Fitness Seller

Ook rellen in Brussel??

Meer dan hopeloos, als we deze richting opgaan binnen deze sectie gaat er binnenkort een groot hangslot op de sectie en worden in alle secties dit soort discussies verboden. Niet om mensen de mond te snoeren, maar als we bepaalde groepen beschuldigen van primitief gedrag moeten we niet zelf vervallen in het gedrag waar we zoveel commentaar op hebben. Daar ken ik maar woord voor, hypocriet!.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, alleen dit is een BB-forum. Geen forum met een links of rechtse signatuur , een ieder moet zich hier welkom voelen. Voor extreme uitingen is geen plaats, dat geldt voor alle stromingen. Ik mag toch aannemen dat de meesten hier een gedegen opleiding hebben genoten, laat dat dan ook zien in de bewoordingen die je uitkiest.

EricR zei:
Meer dan hopeloos, als we deze richting opgaan binnen deze sectie gaat er binnenkort een groot hangslot op de sectie en worden in alle secties dit soort discussies verboden. Niet om mensen de mond te snoeren, maar als we bepaalde groepen beschuldigen van primitief gedrag moeten we niet zelf vervallen in het gedrag waar we zoveel commentaar op hebben. Daar ken ik maar woord voor, hypocriet!.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, alleen dit is een BB-forum. Geen forum met een links of rechtse signatuur , een ieder moet zich hier welkom voelen. Voor extreme uitingen is geen plaats, dat geldt voor alle stromingen. Ik mag toch aannemen dat de meesten hier een gedegen opleiding hebben genoten, laat dat dan ook zien in de bewoordingen die je uitkiest.

prachtig eric r
je bent waar een rechtvaardig mod:bawling:
krijg er bijna tranen van :D

EricR zei:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, alleen dit is een BB-forum. Geen forum met een links of rechtse signatuur , een ieder moet zich hier welkom voelen.

Mja allemaal leuk een aardig maar het blijft een feit dat 95% van de forum bezoekers de islam en haar volgelingen uitkotsen.

Niet alleen op het forum...

Zoals ik al eerder zei, deze haat komt niet uit de lucht vallen. Een groot deel van de geïmmigreerde allochtonen heeft het gewoon verdoet voor de rest. Zo simpel is het. Tè vaak zie je weer een getinte man die een misdaad heeft gepleegd. Voorheen was dat nooit zo, maar sinds dat immigratieplan zo fors is toegenomen zie je overal hangmarokkanen en noem maar op.

Goh, wat raar dat zo'n groot percentage van de originele Nederlands zich zo af zet tegen buitenlanders. Vreemd he?!

Loop voor de gein eens 's avonds op een willekeurig station om een uur of 11. Kijk eens wat voor groepjes daar staan. Juist, donkergeklede marokkanen met 10'en tegelijk. Agressief kijkend en roepend/uitlokkend naar een willekeurige voorbijganger, met name meisjes. Laf achterbaks k*tvolk.

benchMarc zei:
Niet alleen op het forum...
Zoals ik al eerder zei, deze haat komt niet uit de lucht vallen. Een groot deel van de geïmmigreerde allochtonen heeft het gewoon verdoet voor de rest. Zo simpel is het. Tè vaak zie je weer een getinte man die een misdaad heeft gepleegd. Voorheen was dat nooit zo, maar sinds dat immigratieplan zo fors is toegenomen zie je overal hangmarokkanen en noem maar op.
Goh, wat raar dat zo'n groot percentage van de originele Nederlands zich zo af zet tegen buitenlanders. Vreemd he?!
Loop voor de gein eens 's avonds op een willekeurig station om een uur of 11. Kijk eens wat voor groepjes daar staan. Juist, donkergeklede marokkanen met 10'en tegelijk. Agressief kijkend en roepend/uitlokkend naar een willekeurige voorbijganger, met name meisjes. Laf achterbaks k*tvolk.

en wat heeft dat te maken met de islam?

Rob G zei:
Mja allemaal leuk een aardig maar het blijft een feit dat 95% van de forum bezoekers de islam en haar volgelingen uitkotsen.

Denk dat je daar veel te hoog zit. Zou trouwens ook kortzichtig zijn om een volledige groep te veroordelen vanwege een groep rotte appels binnen de groep. Maar ja dan klink ik weer als een hangende platenspeler.

Als je haatdragend bent tegenover die groepen moet je dat maar uiten op Stormfront of Polinco, dat hoort niet thuis op een bodybuildingforum. Het doet in ieder geval de uitstraling van het board geen goed en sommige uitingen kan je niet ongestraft doen. Ook op het internet is discriminatie strafbaar.

Offtopic, maar wat me wel opvalt is dat velen die hier klagen zelf niet in een grote stad wonen. Meestal in kleinere stad en soms zelfs in een dorp. Ik woon in het door DBC01 als ghetto afgeschilderde Den Haag, heb eigenlijk nog nooit een incident meegemaakt met allochtonen die agressief waren tegen mij. Of bedreigend door samenscholing. Misschien het voordeel van mijn achtergrond, opgroeien in een buurt waar die groepen nu wonen. Maar toch, als Den Haag zo'n ghetto zou zijn dan zou ik er toch meer last van moeten hebben.

Ik zeg niet dat er niks gebeurd, ook Den Haag kent zijn problemen. Alleen in de persoonlijke sfeer maak ik dus niet mee wat anderen wel schijnen mee te maken. Ik kom dus wel regelmatig in de buurten die bekend staan als probleembuurten en ook in het Haagse centrum waar meestal bepaalde groeperingen zich ophouden in de avonduren. Krijg eerder voor elkaar dat ze voor me opzij gaan en respect tonen dan dat ik wordt behandeld als een stuk vuil. En ik zie er nou ook weer niet gelijk uit als Schwarzenegger.

Rob G zei:

Als 95% van het forum vind dat alle joden dood moeten keur je dat toch ook niet goed? Dat soort uitingen doe je maar op stormfront zoals Ericr al zei.

benchMarc zei:
Omdat dat dè aanhang van de islam is. En schijnbaar zit dat zo diep dat ze alles proberen er doorheen te drammen.

Ik denk dat jij twee groepen door elkaar haalt, namelijk de aangeboren moslims en de uitvoerende moslims. De eerste groep houd zich niet eens met het geloof bezig en de tweede groep wel. De tweede groep zal jij dan ook niet 's avonds laat meisjes zien lastig vallen.

Waarchijnlijk kunnen die groepen de angst gewoon van je gezicht kunnen aflezen, want ik heb nooit last van ze.

Sarkozy zegt eindelijk wat hij moet zeggen en stuurt er al 120 naar huis.

Lang leve Sarkozy!!!!:D

EricR zei:
Offtopic, maar wat me wel opvalt is dat velen die hier klagen zelf niet in een grote stad wonen. Meestal in kleinere stad en soms zelfs in een dorp. Ik woon in het door DBC01 als ghetto afgeschilderde Den Haag, heb eigenlijk nog nooit een incident meegemaakt met allochtonen die agressief waren tegen mij. Of bedreigend door samenscholing. Misschien het voordeel van mijn achtergrond, opgroeien in een buurt waar die groepen nu wonen. Maar toch, als Den Haag zo'n ghetto zou zijn dan zou ik er toch meer last van moeten hebben.

Ik zeg niet dat er niks gebeurd, ook Den Haag kent zijn problemen. Alleen in de persoonlijke sfeer maak ik dus niet mee wat anderen wel schijnen mee te maken. Ik kom dus wel regelmatig in de buurten die bekend staan als probleembuurten en ook in het Haagse centrum waar meestal bepaalde groeperingen zich ophouden in de avonduren. Krijg eerder voor elkaar dat ze voor me opzij gaan en respect tonen dan dat ik wordt behandeld als een stuk vuil. En ik zie er nou ook weer niet gelijk uit als Schwarzenegger.

Wanneer je er niet bovenop woont, kun je het bekijken van een afstand. Als je er eenmaal al tot je nek inzit en het onderdeel van je leven is, gaat het het een stuk moeillijker om het objectief te kunnen bekijken. Je bent er aan gewend en het is een onderdeel van je leven.
Ik kan het van beide kanten bekijken en inderdaad er komt bij extreme haat ook een stukje xenofobie kijken. Maar dat neemt niet weg dat je ook zonder een moordlustige blik in je ogen als blij provinciaaltje door je regeringsstad moet kunnen wandelen.

Precies wat D. zegt, weet ik haast wel zeker dat Eric door een heleboel dingen heenkijkt. Daarnaast is het zo dat ik altijd beroepsmatig bezig ben, al heb ik genoeg vrije tijd, in die vrije tijd waak ik nog steeds over mezelf en mijn naasten die bij mij verkeren. Zo gebeurt het talloze keren dat ik 15 minuten van tevoren al gezeik zie aankomen terwijl mijn naasten me dan een 'overgevoelig persoon' vinde. En ja hoor, na 15 minuten begint het gezeik en krijg ik alsnog gelijk. Er zijn ook mensen die alle negatieve benaderingen juist ontlopen als het lukt en als ze klem staan in een bus beginnen ze schaapachtig lief te lachen naar groepjes dreigende allochtonen.

DIE mensen hebben dan niet door dat ze bang zijn. Ze zeggen gewoon 'ik benader ze positief' ja hehe, door lief te lachen laat je mij als dreiger ook wel merken dat ik je onder de duim heb en laat ik je met rust haha! :D

Even een leuk stukkie hier, als het goed is gaan we zaterdagavond wat leuks meemaken in Brussel, maar nu dan echt:
http://www.internation.be/2005/11/09/zaterdag-rellen-in-brussel/

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

alsof dat niet kan D.. Wat een onzin zeg.
Nog in de zomer in Den Haag geweest, en heerlijk kunnen rondlopen. Sterker nog; geef mij maar zo'n allochtoonse dame, mag jij die core-varkens batsen.

Waar ik me trouwens aan stoor is dat doordrammerige van DBC. Jaja, we weten nu wel hoe erg we te lijden hebben onder onze allochtoonse medemens. En tuurlijk zijn er structurele problemen, maar om dan telkens structureel negatieve nieuwsberichten te gaan plaatsen lijkt me niet echt een toegevoegde waarde. Mag je mijn grapjes wel stom vinden, ga jij nou maar eens wat doen aan die 'slechte situatie' in Nederland. Richt een buurthuis op ofzo...

D. zei:
Wanneer je er niet bovenop woont, kun je het bekijken van een afstand. Als je er eenmaal al tot je nek inzit en het onderdeel van je leven is, gaat het het een stuk moeillijker om het objectief te kunnen bekijken. Je bent er aan gewend en het is een onderdeel van je leven.
Ik kan het van beide kanten bekijken en inderdaad er komt bij extreme haat ook een stukje xenofobie kijken. Maar dat neemt niet weg dat je ook zonder een moordlustige blik in je ogen als blij provinciaaltje door je regeringsstad moet kunnen wandelen.

Alsof een stedeling dus zijn ogen sluit en als een kip zonder kop door zijn stad wandelt? Ik herken echt wel gebieden die onveilig zijn, of gebieden waar vandalisme, vervuiling, hanggroep jongeren etc een probleem vormen. Kan dat zelfs beter beoordelen omdat het in principe dagelijkse kost is.

Er zijn zeker gevaarlijke gebieden in bepaalde steden, maar volgens mij komen de meesten hier niet dagelijks, wekelijks of maandelijks in zo'n gebied. Dan nog word je er niet direct beroofd, maar de kans er op is wel vergroot.

Ik zit er overigens niet tot mijn nek in, ik woon in een buurt met <5% allochtonen (waarvan de meeste Westerse allochtonen). Maar ik werk in een buurt die wel bekend staat als achterstandsbuurt, tevens werkzaam bij een woningbouwvereniging en redelijk ervaren in de stadsproblematiek. Sociale woningbouw heeft een groot aantal woningen in probleemwijken.

Mijn beoordeling is dus ook voor een gedeelte van buitenaf omdat ik niet de gehele dag wordt geconfronteerd met de problemen die spelen in een grote stad.

Begin bij jezellf, kom eens wokken, toenadering doet goed! :thumbs:

Niet steeds die excuusjes rondstrooien dat je je ouders ineens moest helpen of vastzat in de trein, gewoon lekker live komen discussieren, valt er ook nog wat lekkers te prikken en komt alles goed. ;)

Toch wel vreemd dat het zich enkel voordoet in buurten waar alles verloren is..
In Antwerpen zal zoiets moeilijk gebeuren. Naar mijn mening heeft men in Antwerpen ook geen enkele reden om te rellen..

Het is gewoon een hype joh. Als het eenmaal ergens begint dan hoor je al snel dat 'men' zich in andere steden ineens verplicht voelt om solidait te zijn met 'de broeders elders' en motten ze ook gaan rellen.

Even offtopic maar ik hoorde laatst van iemand dat de sharia wordt gehandhaafd in sommige wijken in Belgie, klopt dit ???

Corazon zei:
Even offtopic maar ik hoorde laatst van iemand dat de sharia wordt gehandhaafd in sommige wijken in Belgie, klopt dit ???

officieel niet, heeft geen enkele rechtsgeldigheid

Terug
Naar boven