Fitness Seller

Onweer!

En nu schijnt volop de zon,ga lekker naar het zwembad zo:D

• Topic Starter Topic Starter
Schijnt vanavond weer te gaan onweren.
Lekker voor de meute die op het Museumplein staan vanavond. Ik denk dat ze snel thuis zijn dan.

Hier benauwd, wind en bewolkt, hopen dat het zo flink gaat losbarsten. Van die echte harde klappen en flitsen vind ik altijd fascinerend. (omg. breda).

het regent nu en het dondert een beetje :)

Ik ga straks een regendans doen

Woon zelf ook in A'dam ZO, en ik zat gister verdomme middenin die storm met mn brommert

Whaha in het mooie zeeland( renesse). Was het gewoon super weer.
NU weer.

is egt t*ring benauwd hier, niet normaal meer :mad:
alles plakt gewoon :o

• Topic Starter Topic Starter
Kan iemand mij uitleggen wat kwakoe is ?

The popular Kwakoe Festival is Amsterdam's biggest multicultural festival and the main festive event of the Surinamese black and African community. Kwakoe attracts thousands of visitors to the Bijlmerpark show ground over six summer weekends for a programme of live music, dancing, film screenings, sports, informative events, discussions and many varieties of ethnic food. A different theme is chosen each year and this is reflected in the music and performances. Increasingly popular, Kwakoe has drawn crowds of up to a million people in recent years.

http://www.kwakoefestival.nl/blog/

Over het festival

De 35ste editie van het festival begint op 3 juli 2010 en eindigt zondag 8 augustus 2010. Zes achtereenvolgende weekenden kun je het grootste festival van het land bezoeken. Het gevarieerde multiculturele programma bestaat uit muziek, sport, eten, dansen en ontmoeting. Het festival heeft dit jaar verschillende area’s die over het festival terrein verspreid zijn.

De Main-stage

Het hoofdpodium omvat een gevarieerd programma van DJ’s, muziek bands, live-muziek en dansworkshops. Het podium is zo opgebouwd dat het publiek van buiten ook kan meegenieten van wat er op de Main stage gebeurd.

De Culture-stage

Aan de andere kant van het festivalterrein gaat het publiek uit zijn dak bij de “culture stage”. Hier manifesteren verschillende culturen zich. Ook hier een gevarieerd programma met muziek, zang en dans. .

Het Kinderdorp

Op het festivalterrein is er ook een Kinderdorp geplaatst. Hier wordt aandacht besteedt aan de ‘jongste’ bezoekers.

De Beauty Lounge

In de Kwakoe Beauty Lounge kun je je lekker onder handen laten nemen door verschillende beauty professionals. Laat je wenkbrauwen vormgeven bij de Eyebrow bar, Je nagels lakken bij de manicure. Wil je liever een ‘tattoo’ laten zetten of een relaxende massage krijgen of een party outfit uitzoeken? Ook dat kan. Laat je verwennen (onder het genot van een heerlijk glas champi) in de Beauty Lounge.

Voetbal
Voetbal loopt als een rode draad door het Kwakoe Zomerfestival heen. Dit jaar wordt in een zeer sterk deelnemersveld gestreden om de Kwakoe trofee 2010 (en het prijzengeld). Het voetbalprogramma en de uitslagen van de wedstrijden zijn wekelijks op deze website terug te vinden. Wil je met jouw team deelnemen dan kan dat! (Harry Jonker 06-50875908)

Wie was Kwakoe?
Op 1 juli 1863 werd de slavernij in Suriname afgeschaft. Honderd jaar na dato werd ter herinnering van de afschaffing van de slavernij een standbeeld van een ontketende slaaf onthuld. Dit standbeeld, dat in Paramaribo (Suriname) staat, heet Kwakoe. Omdat 1 juli 1863 op een woensdag viel heeft het beeld de naam Kwakoe gekregen. Dit is in de Afrikaanse cultuur gebruikelijk voor kinderen die op woensdag werden geboren.

---------- Toegevoegd om 20:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------

Woon zelf ook in A'dam ZO, en ik zat gister verdomme middenin die storm met mn brommert

Wat zal je kledder geweest zijn! :D

Het ging goed tekeer zaterdag! Ik had het idee dat de bliksem hier een aantal straten verderop was ingeslagen. Er was een knal zo hard, ik werd er gewoon een beetje bang van. Vervolgens nog lekker door de polder naar de stad gefietst met donder en bliksem waar je maar kijken kon. Niet m'n meest relaxte avondje in ieder geval!

KNMI geeft vandaag een weeralarm af.

Gister was die hagel echt ziek, formaat van een ijsklontje.

Hier ging het net flink te keer

het weer ziet er weer niet zo sexy uit als ik zo even uit t raam kijk

Terug
Naar boven