XXL Nutrition

online vetmeting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebruik die site al tijden en sinds vorige week een caliper gekocht.
Scheelde een half procent, is dus best wel een goed richtlijn.

Mr_N zei:
nou bij mij kloppen dit soort dingen niet omdat ik een erg dun middel van mezelf heb...

vind het ook flauwekul de een heeft een breder middel van zichzelf als een ander...
DUs echt precies is het niet..

Er klopt werkelijk geen barst van!
De lichaamslengte wordt namelijk niet meegerekend. En ik heb een taille van 86 cm, weeg 101 kg, maar mijn vetpercentage is geen 11% maar ruim daarboven!

• Topic Starter Topic Starter
Gespierd Stuk zei:
Er klopt werkelijk geen barst van!
De lichaamslengte wordt namelijk niet meegerekend. En ik heb een taille van 86 cm, weeg 101 kg, maar mijn vetpercentage is geen 11% maar ruim daarboven!

dan ben jij de eerste waarbij het niet klopt.

percent bodyfat: 8,66%
fat weight: 6 kilos
lean weight: 59 kilos
resting metabolic rate: 1806

het ligt er maar net aan waar je meet, 1 cm scheelt al een dikke procent vet volgens deze site.

je waist is toch eigenlijk het dunste stuk van je taille, zo onder je bovenste blokjes? als ik dat meet(73cm) heb ik iets van 6,5% BF en als ik het dikste punt meet zit ik 2/3% hoger:S

nog wat..moet je aangespannen staan of niet? moet je je buik totaal laten hangen of niet?

Adema zei:
percent bodyfat: 8,66%
fat weight: 6 kilos
lean weight: 59 kilos
resting metabolic rate: 1806

het ligt er maar net aan waar je meet, 1 cm scheelt al een dikke procent vet volgens deze site.

je waist is toch eigenlijk het dunste stuk van je taille, zo onder je bovenste blokjes? als ik dat meet(73cm) heb ik iets van 6,5% BF en als ik het dikste punt meet zit ik 2/3% hoger:S

nog wat..moet je aangespannen staan of niet? moet je je buik totaal laten hangen of niet?
Voor of na het eten zal ook nog wel uitmaken denk ik, bij mij wil m`n buik nog wel eens opzwellen na een flinke maaltijd.

's ochtends is m'n dunste omtrek 73, en m'n 'dikste' 76.

's avonds loopt dat op tot een dikke 80+ als ik netjes m'n bordjes leeg gegeten heb :p

Jij zet meer als 7 centimeter uit? Klinkt ongezond.... :p

meten op navelhoogte, dus niet op het smalste stuk.
Na een normale uitademing
niet uitgezet en niet ingehouden. (aangespannen eventueel ?)
en 's ochtends vroeg (voordat er eten in je maag zit om je midellijn uit te doen zetten).

Geeft mij de meest redelijke resultaten. (alhoewel, in mijn refeed gisteren schijn ik 1,9 kilo aan VVM te zijn aangekomen, lijkt me ietwat heftig :))

Volgens mij klopt het toch ook niet helemaal. Ik heb hem al 3 maal ingevuld op 2 dagen en ik kom steeds iets anders uit, soms zelfs als ik dezelfde getallen invul. Hij geeft tussen de 16 en de 18% aan. Dit lijkt mij nogal veel, ik ben niet echt droog ofzo maar 16 laat staan 18% lijkt mij wel erg veel. Ik schatte mijzelf tussen de 12 en 14%. Stel dat ik toch een vetpercentage van 16% zou hebben dan zou mijn vet% op 2 jaar verdubbeld zijn van 8%(dit weet ik zeker want laten meten in ziekenhuis) naar 16% terwijl ik 20 kg ben bijgekomen met een dieet van nooit boven de 3500 kcal en met bijna elke week 3 uur te thaiboksen (waar je toch veel bij verbrand). Zou dit kunnen kloppen? Mij lijkt dit erg sterk of eerder vet k*t.

Var zei:
Jij zet meer als 7 centimeter uit? Klinkt ongezond.... :p

van 76 naar 82 ofzo..mm..ik sta altijd met m'n buik wat naar binnen, ik moet echt erop letten als ik em wil laten 'hangen' dat scheelt ook wat mee..

aangespannen opmeten? dan is het bij mij ook weer een cm of 1/2 kleiner, ligt er ook weer aan hoe je aanspant. naar buiten drukken, naar binnen trekken..

het is leuk voor een schatting, maar meer niet..

ach.. zo lang ik strepen op m'n schouders+borst heb en aders op m'n buik weet ik dat ik ripped ben :D

edit, ik heb trouwens redelijk dikke obliques, en ben er niet blij mee :mad: het lijkt soms net alsof ik love handles begin te krijgen, terwijl daar totaal geen sprake van is :(

Laatst bewerkt:
Percent Bodyfat 11.63333010892065%
Fat Weight 9
Lean Weight 65

Ik weet niet of het klopt, heb nog nooit met zo'n meter gemeten. Denk dat het wel aardig in de buurt zit. Maar denk dat het ietsje minder moet zijn, want kheb net nog een flinke maaltijd achter de kiezen :)

Adema zei:
edit, ik heb trouwens redelijk dikke obliques, en ben er niet blij mee :mad: het lijkt soms net alsof ik love handles begin te krijgen, terwijl daar totaal geen sprake van is :(
Kreeg ik ook al na een week training, weet niet hoe dit plots komt ???

Percent Bodyfat: 10.6%
Fat Weight: 8 kilos
Lean Weight: 70 kilos
Resting Metabolic Rate: 2121 calories

aardig in de buurt

Percent Bodyfat
14.651 % :(
Fat Weight
13kg
Lean Weight
74kg
Resting Metabolic Rate
2259 calories

ff een vraagje die resting metabolic rate, word daarmee het aantal cals bedoelt die je nodig hebt om op gewicht te blijven?

Greetzzz

twjunk zei:
Percent Bodyfat
14.651 % :(
Fat Weight
13kg
Lean Weight
74kg
Resting Metabolic Rate
2259 calories

ff een vraagje die resting metabolic rate, word daarmee het aantal cals bedoelt die je nodig hebt om op gewicht te blijven?

Greetzzz
Dat is je verbruik als je niets anders doet dan ademen. Schijndood zeg maar :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven