AndroidHealthClinic

One Cycle Won't Hurt

Een prep+wedstrijd is wel echt een goede manier om je motivatie terug te krijgen, ik ben nog nooit zo locked in en gefocust geweest als in men prep. En de wedstrijd was ook echt voor mij de bevestiging dat dit is wat ik wil en waar ik het voor doe en heeft me wel de nodige drive gegeven om door te pushen.

Plus je hebt wel echt potentie als classis competitor, zou zonde zijn om je niet een keer op stage te zien staan.

Los van dat geniet lekker van wat je doet, plezier in wat je doet is ook belangrijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.602
Ooga booga knie naar de klote getrapt, kan al een dag niet meer lopen, door de adrenaline tijdens het trainen niet gevoeld

Moet zeggen dat ik de afgelopen weken tijdens legday (en trap aflopen) ook al wat last had van mn knieën maar ik heb geen idee wat de oorzaak is

Ik zat te denken aan wellicht dat ik te platte voeten heb en dit zich nu doorvertaald naar mn knieën

En dat ik toch te slecht mn warming up shit doe

Gelijk ff wat collageen en andere joint support meuk bij mn stack doen

Zal wel ff paar dagen duren dit denk ik zo

Ooga booga knie naar de klote getrapt, kan al een dag niet meer lopen, door de adrenaline tijdens het trainen niet gevoeld

Moet zeggen dat ik de afgelopen weken tijdens legday (en trap aflopen) ook al wat last had van mn knieën maar ik heb geen idee wat de oorzaak is

Ik zat te denken aan wellicht dat ik te platte voeten heb en dit zich nu doorvertaald naar mn knieën

En dat ik toch te slecht mn warming up shit doe

Gelijk ff wat collageen en andere joint support meuk bij mn stack doen

Zal wel ff paar dagen duren dit denk ik zo
Voor dat dit werkt is je blessure hopelijk al over. Heb je dikke Low-kick ontvangen met sparren ?

• #5.604
Voor dat dit werkt is je blessure hopelijk al over. Heb je dikke Low-kick ontvangen met sparren ?
Nee zelf teveel getrapt maar door de klap op m'n knieën en adrenaline denk ik mis gegaan.
Komende week even op boks techniek focussen. Kan in ieder geval weer lopen :p

Niet? Misschien die nieuwe sport waar je moet trappen ( is klappen op je knieën indien je techniek nog niet geweldig is wat niet raar is na een paar weken ) en trappen ontvangt op je benen?

Is gewoon wennen, iedereen die meteen volle polle een full contact sport gaat doen loopt pijntjes op aan gewrichten.

Wat is je richtlijn nu met voeding? Eet je om te gainen/ afvallen of eet je meer op gevoel. Heb niet het idee dat voeding zon impact heeft in die sport en met een vol penske zou ikzelf niet graag sessie kickboxen doen.

• #5.607
Niet? Misschien die nieuwe sport waar je moet trappen ( is klappen op je knieën indien je techniek nog niet geweldig is wat niet raar is na een paar weken ) en trappen ontvangt op je benen?

Is gewoon wennen, iedereen die meteen volle polle een full contact sport gaat doen loopt pijntjes op aan gewrichten.
Ja had de pijn in mn gewrichten dus net een paar weken daarvoor al, maar dit is net de stap geweest die het aanwakkerde

Maar wat je zegt mn lichaam moet aardig wennen aan de schokken die die nu krijgt
Wat is je richtlijn nu met voeding? Eet je om te gainen/ afvallen of eet je meer op gevoel. Heb niet het idee dat voeding zon impact heeft in die sport en met een vol penske zou ikzelf niet graag sessie kickboxen doen.
Ik eet nu op gevoel maar eigenlijk wel 5 standaard meals variaties die ik altijd al at, high protein alleen iets hoger in vetten (lees 75-90g ipv 50)

Voeding is een twee strijd in die sport denk ik

Hoe meer je weegt hoe meer je je lichaamsgewicht in een stoot bijv kan gooien maar daarop lever je snelheid in

Wil wel lean gaan gewoon omdat ik dan weer een baseline heb

• Like
Waarderingen: AK
Voeding heeft zeer zeker een grote rol in (professionele) vechtsport. Uiteraard haal je je energie en herstel eruit wat niet geheel onbelangrijk is, beetje zoals in bodybuilding. Maar in bijv de UFC worden er best heftige weight cuts gedaan. Gasten die normaal op 200lbs rondlopen maar vechten op 170 of zelfs 155 lbs.

Het is een beetje zoeken naar het gewicht waarop jij jezelf het best voelt in zo'n sport. En voor sommige is het ook zoeken naar de klasse waarin ze de meeste kans maken.

Dus trt komende maanden, veelal eten op gevoel en meer focus op kickboxen. Wel intens dat je de knop ineens kan omzetten na jaren toch bb ambities te hebben. Ik zou zelf daar toch wel moeite mee hebben als ik cold turkey ineens met alles zou moeten stoppen 😂

Goed bezig kickboksen is ook wel voor je conditie. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

• #5.613
  • #5.614
Voeding heeft zeer zeker een grote rol in (professionele) vechtsport. Uiteraard haal je je energie en herstel eruit wat niet geheel onbelangrijk is, beetje zoals in bodybuilding. Maar in bijv de UFC worden er best heftige weight cuts gedaan. Gasten die normaal op 200lbs rondlopen maar vechten op 170 of zelfs 155 lbs.

Het is een beetje zoeken naar het gewicht waarop jij jezelf het best voelt in zo'n sport. En voor sommige is het ook zoeken naar de klasse waarin ze de meeste kans maken.
Ja en dat herstel ga je nodig hebben ook :p

Denk dat ik me het fijnst voel rond de 70-75kg

Dus daar ga ik ook naar toe cutten, zie er op dat gewicht ook het meest gezond uit en voel me dan ook het fitst

Dus trt komende maanden, veelal eten op gevoel en meer focus op kickboxen. Wel intens dat je de knop ineens kan omzetten na jaren toch bb ambities te hebben. Ik zou zelf daar toch wel moeite mee hebben als ik cold turkey ineens met alles zou moeten stoppen 😂
Nouja ik verplaats het een voor het ander :p
En ik train nog steeds 80% als bb’er
Ik eet nagenoeg hetzelfde, slaap etc. Blijf ik ook allemaal tracken

Moet alleen wel op een gegeven moment een keuze maken mocht ik een wedstrijd willen doen bij een van de twee

• Like
Waarderingen: AK
Moet alleen wel op een gegeven moment een keuze maken mocht ik een wedstrijd willen doen bij een van de twee
Kom parkje! Dan zal ik de keuze makkelijk voor je maken en je laten inzien dat dit niets voor je is. :trollface:

PS nu durf ik nog:o

Ik zeg groepsmeeting in het parkje met oud en nieuw.

Dit dus en natuurlijk zijn er genoeg die PEDs gebruiken (wel op hoger niveau)

Genoeg bekende vechters waar je wel aan kon af zien dat er wat in ging
Ik heb zelf een tijd fanatiek getraind nagenoeg iedereen op een beetje niveau gebruikt. Of voor massa of uithouding of combi.

• #5.620
Ik heb zelf een tijd fanatiek getraind nagenoeg iedereen op een beetje niveau gebruikt. Of voor massa of uithouding of combi.
Lijkt mij sowieso altijd wel het geval bij elke sport naar mate niveau meer op speelt
Veel mensen doen alsof hun neus bloed wanneer het gaat om sporten zoals voetbal, hardlopen, sprinten wielrennen etc. maar ik geloof niet dat de top van de top geen PED's aanraakt

Terug
Naar boven