al die onderzoekjes :D
 
Back
Naar boven