Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb nog steeds niet het idee dat Rusland deze strijd op glorieuze wijze aan het winnen is. Ik durf me niet zo aan voorspellingen te wagen, maar volgens mij gaat het niet om 'een verloren strijd' en al helemaal niet om 'een weekje langer volhouden'. En ook al is dat wel zo, deze oorlog kost Rusland onnoemelijk veel geld. Volgens mij wordt echt zwaar onderschat wat een logistieke operatie dit is, het gaat echt om honderden miljoenen, zo niet miljarden per dag wat deze strijd Poetin kost, en daar komen nog bovenop de wat meer langetermijneffecten van de sancties. 'Een weekje langer volhouden' kan zomaar 10-20 miljard USD zijn (wild guess).+ vanuit de EU wapens leveren in een verloren strijd, waardoor burgers meegetrokken worden om te vechten. Helemaal als je weet dat het toch kansloos is, is het een beetje een vreemde manier van hulp bieden. Wat levert dit concreet op? Dat ze het een weekje langer volhouden? Aan de andere kant meer slachtoffers en met Rusland een verstoorde relatie die niet even te herstellen is.
Ik ben geen kenner en weet er niet veel van geschiedenis en randzaken, maar mijn logisch verstand ziet niet veel voordeel in dit soort hulp en sancties op langere termijn.
Daarom plaatste ik hem . Stiekem een DBB troll
Maar hoeveel kost het ons (het Westen) per week? Aangezien de sancties ook onszelf treffen is dat natuurlijk een reden om door te blijven gaan. Vergeet niet dat Rusland profiteert van de hogere gas- en olieprijs. Zelfde geldt voor andere producten die ze exporteren. Genoeg landen die blijven afnemen bij Rusland.Ik heb nog steeds niet het idee dat Rusland deze strijd op glorieuze wijze aan het winnen is. Ik durf me niet zo aan voorspellingen te wagen, maar volgens mij gaat het niet om 'een verloren strijd' en al helemaal niet om 'een weekje langer volhouden'. En ook al is dat wel zo, deze oorlog kost Rusland onnoemelijk veel geld. Volgens mij wordt echt zwaar onderschat wat een logistieke operatie dit is, het gaat echt om honderden miljoenen, zo niet miljarden per dag wat deze strijd Poetin kost, en daar komen nog bovenop de wat meer langetermijneffecten van de sancties. 'Een weekje langer volhouden' kan zomaar 10-20 miljard USD zijn (wild guess).
De sfeer is ook duidelijk aan het veranderen. Er komt hier en daar zelfs wat kritiek op de oorlog langs in Russische staatsmedia.
Betalen die nu dan ook de hoofdprijs? Je zou denken dat die beduidend goedkoper uit moeten zijn.
Tuurlijk. Maar alsnog meer dan een maand geleden.Betalen die nu dan ook de hoofdprijs? Je zou denken dat die beduidend goedkoper uit moeten zijn.
America world police denkt wel ff te kunnen bepalen hoe en met wie iedereen wereldwijd zaken mag doen.
![]()
Jake Sullivan says ‘there will absolutely be consequences’ if China aids Russia's invasion of Ukraine
President Biden’s national security adviser Jake Sullivan wouldn't say Sunday whether he considered China President Xi Jinping a "co-conspirator" in Russian President Vladimir Putin's war on Ukraine, but he did say "there will absolutely be consequences" if China supports the war economically.www.foxnews.com
"It is a concern of ours," he continued, "and we have communicated to Beijing that we will not stand by and allow any country to compensate Russia for its losses from the economic sanctions."
Sullivan would not say whether the U.S. would sanction China if it were found to have aided the Russian invasion.
"I’m not going to sit here publicly and brandish threats," he said, "but what I will tell you is that we are communicating directly, privately to Beijing that there will absolutely be consequences for large scale sanctions evasion efforts or support to Russia to backfill them. We will not allow that to go forward and allow there to be a lifeline to Russia from these economic sanctions from any country anywhere in the world."
Ik heb nog steeds niet het idee dat Rusland deze strijd op glorieuze wijze aan het winnen is. Ik durf me niet zo aan voorspellingen te wagen, maar volgens mij gaat het niet om 'een verloren strijd' en al helemaal niet om 'een weekje langer volhouden'. En ook al is dat wel zo, deze oorlog kost Rusland onnoemelijk veel geld. Volgens mij wordt echt zwaar onderschat wat een logistieke operatie dit is, het gaat echt om honderden miljoenen, zo niet miljarden per dag wat deze strijd Poetin kost, en daar komen nog bovenop de wat meer langetermijneffecten van de sancties. 'Een weekje langer volhouden' kan zomaar 10-20 miljard USD zijn (wild guess).
De sfeer is ook duidelijk aan het veranderen. Er komt hier en daar zelfs wat kritiek op de oorlog langs in Russische staatsmedia.
Overgave en het afstaan van een aantal separatistische gebieden zal denk ik ook geen vrede brengen.Als het leveren van wapens een cruciaal verschil kan maken in winnen of verliezen verdient het uiteraard steun.
Hoewel ik bij het woord "winnen" ook weinig kan inbeelden. Een Poetin die de strijd staakt en zich terug trekt en zich nooit meer laat zien of horen en de vrede is weer terug? Met deze kat in het nauw kan maar beter voorzichtig worden omgegaan.
2 woorden aangepast zodat het mijn gevoel beter uit.Zo'n gevoel heb ik wel, hoewel ik niet weet of het formeel als misdaad bestempelt mag worden. Er is mij ook veel onduidelijk. Laat ik hem misdadig noemen.
Als er ook maar een schrijntje waarheid in Putin's beweegredenen zit... Zelenski is niet onschuldig en aannemende dat Putin niet compleet losgeslagen de wereld wil veroveren dan had Z dit denk ik kunnen voorkomen door neutraler te blijven en niet zo aan te pappen met de lui die wel degelijk continu over de hele wereld oorlogen aansteken en alles tegen Rusland keren. Putin heeft wat dat betreft wel legitieme redenen om die rotzooi niet aan z'n grens te willen. En die jarenlange conflicten in het land zelf ook wel, hoewel dat misschien door Rusland gevoed wordt? Ik weet niet wat er precies gebeurd allemaal.
Maar dan moet je vervolgens niet achter je burgers gaan schuilen in hoop op oorlogsmisdaden die de rest van de wereld erbij betrekken. Kijk dan naar je opties en neem de keuze die je volk het beste beschermt. Zoals ik zeg, hoe erg is het nu om onderdeel van Rusland te zijn? Moeten ze dan alle product van hun arbeid weer afgeven aan de staat? En hun jongemannen opofferen in oorlogen voor olie? Hun cultuur laten vervangen? Oh nee dat is bij de EU..
En waarschijnlijk/misschien wil Putin dat zelfs helemaal niet, dus volledig capituleren is niet eens nodig, enkel wat afspraken met Ursula herzien en provincies opgeven waar je toch al steeds mot mee hebt? Men doet alsof dat het einde van de wereld is...
2 woorden aangepast zodat het mijn gevoel beter uit.
Overigens zeg ik nergens dat Oekraïne zich niet mag verdedigen, nog dat Rusland niet de agressor is, nog dat burgers zichzelf niet mogen beschermen, nog dat militairen niet mogen vechten. Ik weet het, heel ingewikkeld om niet gewoon te zeggen dat de een goed is en de ander slecht.
Ik heb het voornamelijk over Zelenski t.o.v. zijn burgers. En de internationale clique tegen Putin.
He? Volgens mij haal je de boel door elkaar.Dus 2 landen hebben oorlog en wij, het moreel superieure Westen, bepalen wie goed en fout zit en wie dus wel of geen steun mag ontvangen, op laste van zware sancties aan de steunverleners.
Maar dat is wel gek, want dat zijn toch gewoon soevereine landen? Hoezo mogen ze niet zelf bepalen met wie ze handel drijven en aan wie ze steun geven?
Of geldt soevereiniteit alleen wanneer het uitkomt?
Volgens mij nietHe? Volgens mij haal je de boel door elkaar.
Het Westen kan prima sancties opleggen en die ook uitvoeren. Daar hoeven anderen zich uiteraard niet aan te houden. Zo doet bijv. Servie niet mee aan de sancties. Dus die sancties en soevereiniteit zijn niet tegenstrijdig.
.
Dat staat er niet though. Er staat dat als een land (bijv. China) Rusland actief helpt om op grote schaal de sancties te omzeilen, daar ook consequenties voor hen aan zullen zitten. Soevereiniteit betekent niet dat je zomaar alles kunt gaan doen zonder dat andere staten daar gevolgen aan verbinden.Volgens mij niet.
"I’m not going to sit here publicly and brandish threats," he said, "but what I will tell you is that we are communicating directly, privately to Beijing that there will absolutely be consequences for large scale sanctions evasion efforts or support to Russia to backfill them. We will not allow that to go forward and allow there to be a lifeline to Russia from these economic sanctions from any country anywhere in the world."
![]()
Jake Sullivan says ‘there will absolutely be consequences’ if China aids Russia's invasion of Ukraine
President Biden’s national security adviser Jake Sullivan wouldn't say Sunday whether he considered China President Xi Jinping a "co-conspirator" in Russian President Vladimir Putin's war on Ukraine, but he did say "there will absolutely be consequences" if China supports the war economically.www.foxnews.com
Ja.Dus 2 landen hebben oorlog en wij, het moreel superieure Westen, bepalen wie goed en fout zit en wie dus wel of geen steun mag ontvangen, op laste van zware sancties aan de steunverleners.
Dat zei Putin ookSoevereiniteit betekent niet dat je zomaar alles kunt gaan doen zonder dat andere staten daar gevolgen aan verbinden.
.