Fitness Seller

One Cycle Won't Hurt

Gewoon voor jezelf afvragen of je dit wel wilt. Als je gear gebruikt en door omstandigheden niet kan/wil alles geven dan zou ik zelf stoppen en je plezier elders zoeken. De lifestyle is gewoon ongezond en om dan ook niet de volle potentie eruit halen is zonde. Tevens nu ben je nog jong en heb je geen verantwoording, maar als je straks wellicht aan de fam life begint dan is de bb lifestyle nog moeilijker te combineren en kan ik me wel voorstellen dat niet elke partner hier akkoord mee gaat aangezien als je all the way gaat je zeker weten jou directe omgeving hierin meeneemt.

Ik weet niet of jij hetzelfde ervaart, maar de laatste tijd ben ik me toch steeds meer en meer bewust aan het worden van hoe “slecht” ik me eigenlijk voel in een blast tov een cruise. Zowel lichamelijk als geestelijk. Het is moeilijk uit te leggen, maar het is gewoon een bepaalde vibe door heel je lichaam die uiterst onaangenaam is. Het heeft ook niet zo veel te maken met of ik nu tren, bold of deca of whatever neem… Gewoon steroids in het algemeen.

Tijdens een cruise voel ik me veel relaxter, vrijer en meer energiek en positief. In een blast voel ik me altijd gespannen, opgejaagd, gewoon niet chill… En daarnaast komt ook nog het fysieke aspect kijken. Ik kan echt stellen dat zaken zoals mijn vertering tijdens een blast vele malen slechter is dan tijdens een cruise en na een x-aantal weken/maanden blasten betaal je hier gewoon de prijs voor.

Na een paar jaar je standaard zo onprettig te voelen in je eigen lichaam snap ik dat je daar op een bepaald moment wat afstand van wil nemen. Soms denk ik ook van: f**k, ik ben nog in de 20 en eigenlijk in de “kracht van me leven”, maar ik voel me louter ellendig van al die troep.
Dit is de reden dat ik niet kuur maar nog steeds het stemmetje in mijn hoofd, 1 kuurtje maar haha

Ik weet niet of jij hetzelfde ervaart, maar de laatste tijd ben ik me toch steeds meer en meer bewust aan het worden van hoe “slecht” ik me eigenlijk voel in een blast tov een cruise. Zowel lichamelijk als geestelijk. Het is moeilijk uit te leggen, maar het is gewoon een bepaalde vibe door heel je lichaam die uiterst onaangenaam is. Het heeft ook niet zo veel te maken met of ik nu tren, bold of deca of whatever neem… Gewoon steroids in het algemeen.

Tijdens een cruise voel ik me veel relaxter, vrijer en meer energiek en positief. In een blast voel ik me altijd gespannen, opgejaagd, gewoon niet chill… En daarnaast komt ook nog het fysieke aspect kijken. Ik kan echt stellen dat zaken zoals mijn vertering tijdens een blast vele malen slechter is dan tijdens een cruise en na een x-aantal weken/maanden blasten betaal je hier gewoon de prijs voor.

Na een paar jaar je standaard zo onprettig te voelen in je eigen lichaam snap ik dat je daar op een bepaald moment wat afstand van wil nemen. Soms denk ik ook van: f**k, ik ben nog in de 20 en eigenlijk in de “kracht van me leven”, maar ik voel me louter ellendig van al die troep.
Dit is de reden dat ik inmiddels op TRT zit.

Ik heb dit totaal niet, ik voel me alleen af en toe ellendig in een bulk om het grote aantal kcals wat ik op een dag naar binnen moet schuiven maar mentaal verder wel lekker.

Als je je jaar in jaar uit zo voelt is dat wel zaak om te kijken of deze hobby dan nog wel iets voor jou is.

@Vypaw Verder is kickboksen leuk om je mind even ergens anders op te hebben maar dit is op lange termijn niet te combineren met bodybuilding als je er serieus mee bezig bent. Ik hou van vechtsport en altijd sinds men 16e tot 28e gedaan eerst kickboksen daarna mma, maar puur en alleen maar gestopt omdat het mijn bodybuild progressie zwaar in de weg zat. Als ik geen zin meer heb om te competen ga ik zeker weer terug. Tot die tijd hou ik het bij af en toe wat cardio op de bokszak.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.567

Precies dit eigenlijk, merk ook weinig voordeel van een blast tov een cruise als ik de afweging maak

Precies dit eigenlijk, merk ook weinig voordeel van een blast tov een cruise als ik de afweging maak

Nou ja, een voordeel is wel de gains die je maakt en die 1,5-2uur per dag in de gym dat je je goed voelt. Maar of het het waard is tov de overige 22 uur op een dag is inderdaad maar de vraag :p

100% Ben nu zelfs helemaal off en voel me weer herboren. De rust tussen m'n oren was weer vergeten hoe goed ik me altijd voel als ik off ga off trt dosis zet :)

• #5.570
Ben sinds deze week aan het cruisen en heb in ieder geval een stuk minder opgejaagd gevoel
Daarbij ook geslaagd voor m'n scriptie en even een week rust van de gym

De mentale rust die ik heb is ongeëvenaard, ik raak gestressed omdat ik steeds denk "shit ik moet echt iets aan school doen/naar de gym etc."
Maar ik hoef eigenlijk helemaal niks, ook wel eens lekker :p

Ben sinds deze week aan het cruisen en heb in ieder geval een stuk minder opgejaagd gevoel
Daarbij ook geslaagd voor m'n scriptie en even een week rust van de gym

De mentale rust die ik heb is ongeëvenaard, ik raak gestressed omdat ik steeds denk "shit ik moet echt iets aan school doen/naar de gym etc."
Maar ik hoef eigenlijk helemaal niks, ook wel eens lekker :p

Beter man, ff op relax stand

• #5.572
Afgelopen weken mezelf wel aan het voedingsschema gehouden maar daarnaast rotzooi gegeten en slecht geslapen (lees; 6-7 uur per nacht, voor mijn doen zeer merkbaar qua mood etc.)
-2kg nu 83kg, ben gestopt met GH en met blasten, en daarbij had ik ook al 1,5 week niet meer geinject ofzo oeps

Vanaf morgen ga ik weer structuur aanbrengen, trainingen loggen, stoppen met zooi eten, m'n acne is echt ontploft als een malle (in m'n gezicht) en ik weet dat dat door het eten komt
Niet omdat ik er zin in heb, maar gewoon omdat het van mezelf moet want leven zonder structuur is helemaal kut :roflol:

Had me opgegeven voor een proefles kickbox, mail terug gehad wanneer ik wilde komen, aangegeven, en sinds dien (3 dagen verder nu) niks meer vernomen, morgen ff bellen
Als ik eenmaal beetje fatsoenlijke techniek heb wil ik gewoon na elke gymsesh 15 min conditie werk gaan doen op een heavy bag als vorm van cardio

Wil 1 dag in de week anders gaan trainen ook, een stuk meer stabilisatie en core shit, zoals medicine ball slams, kettlebell swings, pull-ups en al die meuk en daarbij ook stretchen

Soon lidmaatschap in CrossFit club? :trollface:

• #5.575
Afgelopen woensdag eerste 1 op 1 les gehad voor kickboxen, vond het echt heel leuk, zoveel energie van kregen

Ben al een tijdje aan het zoeken naar hoe ik dus functionele oefeningen kan doen voor kickboxing ten behoeve van explosiviteit (zoals plyometrisch trainen), alleen soms lastig omdat grote kanalen geen onderbouwing geven waarom een bepaalde oefening goed voor je kan zijn, vind het wel fijn als ik iets doe dat ik ook weet waarom ik het doe :roflol:

In m'n eigen gym hebben we ladders voor footwork drills, battle ropes, een sledge, 12 soorten medicine balls, een boksbal en zo een bal waar je tegen aan kan tikken voor snelheid te trainen

Les ging goed, 13 jaar geleden voor het laatst een les gehad maar het zat er nog redelijk in, behalve de highkicks dan :o.

Nu alleen even na denken hoe ik het beste m'n split kan indelen voor herstel en hypertrofie kan combineren met explosiviteit & conditie.

Merkte wel na 1,5 uur gekickboxed te hebben dat m'n wreven, onderarmen en wat pezen last hadden omdat ze het niet gewend zijn

~ 83,6kg nu
1702645172997.png

Dit weekend zuipen in Brussel :D, voor het eerst echt weekend (2 dagen vrij) in 3 jaar ofzo

• #5.576
Kleine update;
Bier smaakt goed
Auto rijden hier is echt een doodwens
India 2.0 if you ask me

Kleine update;
Bier smaakt goed
Auto rijden hier is echt een doodwens
India 2.0 if you ask me

Het vermogen om zelf na te denken en beslissingen te nemen wordt de Nederlandse automobilist in zijn geheel ontnomen door de manier waarop de Nederlandse infrastructuur in elkaar steekt. Als je elke 20 meter een drempel, rotonde, verkeerseiland of een flitspaal gewend bent en je komt in een omgeving waar dat niet zo is, is het gelijk paniek.

• #5.578
Het vermogen om zelf na te denken en beslissingen te nemen wordt de Nederlandse automobilist in zijn geheel ontnomen door de manier waarop de Nederlandse infrastructuur in elkaar steekt. Als je elke 20 meter een drempel, rotonde, verkeerseiland of een flitspaal gewend bent en je komt in een omgeving waar dat niet zo is, is het gelijk paniek.
Tot je ziet hoe ze in België rijden dan snap je waarom dit ontnomen wordt :roflol:

Helft van de auto’s met schaafschade en deuken :o

Tot je ziet hoe ze in België rijden dan snap je waarom dit ontnomen wordt :roflol:

Helft van de auto’s met schaafschade en deuken :o
Je moet dan ook echt niet naar Brussel gaan :o

geen idee waarom je naar daar ging tbh. Trump loog er niet over

Je moet dan ook echt niet naar Brussel gaan :o

geen idee waarom je naar daar ging tbh. Trump loog er niet over

Vond zelf Antwerpen altijd super leuk om een dagje of weekendje te chillen daar. Brussel ook een paar keer geweest maar vond het ook niet super :o En dat was nog best lang geleden dus nu zal alles er nog 10x zo kut zijn

Terug
Naar boven