Heb er redelijk wat over gelezen, maar nog niet genoeg om ergens iets over te kunnen concluderen.
-PSA levels (een marker voor prostaatshit) lijken niet te stijgen in mannen van middelbare leeftijd. Ben wel info tegengekomen dat de prostaat zelf zou kunnen groeien... Minder! Bejaarden krijgen meer shit door AAS gebruik (testosteron injecties).
-Hartproblemen zijn (op basis van wat ik tot nu toe heb gelezen) niet in een causaal verband te brengen met AAS. Cholesterol daal, maar dat geldt vaak voor totaal cholesterol. Heb 1 studie gelezen waarin directe schade op het hart werd gemeten. Ze vonden niks, maar sluitten niet uit dat er geen schade zou kunnen zijn ontstaan door de beperkingen van het onderzoek.
-En orals zijn waarschijnlijk ook slechter voor cholesterol dan injects.
-Er is geen verband tussen AAS en agressie gevonden.
-Ben begonnen met wat epidemiologisch onderzoek te lezen naar de relatie tussen verhoogde hormoonwaarden en de kans op kanker. Ziet er (was te verwachten) niet goed uit.
Maar zoals ik al stelde: heb er nog lang niet genoeg over gelezen (wel veel

).
Gewoon keertje pubmed checken. Leer je erg veel van. En is niet veel moeilijker dan google als je weet hoe je het moet gebruiken. Als je tips nodig hebt hoor ik het wel.